خانهاخبار
شیائومی به دنبال فروش 100 میلیون گوشی هوشمند در سال 2018

شیائومی به دنبال فروش 100 میلیون گوشی هوشمند در سال 2018

کمپانی شیائومی انتظار دارد میزان فروش گوشی‌های همراه خود را امسال به 100 میلیون دستگاه برساند. این رقم در مقایسه با فروش 70 میلیونی سال گذشته حدودا 43 درصد بیشتر است.
۱۳۹۷/۲/۹

کمپانی شیائومی امیدوار است امسال با توجه به عرضه Mi MIX 2S پرچمدار و همچنین چند گوشی همراه توانمند تازه دیگرش حدودا 100 میلیون دستگاه تلفن همراه هوشمند بفروشد. این غول تکنولوژی چینی سال گذشته موفق شده بود 70 میلیون دستگاه در بازارهای مختلف دنیا بفروشد و رقم موردانتظار تازه‌اش حدودا 43% بیشتر است. علاوه بر این شایان ذکر است که کمپانی شیائومی امسال احتمال به طور رسمی وارد بازار آمریکا هم می‌شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که شیائومی به منظور توافق برسر فروش دستگاه‌هایش تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده میلادی در آمریکا با اپراتورهای مختلفی در این بازار مهم در حال مذاکره است.

image

کمپانی‌های ZTE و Huawei تا به حال با توجه به ورود رسمی‌شان به بازار آمریکا متضرر شده‌اند اما به نظر می‌رسد که شیائومی همه جوانب امر را سنجیده است و تلاش می‌کند متحمل هیچگونه ضرری نشود. دو کمپانی مذکور تا به حال متهم شده‌اند که روابط بسیاری نزدیکی با دولت چین دارند و دولت آمریکا هم ادعا کرده‌ است که Huawei و ZTE هر دو جاسوسی می‌کنند. در ابتدای سال 2018 هم بسیاری از مقامات امنیتی آمریکایی به مصرف کنندگان و کاربران این کشور هشدار دادند که از دستگاه‌های هوشمند Huawei و ZTE به منظور حفظ امنیت و حریم شخصی استفاده نکنند.

شیائومی قصد دارد از طریق عمومی به جذب سرمایه بپردازد تا بتواند فعالیتش را در بازارهای بیشتری در پیش بگیرد و دپارتمان موبایلش را هم توسعه دهد. در ابتدای ماه آوریل هم گفته می‌شد که این سازنده قصد دارد 65 تا 70 میلیارد از سهام خود را به طور IPO تا ماه آینده به عموم بفروشد.

از طرف دیگر سایر کمپانی‌های همکار شیائومی در زنجیره تأمین تایوان انتظار دارند که میزان سفارش این سازنده چینی به آن‌ها به زودی افزایش یابد. این کمپانی‌ها Foxconn، Invetec، Largan و TSMC هستند و آخرین آن‌ها دقیقا همان تأمین کننده‌ایست که پردازنده کوالکام را برای تعبیه در دستگاه‌های شیائومی تأمین می‌کند. انتظار می‌رود که TSMC پردازنده پرچمدار کوالکام 2019 را در قالب پلتفرم اسنپ‌دراگون 855 تولید کند. پیش بینی می‌شود که پردازنده مذکور اولین چیپست تولید شده با پروسه 7 نانومتری باشد و ابتدا در اولین سری گوشی‌های پرچمدار Galaxy S10 سامسونگ تعبیه شود.

هدف افزایش فروش 43 درصدی برای شیائومی تنها در صورتی محقق می‌شود که این سازنده بتواند رتبه اول پرفروش‌ترین گوشی‌ها را در بازار هند کسب کند و راهش را به تدریج به سایر بازارها هم پیدا کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

sinakaya

۱۳۹۷/۲/۱۰
با تشکر از گوگل بابت ترجمه

pars71

۱۳۹۷/۲/۹
اگر تو ایران فعال بشه خیلی خوب میشه ...