خانهاخبار
گوشی Nokia X در تصاویر زنده فاش شد؛ طراحی بدون حاشیه و دوربین دوگانه

گوشی Nokia X در تصاویر زنده فاش شد؛ طراحی بدون حاشیه و دوربین دوگانه

کمپانی HMD می‌خواهد میان رده تازه Nokia X را با طراحی متفاوتی نسبت به سایر گوشی‌های 2018 نوکیا به زودی معرفی کند. اخیرا تصاویر زنده متعددی منسوب به این گوشی منتشر شده‌اند و طراحی بدون حاشیه آن را به همراه دوربین دوگانه‌اش به نمایش گذاشته‌اند.
۱۳۹۷/۲/۲۴

تصاویر زنده متعددی از گوشی میان رده تازه Nokia X (Nokia X6) هفته گذشته در شبکه اجتماعی چینی Weibo منتشر شدند و بار دیگر تصمیم قاطع نوکیا را برای طراحی ظاهری بدون حاشیه به نمایش گذاشتند. این تصاویر گوشی Nokia X را از همه نماها به نمایش می‌گذارند و در آن‌ها شاهد یک گوشی تازه با بریدگی کوچک حاشیه در قسمت بالای صفحه نمایش به همراه نوار باریک حاشیه در قسمت پایین پنل هستیم و به نظر می‌رسد که صفحه نمایش آن 90% از فضای پنل جلو را به خود اختصاص داده باشد.

گفته می‌شود که گوشی Nokia X صفحه نمایش 5.8 اینچی با نسبت نمایش 19:9 دارد که در صورت به حساب نیاوردن گوشه‌های صفحه همان 18:9 (2:1) به شمار می‌رود. انتظار می‌رود که پنل نمایش این گوشی از وضوح تصویر فول اچ دی پلاس 2280 در 1080 پشتیبانی کند و دوربین اصلی دوگانه با حداقل یک لنز 16 مگا پیکسلی در پنل پشتی‌اش تعبیه شود. همچنین گفته می‌شود که ماژول 16 مگا پیکسلی دیگری هم در بریدگی حاشیه Nokia X قرار گرفته است تا ثبت تصاویر سلفی را بر عهده بگیرد. این گوشی ظاهرا قرار است به پردازنده مدیاتک Helio P60 یا کوالکام اسنپ‌دراگون 636 مجهز شود و نسخه‌های مختلفش حداقل 3 و حداکثر 6 گیگابایت رم داشته باشند. پیش بینی می‌شود که حافظه داخلی این نسخه‌ها 32 و 64 گیگابایت باشد و همگی از کارت حافظه جانبی microSD هم پشتیبانی کنند. تازه‌ترین خبر فاش شده همچنین به پنل پشتی از جنس شیشه اشاره دارد؛ هرچند منطقی به نظر نمی‌رسد که Nokia X از قابلیت شارژ بی سیم پشتیبانی کند. این قابلیت سطح بالا در حال حاضر تنها در پرچمداران به کار برده می‌شود.

نسخه‌هایی از Nokia X که روانه بازار چین می‌شوند، به طور پیش فرض به سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو مجهز خواهند بود اما اگر عرضه این میان رده تازه به صورت جهانی صورت گیرد، کمپانی HMD Global احتمالا آن را مانند سایر محصولاتی که در سال 2018 تا به حال معرفی کرده است با برنامه اندروید وان گوگل سازگار می‌کند. پیش از این انتظار می‌رفت که HMD گوشی Nokia X را ابتدای ماه مه معرفی کند و حتی آن را در رویداد نمایشگاهی 5 روزه خود که در چین برگزار کرد هم به نمایش گذاشت اما بعدا تأیید کرد که رویداد رسمی و انحصاری رونمایی از این گوشی تازه را 16 مه (26 اردیبهشت) برگزار خواهد کرد. شایان ذکر است که کمپانی چینی وان پلاس هم قصد دارد تازه‌ترین پرچمدار خود را به نام OnePlus 6 در همان تاریخ رسما رونمایی کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۲/۲۵
الان بریدگی شد تکنولوژی یا تغیر چهره نمایشگر؟ اول اسنشال فون استفاده کرد بعد اپل به این شکل به نظرم چیز مزخرفیه

yasin

۱۳۹۷/۲/۲۵
in dg taqlid nist teknolojhie gooshi dare b hamin samt mire hala ki zod tar kashfesh karde nmishe goft k taqlide doste aziz

305

۱۳۹۷/۲/۲۴
اوف یس بازگشت سلطان ایول

محمد

۱۳۹۷/۲/۲۴
اینم تقلید کرد بریدگی رو