خانهاخبار
تماشا کنید: اگر طراحی گلکسی S9 شبیه به آیفون 10 می‌شد!

تماشا کنید: اگر طراحی گلکسی S9 شبیه به آیفون 10 می‌شد!

یک طراح، Galaxy S9 سامسونگ را با طراحی مشابه با آیفون 10 اپل به تصویر کشیده است؛ طرح مفهومی این گوشی در بالای نمایشگر خود، بریدگی دارد.
۱۳۹۶/۱۲/۲۵

اپل، آیفون 10 را با بریدگی در بالای صفحه‌نمایش معرفی کرد؛ نمایشگر این گوشی از سه طرف بدون حاشیه است و بریدگی بالای صفحه‌نمایش، امکان جای‌گیری دوربین سلفی و بلندگوی مخاطب را در جلوی گوشی گوشی فراهم می‌کند. طراحی منحصر به فرد آیفون 10، باعث شده است تا سازندگان اندرویدی از طراحی این گوشی 1000 دلاری استقبال کنند؛ در نمایشگاه MWC، محصولات زیادی با بریدگی در بالای صفحه‌نمایش معرفی شده بودند که حائز اهمیت‌ترین آن‌ها گوشی ZenFone 5 و ZenFone 5Z ایسوس است. همچنین شرکت هوآوی درنظر دارد تا گوشی‌های سری P20 را با بریدگی در بالای صفحه‌نمایش معرفی کند؛ البته تمامی مدل‌ها مانند ZenFone 5 ایسوس، حاشیه‌ی پایین نمایشگر را نیز حفظ کرده‌اند.

image

در میان سازندگان اندرویدی، سامسونگ از گوشی Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus با طراحی مشابه با نسل قبل یعنی Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus رونمایی کرده بود؛ هر دو مدل، حاشیه‌ی باریکی در دو طرف نمایشگر خود دارند اما حاشیه‌ی بالا و پایین صفحه‌نمایش آن‌ها حذف نشده است. در واقع سامسونگ برای سری Galaxy S به جای طراحی جدید، روی بهبود مشخصات سخت‌افزاری و دوربین پرچم‌داران خود متمرکز شده است. 

همین موضوع باعث شده است تا طراحان تصاویر مفهومی، دست به کار شوند و Galaxy S9 را با طراحی مانند آیفون 10 اپل مجسم کنند. در ادامه، نگاهی به تصاویر مفهومی منتشر شده از گوشی Galaxy S9 سامسونگ خواهیم انداخت:

image

گوشی Galaxy S9 با بریدگی بالای نمایشگر در سمت چپ جای گرفته است؛ مدل سمت راست، طراحی واقعی این گوشی را نشان می‌دهد

شرکت سامسونگ در زمینه تولید پنل‌های نمایشگر برای گوشی‌های هوشمند، مهارت بالایی دارد و نمایشگر گوشی‌های پرچم‌دار Galaxy S9 خیره‌کننده است! در صورتی‌که حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش، حذف و حاشیه‌‌ی بالای نمایشگر جای خود را به بریدگی مانند Notch آیفون 10 می‌داد، طراحی پرچم‌دار 2018 سامسونگ به مراتب جذاب‌تر می‌شد.

image

سامسونگ در صورت عرضه پرچم‌دار جدیدش با طراحی مانند آیفون 10، می‌توانست ضخامت حاشیه‌های اطراف نمایشگر Galaxy S9 را نسبت به حاشیه‌های اطراف نمایشگر پرچم‌دار 1000 دلاری اپل کاهش دهد؛ بدین شکل، جانشین Galaxy S8 طراحی بسیار بهتری را نسبت به آیفون 10 ارائه می‌داد.

image

حذف حاشیه‌ی بالای صفحه‌نمایش و جایگزین کردن آن با بریدگی، باعث می‌شد تا سامسونگ بتواند از فضای پنل جلوی گوشی استفاده بهتری داشته باشد؛ بدین شکل، شرکت کُره‌ای می‌توانست ابعاد Galaxy S9 را حفظ کند و این گوشی را به صفحه‌نمایش بزرگ‌تری در مقایسه با Galaxy S8 مجهز نماید. همان‌طور که می‌دانید پرچم‌دار Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus در رابطه با صفحه‌نمایش، پیشرفت چشمگیری نسبت به نسل قبل نداشته‌اند؛ هر دو مدل به ترتیب به نمایشگر 5.8 اینچی و 6.2 اینچی مجهز شده‌اند.

لازم به‌ذکر است که سیستم‌عامل Android P از بریدگی در بالای نمایشگر پشتیبانی می‌کند؛ با توجه به روندی که سازندگان دنبال کرده‌اند و احتمال عرضه Huawei P20 و LG G7 با بریدگی در بالای صفحه‌نمایش، هیچ بعید نیست در آینده شاهد عرضه‌ گوشی‌هایی با طراحی به سبک آیفون 10 اپل باشیم! البته مشخص نیست سامسونگ تا چه اندازه در این زمینه، مقاومت نشان خواهد داد یا به دنبال چه شیوه‌ای است تا نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه را در گوشی‌های آینده خود افزایش دهد.

شما جی‌اس‌امی‌ها کدام طراحی را می‌پسندید؛ Galaxy S9 با طراحی مانند نسل قبل یا طراحی به سبک آیفون 10 اپل با بریدگی در بالای نمایشگر؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (19 نظر)

علیرضا

۱۳۹۷/۱/۲
طراحی ایفون ایکس بسیار ضعیف هست همینجوری خیلی خوبه
کار سامسونگ عالیه الان همه شرکت ها دارن از ایفون ایکس تقلید میکنن ولی سامسونگ داره سبک زیبای خودش رو ادامه میده
بهترین طراحی گوشی همین اس۹ هست

Reza

۱۳۹۶/۱۲/۲۶
من مطمئنم سامسونگ عمرا حاشیه بالا رو مثل اپل طراحی کنه.و اینم مطمئنم که حاشیه پایین رو حذف میکنه و نسبت صفحه نمایش به حاشیه میشه ۹۰ درصد بالا رو هم تا حد امکان کمتر میکنه ولی بریدگی ایجاد نمیکنه مگه خیابونه آخه.به جون همین y hقسم

Reza

۱۳۹۶/۱۲/۲۶
آره داداش ولی زبان طراحی سامسونگ کلا اونه

رضا

۱۳۹۶/۱۲/۲۶
داداش جی اس ام یه نویسنده نداره که کلا

yashar2080

۱۳۹۶/۱۲/۲۶
چیشو از هم تقلید میکنن؟!!!