خانهاخبار
پرچمدار 2018 اپل از آیفون 10 هم گران‌تر خواهد بود!

پرچمدار 2018 اپل از آیفون 10 هم گران‌تر خواهد بود!

تحلیل‌های متفاوتی درباره آیفون‌های 2018 اپل منتشر شده است که تازه‌ترین آن‌ها ادعا می‌کند پرچمدار امسال سازنده مذکور از آیفون 10 هم گران‌تر خواهد بود.
۱۳۹۷/۱/۲۶

همان‌طور که می‌دانید، گوشی پرچمدار 2017 اپل یعنی آیفون 10 نتوانسته است به میزان فروش موردانتظار سازنده و سایر تأمین کنندگانش برسد و به همین خاطر بسیاری معتقدند که 1000 دلار حتی برای وفاداران به آیفون هم قیمت گزافی به نظر می‌رسد. برخی هم معتقدند که تکنولوژی به کار رفته در آیفون 10 سال گذشته بسیار نوآورانه به نظر می‌رسیده است اما مانند سایر ویژگی‌ها و قابلیت‌ها به مرور زمان عادی‌تر شده و از قیمتش هم کاسته می‌شود. بدین ترتیب نسل بعدی که قرار است در سال 2018 معرفی شود، احتمالا ارزان‌تر خواهد بود.

از طرف دیگر برخی کارشناسان ادعا دیگری را مطرح کرده‌اند. براساس این ادعا، آیفون پرچمدار 2018 از آیفون 10 سال گذشته هم گران‌تر خواهد بود!

خبرگزاری Business Insider به نقل از Steven Milunovich و Benjamin Wilson، تحلیل گران UBS، چنین گزارش کرده است:

کمپانی اپل بر اساس تحلیل میانگین قیمت فروش (ASPs) قیمت پرچمدار 2018 خود را تا 1100 دلار افزایش می‌دهد.

این تحلیل گران نظر خود را مبتنی بر میانگین قیمت فروش آیفون بیان کرده‌‍‌اند.

کمپانی اپل در خلال سال‌های اخیر موفق شده است مصرف کنندگانش را قانع کند تا میزان هزینه پرداختی برای خرید آیفون تازه را از میانگین 600 دلار به 800 دلار افزایش دهند.

در این یادداشت تحلیلی اشاره شده است که کمپانی اپل برای این منظور از یک استراتژی 3 گانه پیروی می‌کند.

  • چینش آبشاری ویژگی‌های بسیار مهم مانند اندازه صفحه نمایش، دوربین و ... زیر منحنی قیمت
  • انتقال مشتریان سطح بالا به بالای منحنی قیمت با افزایش نسبی قیمت فروش
  • معرفی قیمت‌های بیشتر براساس ویژگی‌های نوین و همچنین ورود به بازارهای سطح پایین‌تر با گوشی‌های قدیمی‌تر

با توجه به این موضوع که اپل توانسته است با کاهش تنها 1% در سطح فروش، ASP یا همان میانگین قیمت فروش محصولات و همچنین سود خالصش را افزایش دهد، مباحثه در مقابل چنین استدلال منطقی دشوار به نظر می‌رسد. استراتژی مذکور ظاهرا موفق بوده است.

image

اگر معتقد هستید که روند قیمت گذاری محصولات اپل دیگر از کنترل خارج شده است،  خبر خوبی برایتان داریم. تحلیل گران UBS معتقدند که اپل قصد دارد با کاهش قیمت گوشی‌های آیفون سطح پایین‌تر، روند افزایش تعداد مشتریان تازه‌اش را به طور پیوسته افزایش دهد.

اپل در حین معرفی گوشی‌های پرچمدار تازه‌تر و حتی گران‌تر از آیفون 10، قیمت آیفون‌های سطح پایینی مانند iPhone SE را احتمالا تا 300 دلار کاهش می‌دهد.

پیش بینی تحلیل گران UBS از جهاتی مشابه تحلیل کارشناسان KGI به نظر می‌رسد. در تحلیل KGI به سه آیفون احتمالی در سال 2018 اشاره شده است:

  • مدل 6.5 اینچی با پنل نمایش OLED که احتمالا همان آیفون 1100 دلار است
  • یک مدل مشابه آیفون 10 با پنل نمایش 5.8 اینچی OLED
  • مدل 6.1 اینچی با پنل نمایش LCD که احتمالا از سایر مدل‌ها ارزان‌تر است و حدودا 700 تا 800 دلار قیمت دارد.

قیمت گوشی سطح پایین iPhone SE در حال حاضر از 349 دلار آغاز می‌شود و احتمال کاهش قیمت آن تا 300 دلار کاملا منطقی به نظر می‌رسد. اپل به خوبی به اهمیت جذب مشتریان تازه واقف است و البته به نگهداری مشتریان سطح بالایی که حاضر هستند 1000 دلار و بیشتر بپردازند هم اهمیت می‌دهد.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا اپل امسال یک آیفون سطح بالای 1100 دلاری عرضه می‌کند؟ یا به نظر شما همان 1000 دلار سال گذشته هم بسیار زیاد بود؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

سامی معزی

۱۳۹۷/۱/۲۶
بزرگترین مشکل اینه که تو کشورا ما گوشی ها به قیمت واقعی فروخته نمیشن هیچکسی هم پاسخگو پس این طرح رجیستری بهم چه درد میخوره

مهراد

۱۳۹۷/۱/۲۶
همه شرکتا فقط همینو خوب یاد گرفتن که هرسال گوشی گرونتر بدن وگرنه اونقدرا چیز خاصی به خود گوشی ها اضافه نمیشه نسبت به سال قبلشون