خانهاخبار
تردید اپل برای عرضه iPhone SE 2 به دلیل فروش کم آیفون 10!

تردید اپل برای عرضه iPhone SE 2 به دلیل فروش کم آیفون 10!

تحلیل‌گر Cowen and Company اخیراً اعلام کرده است آیفون SE 2 توسط اپل توسعه می‌یابد اما به دلیل فروش پایین آیفون 10، اپل مردد است که عرضه آن بتواند وضعیت فروش گوشی‌های این شرکت را بهبود بخشد!
۱۳۹۷/۱/۴

تحلیل‌گر Cowen and Company، در یادداشتی به سرمایه‌گذاران اعلام کرده است که نزدیک به 53 میلیون واحد آیفون 10 در سه ماهه اول سال 2018 به تولید رسیده؛ این موضوع با پیش‌بینی‌های ماه گذشته مبنی بر تولید حداقل 52.5 میلیون واحد از آیفون 1000 دلاری اپل در نخستین فصل از سال 2018 هم‌خوانی دارد! با این‌حال، کوپرتینونشین‌ها احتمالاً آیفون کم‌تری در فصل دوم سال 2018 تولید خواهند کرد؛ گمان می‌رود تنها 17 میلیون واحد آیفون 10 در بهار 2018 تولید شود! پیش‌تر اعلام شده بود تولید این گوشی در سه ماهه دوم سال 2018 به 21 میلیون واحد کاهش خواهد یافت.

image

آیفون 10 نخستین گوشی اپل با طراحی بدون حاشیه و نمایشگر اولد محسوب می‌شود و فعلاً تنها مدلی است که این قابلیت‌ها را ارائه می‌دهد؛ با این‌حال، آمریکایی‌ها پرچم‌دار جدید خود را با قیمت 1000 دلار به فروش می‌رسانند که باعث شده است تقاضا برای این مدل کم‌تر از حد انتظار باشد.

در میان اطلاعاتی که تحلیل‌گر Cowen and Company منتشر کرده است، خبرهای خوبی برای علاقه‌مندان به نسخه جدید آیفون 4 اینچی اپل یعنی 2 iPhone SE وجود دارد! این گوشی به بازار عرضه خواهد شد؛ هرچند، این مدل در اواخر ماه مارس رونمایی نمی‌شود. با اینکه گوشی iPhone SE 2 توسط اپل در حال توسعه است، هنوز مشخص نیست آیا این مدل به بازار عرضه خواهد شد یا خیر؛ البته اپل را نباید به دلیل عدم معرفی این گوشی سرزنش کرد! زمانی‌که حتی iPhone X (پرچمدار اپل که به مناسبت دهمین سالگرد رونمایی از گوشی‌های آیفون رونمایی شده بود) نتوانسته است فروش خوبی داشته باشد و انتظارات را برآورده کند، کوپرتینویی‌ها مردد هستند که عرضه iPhone SE 2 با صفحه‌نمایش 4.0 یا 4.2 اینچی بتواند با استقبال خوب کاربران مواجه شود. با این‌حال در صورتی‌که اپل در نهایت به رونمایی از این مدل رضایت دهد، نسل جدید iPhone SE احتمالاً در ماه مه یا ژوئیه معرفی خواهد شد؛ البته این مدل طراحی مانند iPhone X نخواهد داشت و طراحی کلاسیک نسل قبل را حفظ می‌کند.

image

جدا از iPhone SE 2 که هیچ تضمینی برای عرضه آن وجود ندارد، حداقل سه آیفون دیگر در سال 2018 معرفی خواهند شد؛ کوپرتینونشین‌ها با وجود فروش پایین iPhone X، همچنان درنظر دارند تا سه گوشی آیفون با صفحه‌نمایش 6 اینچی، 6.5 اینچی و 5.8 اینچی ارائه دهند. تولید مدل 6 اینچی که صفحه‌نمایش LCD خواهد داشت، نزدیک به 75 الی 85 میلیون واحد خواهد بود؛ برای دو مدل 5.8 اینچی و 6.5 اینچی نیز، سفارش تولید 100 الی 120 میلیون واحدی درنظر گرفته شده است. باید اشاره کرد که مدل‌های 5.8 اینچی و 6.5 اینچی به صفحه‌نمایش از نوع OLED مجهز خواهند بود؛ البته تمامی مدل‌ها، طراحی بدون حاشیه مانند iPhone X خواهند داشت و در بالای صفحه‌نمایش آن‌ها بریدگی وجود دارد.

گفته می‌شود iPhone جدید اپل با صفحه‌نمایش LCD به عنوان جانشین آیفون 8 و آیفون 8 پلاس به بازار عرضه خواهد شد؛ این مدل، پنل پشتی از جنس شیشه دارد و البته فاقد دوربین دوگانه است! ضمن اینکه آیفون 6 اینچی اپل با نمایشگر LCD، فاقد قابلیت 3D Touch است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

alikh79

۱۳۹۷/۱/۳۰
این غرورش کار دستش داد با اون قیمت های نجومی که داره و گوشی که به دستت میده با هم هم خونی ندارن

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۱/۴
می‌رسد روزی که اپل به زمینِ گرم کوبیده شود