خانهاخبار
مقایسه طول عمر باتری گلکسی S8 و گلکسی S9 سامسونگ

مقایسه طول عمر باتری گلکسی S8 و گلکسی S9 سامسونگ

در این مطلب قصد داریم با بررسی تغییرات سطح شارژ باتری در زمان انجام فعالیت‌های مختلف و همچنین با کیفیت تصویرهای متفاوت، به ارزیابی عملکرد باتری گلکسیS9 ،S8Plus ،S8 و S9Plus بپردازیم.
۱۳۹۷/۳/۷
image

اگر برای ارتقا گوشی گلکسیS8 یا  S8Plusخود به گلکسی S9یا S9Plus دچار تردید هستید و می‌خواهید از تفاوت طول عمر باتریهایشان مطلع شوید، ما در این مطلب با بررسی عملکرد باتری هر چهار گوشی به شما کمک می‌کنیم تا راحت‌تر تصمیم بگیرید. بطور خلاصه باید گفت که پس از انجام آزمایش‌های مکرر ، به این نتیجه رسیدیم که اگر طول عمر باتری دغدغه اصلی شماست، بهتر است گلکسیS8 خود را نگه دارید.

پس از آزمایش باتری هر چهار گوشی در آزمایشگاه و با استفاده از پروتکل‌های پیش فرض خود، به این نتیجه رسیدیم که در هر دو حالت HD و +WQHD ، باتری گلکسیS8 و S8Plus عملکرد بهتری نسبت به دو رقیب خود دارند، در حالیکه زمان موردنیاز برای شارژ مجدد در تمام گوشی‌های مذکور برابر بود. پیش از انجام آزمایش‌ها، روشنایی صفحه نمایش‌ها روی cd/m2 200 تنظیم شد، اطمینان حاصل شد که گوشی‌ها کاملا شارژ شده‌اند و هیچ فرآیند غیر‌سیستمی در پس زمینه اجرا نمی‌شود.

image

اما در این قسمت مشکلی وجود داشت: همانطور که می‌دانید برای صرفه جویی در باتری S9 یا S9Plus ، بهتر است زمانی که ضرورتی برای سوییچ به حالت +WQHD نیست، کیفیت تصویر را روی حالت HD تنظیم کنید. اگر هنوز با تنظیمات گوشی خود آشنا نیستید باید یادآور شویم که سامسونگ کیفیت تصویر این چهار گوشی را به طور پیش فرض روی حالت HD تنظیم کرده است. به منظور به حداقل رساندن نوسان نتایج، تمام آزمایش‌ها چندین بار انجام شدند و ضمن آن متوجه شدیم که S9Plus با استفاده ترکیبی در حالت +WQHD مشکل دارد، در نتیجه موفق به ارزیابی دقیق عملکرد باتری این گوشی در شرایط مذکور نشدیم.

پخش‌فیلم

نتیجه آزمایش‌های این بخش نشان داد که در هر دو حالت HD و +WQHD ، باتری S8 و S8Plus توانایی پخش فیلم تا 700 دقیقه را دارند، S9 و S9Plus نیز خیلی از رقبایشان عقب نماندند و البته منطقی است که سیستم ارتقا یافته انرژی بیشتری صرف کند. در بدترین حالت، S9 80 دقیقه ازهمتای S8 خود عقب ماند و هرچند این مسئله ممکن است باعث تردید در خرید این گوشی شود، نباید فراموش کرد که این میزان اختلاف فقط به اندازه 11 درصد از شارژ باتری است.

image

تنها داده خارج از محدوده در این آزمایش، مربوط به عملکرد باتری گلکسیPlusS9 درحالت +WQHD است که هرچند عجیب بنظر می‌رسد، دور از انتظار نیست. با توجه به نتایج به‌دست آمده، بهتر است از این حالت تنها برای بهره‌گیری از واقعیت مجازی استفاده کنید و برای سایر فعالیت‌های روزمره کیفیت تصویر را روی حالت HD تنظیم کنید. توجه داشته باشید که هرچند کسب نتیجه 621 دقیقه در این آزمایش، نسبت به سایر رقبا کمتر است اما، به نوبه خود زمان کمی نیست و برای تماشای بیش از 10 ساعت فیلم کافی است، بنابراین منصفانه نیست که آن را یک عیب تلقی کنیم.

وب‌گردی

در اینجا نیز باتری 3000 میلی‌آمپری S9 کمی از رقبا عقب ماند که البته با توجه به وجود پردازنده بسیار قوی‌تر، تعجب‌آور نیست و هرچند میزان شارژ باتری حدود10 درصد کاهش پیدا کرد، هنوز هم برای حدود هشت ساعت وب‌گردی کافیست.

image

بدیهی است اگر میزان روشنایی صفحه نمایش بیشتر از cd/m2200 باشد نتیجه متفاوت خواهد بود اما، میزان روشنایی اتوماتیک، که در این آزمایش در نظر گرفته شد، همان میزان روشنایی است که اصولا هنگام استفاده از گوشی در فضای بسته استفاده می‌کنید (تقریبا معادل66-64 درصد روشنایی در همه مدل های ذکر شده است). بدون شک با به حداکثر رساندن روشنایی، سطح شارژ باتری کاهش بیشتری خواهد داشت.

استفاده ترکیبی

با انجام آزمایشی که شامل استفاده از اپلیکیشن‌های متفاوت در فواصل زمانی مشخص بود، موفق شدیم تغییرات سطح شارژ باتری را در مواردی که استفاده افراد از گوشی به صورت ترکیبی از مرور وب، تماشای فیلم و بازی است، تخمین بزنیم. از آنجا که این آزمایش انرژی زیادی صرف می‌کند، میزان صرفه جویی باتری در حالت HD در مقایسه با +WQHD بسیار چشمگیر است.

image

از طرف دیگر تغییر سطح شارژ باتری در تست‌های 4K و HD همیشه مطابق انتظار ما از اندازه باتری نیست: گلکسیS8و S9Plus کاهش تقریبا 25 درصدی را در طول این آزمایش تجربه کردند.

نتیجه‌گیری

گذشته از پردازنده، گلکسیS8 و S8Plus بسیار مشابه هستند و هر دو عمر باتری طولانی‌تری نسبت به همتایان جدیدشان دارند. اگر تنها تردید شما برای ارتقا این دو مدل، طول عمر باتریهایشان است، پیشنهاد می‌کنیم برای خرید S9 فعلا دست نگه دارید و تا سال دیگر صبر کنید. در حال حاضر میزان تغییرات اعمال شده روی گوشی حداقل است و حالا که گوشی قدیمی از باتری بهتری بهره می‌برد، چه ضرورتی به تعویض آن با یک پردازنده فوق‌قدرتمند است؟
به کسانی هم که تصمیم به خرید گوشی مناسبی برای استفاده روزمره دارند، باید گفت که
S8 و S8Plus گزینه‌های بهتری نسبت به S9 و S9Plus هستند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

behzad.91

۱۳۹۷/۳/۹
من که دارم و همه جوره راضیم ازش. خدا رو شکر نه باطریش مشکلی داره نه شارژ رود خالی میکنه.

yashar2080

۱۳۹۷/۳/۹
https://www.phonearena.com/news/HTC-U12-hands-on-review_id105122
نظر کارشناسان در باره عمر باتری u12(قسمت باتری رو بخونین)
اینجوری قدرت نمایی میکنن

yashar2080

۱۳۹۷/۳/۹
https://www.phonearena.com/reviews/HTC-U11-Review_id4361/page/4
تست باتری u11‌که با اختلاف فاحش باتری 3500میلی آمپری با صفحه کم مصرف آمولد s8`پلاس رو به راحتی شکست داد... همین سایت gsm هم دقیقا تست باتری u11 با این مشخصات رو قرار داده

ios fan

۱۳۹۷/۳/۹
داداش ما اینقدر بدبخت نشدیم که با سامسونگ مقایسه بشیم باز htc‌یه چیزی الکی خودتو واسه ما رقیب ندون

moein

۱۳۹۷/۳/۸
خخخخ واقعا سامسونگ چی فکر کرده که تویه این عصر تکلونوژی نسبت به ساله پیشش پسرفت میکنه??اونیم که گفته این میخواد باآیفون رقابت کنه باید بدونه این مثل شوخیه جلویه گوشی های آیفون