خانهاخبار
سونی: جک هدفون به زیبایی گوشی لطمه می‌زند!

سونی: جک هدفون به زیبایی گوشی لطمه می‌زند!

سونی هم مانند گوگل، اچ تی سی و هوآوی تصمیم گرفته است جک هدفون 3.5 میلی متری را از پرچمداران تازه خود حذف کند. این سازنده رسما اعلام کرده که حذف ویژگی مذکور به خاطر حفظ زیبایی ظاهری دستگاه‌های هوشمندش بوده است.
۱۳۹۶/۱۲/۲۴

کمپانی سونی چند هفته پیش پرچمداران تازه خود را به نام‌های Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact در خلال برگزاری نمایشگاه MWC 2018 رسما معرفی کرد. همان‌طور که می‌دانید، جک هدفون 3.5 میلی متری از طراحی این دو گوشی سطح بالا حذف شده است. این تغییر اخیرا در طراحی بسیاری از گوشی‌های تازه اعمال شده است اما هنوز هم بسیاری از کاربران معتقدند که حذف آن ضروری نیست.

کمپانی سونی در پاسخ به سوالات و انتقادات وارده در صفحه پرسش‌های متداول وب‌سایت رسمی‌اش در این باره اظهار نظر کرده و گفته است: «جک هدفون 3.5 میلی متری قدیمی شده و سد راه طراحی ظاهری زیبا و کمال یافته است». آیفون 7 اپل که در سال 2016 معرفی شد، اولین گوشی هوشمندی به شمار می‌رود که جک هدفون از طراحی آن حذف شد. بعد از آن هم بسیاری از سازندگان این تغییر را به یک ترند تبدیل و جک هدفون را از گوشی‌هایشان حذف کردند.

البته بسیاری از این کمپانی‌ها در مقابل پرسش همگان اظهار کردند که حذف این جک به خاطر تعبیه برخی ویژگی‌های تازه و اعمال تغییرات در چینش قطعات داخلی، ناگزیر بوده است؛ اما جالب است بدانید که کمپانی سونی اصلا چنین ادعایی ندارد و تنها به زیبایی ظاهری گوشی اشاره کرده است. درواقع اغلب سازندگان گفته بودند که به خاطر طراحی باریک بدنه، تعبیه باتری بزرگ‌تر و یا طراحی فریم یکپارچه ضدآب مجبور شده‌اند جک هدفون را حذف کنند اما سونی می‌گوید این تصمیم در ادامه معرفی طراحی نوین Ambient Flow اتخاذ شده است.

گوشی‌های قدیمی‌تر سونی با بدنه‌های زاویه‌دار و حاشیه‌های ضخیم طراحی می‌شدند اما این طراحی تازه که با پرچمداران Xperia XZ2 معرفی شده قرار است جانشین OmniBalance شود.

image

کمپانی سونی همچنین در ادامه توجیه حذف جک هدفون 3.5 میلی متری در Xperia XZ2 گفته که به خوبی به ترند محبوب هدفون‌های بی‌سیم و تمایل کاربران به آن‌ها به جای هدفون‌های سیمی واقف است. راهکارهای صوتی بلوتوثی هم در سال‌های اخیر با پیشرفت‌های چشمگیری همراه بوده‌اند اما هنوز هم مدرک معتبری وجود ندارد که نشان دهد اغلب کاربران از آن‌ها بهره می‌برند. کمپانی سونی حالا با این اقدام به گوگل، اچ تی سی، موتورولا و هوآوی پیوسته است اما هنوز هم اغلب کاربران گوشی‌های همراه طرفدار تعبیه جک هدفون 3.5 میلی متری در دستگاه‌هایشان هستند.

البته هنوز هم مدرک معتبری وجود ندارد که نشان دهد اغلب کاربران به خاطر اهمیت ویژه جک هدفون از خرید دستگاه‌های فاقد جک هدفون 3.5 میلی متری سر باز می‌زنند. به نظر می‌رسد اغلب سازندگانی که تصمیم گرفته‌اند ویژگی مذکور را از گوشی‌هایشان حذف کنند، تنها گروه معدودی را از مصرف کنندگانشان مورد بررسی قرار داده‌اند.

گزارش‌های مالی اخیر سونی نشان می‌دهد که درآمد بخش موبایل سازنده مذکور نسب به گذشته کاهش یافته اما این کمپانی اعلام کرده است که قصد ندارد فعالیت موبایل خود را محدود یا لغو کند. سونی قصد دارد دو گوشی پرچمدار Xperia XZ2 و XZ2 Compact خود را تا آخر بهار سال 2018 رسما روانه بازار کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

Mking

۱۳۹۶/۱۲/۲۴
گوشی های جدید سونی به نظرم زیبا نیستن

منم

۱۳۹۶/۱۲/۲۴
شرکت محترم سونی شما طراحی گوشی هات رو بعد 10 سال عوض کن، اصلاً ال سی دی رو حذف کن. با تشکر

محمد رضا مهرنیا

۱۳۹۶/۱۲/۲۴
با عرض سلام و احترام خدمت جی اس ام عزیز
نه به نظر من این یک سیاست است و مسئله زیبایی یک بهانه‌ای بیش نیست زیرا آن چنان که در گذشته هم شاهد بودیم این شرکت ها از یک روند از پیش تعریف شده تبعیت می کنند به عنوان مثال مثلاً شرکتی از شیشه خمیده استفاده می‌کنند و سال بعد شرکت دیگر و برند دیگر از همین سیاست پیروی می‌کنند سامسونگ این جک را در محصولات جدید بر می دارد و و طولی نمی کشد که یک سال بعد در سونی یا برند های دیگه هم این اتفاق می‌افتد به نظرم این یک سیاست است که فقط خود شرکتها از آن سر در می‌آورند و مسئله زیبایی و چیزهای از این قبیل هم یک با یک بهانه بیشتر البته توجه داشته باشید که ما مسئول سیاست‌گذاری این شرکت‌ها نیستیم و این صرفاً یک نظر شخصی که بنده بیان می کنم برای شما و دیگر دوستان آرزوی موفقیت روز افزون دارم پاینده و برقرار باشید و خدانگهدار

محمدرضا

۱۳۹۶/۱۲/۲۴
یعنی سونی هیچ قابلیتی براش در نظر نگرفته ؟ مثلا اسکن گوش و تنظیم فرکانس ها و ... . فقط واسه زیبایی ؟!

معین

۱۳۹۶/۱۲/۲۴
سلام
این مسخره بازیا چیه دراوردن جک 3.5 میلیمتری باید روی همه گوشیا باشه این تبدیلا هم مشکل دارن نباید برای اهنگ گوش کردن مردمو مجبور کنن هدفون بی سیم بخرن که?
یکیم نیست به این مدیر سونی بگه حالا مثلا گوشی هات خیلی خوشگله که نگرانی زشت بشه?