خانهاخبار
نوکیا 8 پرو با نمایشگر 6 اینچی و دوربین دوگانه عرضه می‌شود

نوکیا 8 پرو با نمایشگر 6 اینچی و دوربین دوگانه عرضه می‌شود

مشخصات پرچم‌دار جدید شرکت HMD با نام تجاری Nokia 8 Pro، به‌تازگی فاش شده است که عرضه این مدل را با دوربین دوگانه و نمایشگر کشیده 18:9 تأیید می‌کند.
۱۳۹۶/۱۲/۲۱

لیست مشخصات گوشی Nokia 8 Pro در اوایل ماه جاری میلادی فاش شد؛ گمان می‌رود پرچم‌دار بعدی HMD پیشرفت چشمگیری نسبت به Nokia 8 Siroco داشته باشد. برای یادآوری، باید اشاره کرد که Nokia 8 Sirocco در نمایشگاه MWC 2018 به صورت رسمی توسط HMD Global معرفی شده بود و از دوربین دوگانه استفاده می‌کند.

شرکت فنلاندی درنظر دارد تا گوشی Nokia 8 Pro را به دوربین دوگانه 16 مگاپیکسلی مجهز کند و برای عکاسی سلفی، این مدل از سنسور 16 مگاپیکسلی در حاشیه‌ی بالای نمایشگر خود استفاده می‌کند. انتظار داریم مدل Pro نوکیا 8 اولین گوشی با برند «نوکیا» باشد که از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام استفاده خواهد کرد. ضمن اینکه شایعاتی مبنی بر عرضه این گوشی با صفحه‌نمایش 6.01 اینچی وجود دارد؛ آن‌طور که پیداست، برخلاف دیگر پرچم‌داران نوکیا مدل Nokia 8 Pro به صفحه‌نمایش کشیده با نسبت ابعاد 2 به 1 مجهز شده است و احتمالاً نمایشگری با رزولوشن FHD+ خواهد داشت. مدتی پیش اعلام شده بود که Nokia 8 Pro یا Nokia 9 به صفحه‌نمایش OLED مجهز خواهد بود؛ البته نمی‌دانیم چرا HMD Global درنظر دارد تا رزولوشن نمایشگر پرچم‌دار جدیدش را از QHD (در مدل Nokia 8 Sirocco) به FHD+ (در مدل Nokia 8 Pro) کاهش دهد.

image

انتظار داریم مدل Pro گوشی Nokia 8 به شش یا هشت گیگابایت رم مجهز شده باشد؛ مدل پایه با شش گیگابایت رم، تنها 64 گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت و مدل مجهز به هشت گیگابایت رم، از 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌گیرد. همچنین گمان می‌رود که جانشین Nokia 8 Sirocco از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی کند؛ به همین جهت، پنل پشتی از جنس شیشه خواهد داشت.

برای تأمین انرژی مورد نیاز پردازنده و صفحه‌نمایش، از باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت استفاده خواهد شد. با اینکه Android P برای عرضه در تاریخ نامشخصی در سه ماهه سوم سال 2018 درنظر گرفته شده است، انتظار داریم Nokia 8 Pro نسخه‌ای از سیستم‌عامل اندروید اوریو را به همراه داشته باشد؛ هرچند با توجه به سابقه‌ای که از شرکت HMD Global سراغ داریم، انتظار داریم پرچم‌دار نیمه دوم 2018 این شرکت به سرعت به آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید به‌روزرسانی شود. 

با توجه به عرضه گوشی‌های جدید شرکت HMD Global با نسخه خالص سیستم‌عامل اندروید و تحت پروژه «اندروید وان»، بعید نیست Nokia 8 Pro نیز نسخه فاقد شخصی‌سازی از سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 گوگل را به همراه داشته باشد. مدتی پیش نیز اعلام شده بود که Nokia 9 از حسگر اثرانگشت درون نمایشگر بهره می‌گیرد؛ البته در حال‌حاضر، مشخص نیست این مدل با چه نام تجاری عرضه خواهد شد. برخی مدعی هستند جانشین  Nokia 8 Sirocco، یک گوشی دیگر از سری Nokia 8 با پسوند «پرو» خواهد بود؛ برخی نیز به رونمایی از آن با نام تجاری Nokia 9 اشاره دارند. باید اشاره کرد که پیش‌تر گمان می‌رفت Nokia 9 در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شود اما در نهایت، مشخص شد که نام تجاری نسخه‌ای از این گوشی، Nokia 8 Sirocco خواهد بود.

شما چه انتظاری از گوشی پرچمدار جدید HMD Global دارید؟ آیا برای عرضه Nokia 9 یا Nokia 8 Pro منتظر خواهید ماند یا به محض ورود Nokia 8 Sirocco به بازار، این مدل را خریداری خواهید کرد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)