خانهاخبار
گوشی میان‌رده Asus Ares با تمرکز بر واقعیت مجازی معرفی شد

گوشی میان‌رده Asus Ares با تمرکز بر واقعیت مجازی معرفی شد

شرکت ایسوس از گوشی جدیدش با نام ZenFone Ares رونمایی کرده است که نسخه تغییر برندیافته ZenFone AR محسوب می‌شود؛ این مدل با پردازنده اسنپدراگون 821 کوالکام و قیمتی معادل با 330 دلار به فروش می‌رسد.
۱۳۹۷/۳/۲۸

شرکت ایسوس، به‌تازگی از یک گوشی اندرویدی با نام ZenFone Ares رونمایی کرده است که براساس ادعای شرکت سازنده با تمرکز بر برنامه‌های واقعیت افزوده و محتوای مجازی عرضه خواهد شد. این مدل که به عنوان یک گوشی میان‌رده معرفی شده است، از مشخصات سخت‌افزاری قابل رقابت با پرچمداران 2016 بهره می‌گیرد؛ در ZenFone Ares از تراشه اسنپدراگون 821 کوالکام استفاده شده است که نمونه آن‌را در پرچمداران دو سال گذشته نظیر Pixel و Pixel XL گوگل دیده بودیم. از نظر طراحی نیز، ZenFone Ares از تِرِندهای امسال برخوردار نیست و همین موضوع باعث شده تا حاشیه‌های زیادی در بالا و پایین نمایشگر آن وجود داشته باشد؛ در پایین صفحه‌نمایش، کلید فیزیکی Home به همراه دو دکمه‌ی لمسی برای بازگشت به صفحه قبل یا دسترسی به برنامه‌های در حال اجرا جای گرفته است. لوگوی ایسوس را نیز می‌توانید در پنل جلوی گوشی مشاهده کنید.

گوشی جدید ایسوس که به صورت اختصاصی در تایوان معرفی شده، مورد کم‌توجهی سازنده‌ی خود قرار گرفته است؛ به‌طوری‌که هیچ بیانیه‌ خبری برای این مدل ارائه نشده است و حتی تایوانی‌ها مراسمی را برای رونمایی از گوشی ZenFone Ares درنظر نگرفته‌اند! ایسوس در حالی‌ از گوشی جدیدش در سال 2018 رونمایی کرده است، که این مدل سیستم‌عامل قدیمی اندروید نوقا 7.0 را اجرا می‌کند؛ همین موضوع باعث شده تا گمان کنیم که ZenFone Ares نسخه تغییر برندیافته گوشی ZenFone AR است. باید اشاره کرد که ZenFone AR به عنوان اولین گوشی با پشتیبانی از پروژه تانگوی گوگل ارائه شده بود که می‌توانست تجربه محتوای مجازی را امکان‌پذیر نماید؛ با این‌حال، پروژه مذکور در ماه مارس امسال توقف گوگل متوقف و با پروژه دیگری تحت عنوان ARCore جایگزین شد. فریم‌ورک‌هایی که برای ARCore ارائه شده است، تجربه محتوای واقعیت مجازی را روی اکثر گوشی‌های هوشمند اندرویدی امکان‌پذیر می‌کند زیرا برای تجربه VR با این فریم‌ورک‌ها به سخت‌افزار خاصی نیاز ندارید. البته گوشی جدیدی که ایسوس از آن رونمایی کرده است، برخلاف ZenFone AR از ARCore پشتیبانی می‌کند.

image

در قاب پشتی ZenFone Ares از دوربین 23 مگاپیکسلی با پشتیبانی از فناوری PixelMaster 3.0 استفاده شده است؛ عکاسی سلفی نیز به کمک سنسور ثانویه 8 مگاپیکسلی در جلوی گوشی امکان‌پذیر خواهد بود. لازم به‌ذکر است که از همین سخت‌افزار روی گوشی ZenFone AR استفاده شده است. در حالی‌که نسخه اصلی گوشی ZenFone Ares در سه مدل به فروش می‌رسید؛ این گوشی تنها با 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل خریداری است و می‌توانید با استفاده از کارت حافظه Micro SD فضای ذخیره‌سازی را تا 256 گیگابایت ارتقا دهید. هشت گیگابایت رم، از دیگر مشخصاتی است که میان‌رده جدید ایسوس ارائه می‌دهد.

گوشی ZenFone AR به صورت انحصاری توسط اپراتور Verizon در ایالات متحده عرضه می‌شد؛ نسخه آنلاک این گوشی به هیچ عنوان نتوانست نظر مساعد خریداران را به خود جلب نماید. همین موضوع باعث شده است تا گمان کنیم که گوشی ZenFone Ares هیچ‌گاه به بازار ایالات متحده قدم نخواهد گذاشت! باید اشاره کرد که این گوشی از باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع 3.0 کوالکام بهره می‌گیرد و در حال‌حاضر، این گوشی به در مغازه‌های ایسوس در تایوان با قیمتی معادل 330 دلار به فروش می‌رسد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)