خانهاخبار
فولکس واگن توارگ 2019 معرفی شد

فولکس واگن توارگ 2019 معرفی شد

کمپانی فولکس واگن از نسل جدید شاسی بلند توارگ پرده برداری کرد. این، به نوعی پیشرفته‌ترین محصول فولکس واگن به شمار می‌رود. با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۷/۱/۸

پس از انتشار تیزرها و درز تصاویر جاسوسی متعدد، فولکس واگن رسما از نسل جدید شاسی بلند توارگ رونمایی کرد. نسل سوم توارگ در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد اما در بازارهای دیگر از جمله اروپا به عنوان محصول پرچم‌دار فولکس واگن به فروش خواهد رسید. به علاوه اینکه به ارائه آپشن‌ها و امکانات فراوان، فولکس واگن قصد دارد توارگ 2019 را برای رقابت با شاسی بلندهای لوکس آماده کند.

image
image

جدیدترین عضو محصولات خانواده فولکس واگن بر اساس پلتفرم MLB Evo ساخته شده که پیش از این در خودروهایی نظیر آئودی Q7، پورشه کاین و لامبورگینی اوروس به کار رفته بود. استفاده از این پلتفرم باعث می‌شود تا توارگ ابعاد بزرگ‌تری داشته باشد و در نتیجه فضای داخلی بیشتری ارائه دهد. توارگ نسل جدید ابعادی معادل 4878 میلی متر طول، 1948 میلی متر عرض، و 1702 میلی متر ارتفاع دارد و به بیان دیگر، 77 میلی متر طویل‌تر، 44 میلی متر عریض‌تر و 7 میلی متر کوتاه‌تر است. در کنار افزایش فضای پا به ویژه برای سرنشینان عقب، فضای بار هم بیشتر شده و از 697 لیتر به 810 لیتر رسیده است.

image
image

باوجود اینکه ابعاد و اندازه توارگ بیشتر شده، ولی وزن خودرو به شکل قابل توجهی کاهش یافته و رژیم 106 کیلوگرمی را تجربه کرده است. این کاهش وزن به دلیل استفاده از متریال سبک وزن و ترکیبی از جمله آلومینیوم (48 درصد) و متریال دیگری که فولکس واگن از آن با عنوان «فولادهای با تکنولوژی بالا» (52 درصد) حاصل شده است.

توارگ 2019 ظاهر کاملا جدیدی دارد و در نماهای مختلف، تغییرات زیادی را تجربه کرده است. سپر باز طراحی شده با چراغ‌های جلو همراه شده که به جلو پنجره مشبک متصل شده‌اند. به نظر می‌رسد فولکس واگن از زبان طراحی جدید خود که در آرتئون هم به کار رفته در این شاسی بلند استفاده کرده باشد. فولکس واگن شجاعت زیادی در طراحی توارگ به خرج داده و به نوعی آن را متمایز از سایر محصولات خود کرده است.

image
image

چراغ‌های جلو از نوع LEDهای معمولی و رایج نیستند و از طراحی ماتریکس گونه بهره می‌برد و یکی از پیشرفته‌ترین نمونه‌ها در این صنعت است. 128 عدد LED در هر یک از چراغ‌ها به کار رفته که هر کدام امکان روشن شدن به صورت جداگانه را دارند. فولکس واگن با اعتماد به نفس از تکنولوژی این چراغ‌ها صحبت می‌کند که آنقدر قدرت دارد تا تاریکی شب را به روشنی روز تبدیل کند.

در نمای عقب خودرو مانند جلو انقلاب و تحول اساسی ایجاد نشده و بیشتر به سمت تکامل نیل کرده است. نمای عقب خودرو همان طور که قبلا اشاره کردیم، از سدان آرتئون پیروی می‌کند و نام خودرو در مرکز در صندوق عقب حک شده است. چراغ‌های عقب هم از نوع LED هستند.

image
image

وقتی از کنار به خودرو نگاه می‌کنیم، نخستین نکته‌ای که جلب توجه می‌کند، خطی است که بالای دستگیره‌ها وجود دارد. این خط از روی گلگیر جلو تا انتهای گلگیر عقب امتداد یافته و به چراغ‌های عقب متصل شده است. یک اسپویلر نسبتا بزرگ در عقب خودرو وجود دارد که به شما یادآوری می‌کند که بر یک خودرو اسپرت سوار هستید. رینگ‌ها در مقایسه با نسل قبل بزرگ‌تر شده‌اند و حتی در نسخه پایه با رینگ‌های 18 اینچی روبه‌رو هستیم. البته اگر مدل‌های بالاتر و گران‌تر را خریداری کنید، امکان دریافت رینگ‌های 21 اینچی هم وجود دارد.

image
image

اگر با دیدن نمای بیرونی خودرو چندان تغییری را احساس نکرده‌اید، با ورود به کابین، شگفت زده خواهید شد. مدل‌های بالا رده توارگ نسل جدید، از یک نمایشگر 12 اینچی دیجیتال برای صفحه آمپر و یک نمایشگر بزرگ 15 اینچی لمسی در مرکز داشبورد برای سیستم اطلاعات و سرگرمی بهره می‌برد. البته استفاده از این نمایشگر بسیار بزرگ هزینه هم داشته و فولکس واگن مجبور شده تا ورودی‌های هوا را در زیر آن و ارتفاع پایینی قرار دهد. نمایشگر 15 اینچی البته کار را از سویی راحت کرده و خبری از کلیدهای فراوان در کنسول وسط نیست.

image
image

اگر شما هم یکی از طرفداران شاسی بلندهای لوکس با تکنولوژی‌های فراوان هستید، توارگ همان محصول مورد نظر شماست. این خودرو تکنولوژی‌های فراوانی را با خود به همراه دارد از جمله چرخش هر 4 چرخ و سیستم دید در شب. البته برای در اختیار داشتن بسیاری از این آپشن‌ها باید یک هزینه اضافی پرداخت کنید. از ویژگی‌های آن می‌توانیم به سیستم تعلیق هوای چهار گوشه‌ای (با کنترل الکترونیکی کمک‌ فنر)، سردکن و ماساژور صندلی‌های جلو، سیستم صوتی 730 واتی با 14 بلندگو و سقف پانوراما اشاره کنیم.

image
image

فولکس واگن چندین موتور متفاوت را برای توارگ 2019 در دسترس قرار داده. یکی از آنها موتور 3.0 لیتری 6 سیلندر دیزلی توربو که با دو قدرت 231 و 286 اسب بخار است. موتور 6 سیلندر بنزینی هم قدرتی معادل 340 اسب بخار دارد. به علاوه اگر به دنبال یک شاسی بلند قدرتمند هستید، می‌توانید به سراغ موتور 4.0 لیتری 8 سیلندر با 421 اسب بخار بروید. یک نسخه پلاگین هیبرید هم برای بازار چین عرضه می‌شود که در مجموع قدرتی برابر با 367 اسب بخار دارد و احتمالا در آینده برای بازار اروپا هم عرضه خواهد شد.

این، سومین نسل از شاسی بلند توارگ است که با ویژگی‌های مثبت و تغییرات فراوان، می‌تواند فروش بسیار خوبی را تجربه کند. بد نیست بدانید نسل قبلی این شاسی بلند به فروشی نزدیک به 1 میلیون واحد دست پیدا کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

بردیا

۱۳۹۷/۱/۱۶
ایناهم ماشین سوار میشن ، ماهم اینجا دنبال جک و چانگانیم???

آرش

۱۳۹۷/۱/۹
خیییییییییییییییییییلی خووووووووووووبه نسخه هیبریدشو میخوام