خانهمقاله‌ها
چگونه اطلاعات مکان‌هایی که حضور داشته‌ایم را از آیفون‌مان پاک کنیم؟

چگونه اطلاعات مکان‌هایی که حضور داشته‌ایم را از آیفون‌مان پاک کنیم؟

آیفون تاریخچه مکان‌هایی که شما به طور منظم بازدید کرده‌اید را نگه‌ داشته و اطلاعات آن را برایتان ذخیره می‌کند. چگونه این اطلاعات را از گوشی حذف کنیم؟
۱۳۹۷/۳/۱۴

شاید برای بسیاری از کاربران غافلگیر کننده باشد که آیفون آن‌ها سابقه دقیقی از مکان‌هایی که آن‌ها بازدید می‌کنند، جمع‌آوری می‌کند. در این مطلب نحوه یافتن این اطلاعات و همچنین روش‌هایی برای مدیریت و یا حذف کامل آن را برایتان شرح خواهیم داد.

این قابلیت، که مکان‌های ویژه (Significant Locations) نامیده می‌شود، توسط اپل به این صورت توضیح داده شده است:

«با استفاده از این ویژگی، آیفون شما این امکان را دارد تا موقعیت‌های مکانی خاص شما را پیدا کند تا با استفاده از آنها بتواند اطلاعات مفید موقعیت‌محور در نقشه، تقویم، عکس‌ها و غیره را به شما ارائه دهد. اطلاعات موجود در قسمت مکان‌های ویژه رمزگذاری شده‌اند و توسط اپل قابل خواندن نیست.»

مثل بسیاری از موارد دیگر در سیستم عامل iOS، «مکان‌های ویژه» به راحتی دیده نمی‌شود و بعید است آن را تصادفی پیدا کنید. این قابلیت در مسیر زیر قرار داده شده است:

Settings > Privacy > Location Services > System Services > Significant Locations

برای دستيابی به این داده‌ها نیازمند تایید هویت شما با استفاده از رمز عبور آیفون، تاچ آی‌دی و یا شناسایی چهره است.

image

 

image

یکبار که به "Significant Locations" بروید، با لیستی از مکان‌هایی که شما بازدید کرده‌اید، تاریخ دقیق و تمام جزئیات مربوط به آن روبرو خواهید شد. روی هر کدام که بزنید، نقشه باز شده و لوکیشن دقیق آنجا همراه بامدت زمانی که در آن مکان حضور داشته‌اید نشان داده می‌شود.

image

ممکن است این اطلاعات برایتان ارزشمند باشد و بخواهید سابقه‌های هفته‌ها و ماه‌های گذشته را ببینید اما از طرفی شاید این قابلیت برایتان اهمیتی نداشته باشد. اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید این داده‌ها را نگه‌ دارید، اپل چندین روش برای حذف آن‌ها پیشنهاد می‌دهد.

اول از همه، شما می‌توانید این قابلیت را با جابجایی سوئیچ Significant Locations در قسمت تنظیمات، به طور کامل خاموش کنید. این کار از جمع‌آوری اطلاعات جدید خودداری می‌کند اما لازم است بدانید با این کار داده‌های قبلی پاک نمی‌شوند.

image

برای حذف دو روش وجود دارد:

  • می‌توانید محل‌های دلخواه را به صورت تک‌به‌تک با استفاده از گزینه Edit، که در گوشه بالا سمت راست نمایشگر دیده می‌شود، انتخاب و پاک کنید.

  • در پایین صفحه لیست موقعیت‌های ویژه با زدن Clear History تمام محل‌های ذخیره شده طور کامل پاک خواهند شد.

برچسب‌ها:

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Mohammad Zamani

۱۳۹۷/۳/۱۴
عالی بود خیلی بدرد میخوره فقط این اطلاعات رو خود گوشی میمونه؟؟؟یعنی اگه گوشی گم شد میشه از روش های دیگه فهمید گوشی بعد گم شدن کجا ها بوده یا آخرین بار کجا بوده یا کپی نمیشه رو آیکلود؟