خانهاخبار
Galaxy S10 با قابلیت‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی همراه خواهد شد

Galaxy S10 با قابلیت‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی همراه خواهد شد

شایعه تازه منتشر شده، به این موضوع اشاره دارد که جانشین Galaxy S9 در سال 2019 با قابلیت‌های سه‌بعدی پیشرفته نظیر سیستم تشخیص چهره عرضه خواهد شد.
۱۳۹۶/۱۱/۲۰

اطلاعات جدیدی پیرامون گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ در سال 2019 در شبکه‌ی اجتماعی Weibo منتشر شده است که مشخصات احتمالی Galaxy S10 را فاش می‌کند؛ این در حالی است که Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus هنوز به صورت  رسمی ارائه نشده. در شایعه تازه منتشر شده پیرامون جانشین پرچم‌داران 2018 سامسونگ از سری Galaxy S، بخشی از مشخصات سخت‌افزاری دهمین نسل از گوشی‌های این خانواده ارائه می‌شود.

سامسونگ گوشی‌های پرچم‌دار خود را با تراشه اختصاصی اگزینوس ارائه می‌دهد؛ البته‌ نسخه‌هایی به تراشه اسنپدراگون کوالکام مجهز می‌شود. Ice Universe در گزارش جدید خود، اشاره کرده است که جانشین Galaxy S10 به پردازنده رده‌بالای اختصاصی مجهز خواهد بود و واحد پردازشگر گرافیکی اختصاصی نیز دارد؛ همچنین گفته شده است تراشه پرچم‌دار آینده سامسونگ از واحد پردازش عصبی (Neural Processing Unit) بهره می‌گیرد تا محصولات جدید این شرکت، قدرتی قابل مقایسه با پرچم‌داران هوآوی داشته باشند.

image

علاوه‌براین، اعلام شده است دهمین نسل از گوشی‌های سری Galaxy S به حافظه رم از نوع LPDDR5 مجهز خواهد شد و حافظه UFS 3.0 نیز برای آن‌ها درنظر گرفته می‌شود؛ این حافظه، دو برابر سرعت بیشتری را نسبت به نسل فعلی برای تبادل اطلاعات ارائه می‌دهند. علاوه‌براین، حافظه‌های UFS 3.0 مصرف انرژی کم‌تری در مقایسه با نسل قبل دارند.

پیش‌بینی شده است ظرفیت باتری در Galaxy S10 (یا Galaxy X) افزایش خواهد یافت زیرا سامسونگ به دنبال عرضه پرچم‌داران آینده خود با باتری‌های L-شکل است. دیگر ارتقای عمده پرچم‌داران 2019 این شرکت، مربوط به پشتیبانی از آن‌ها از نسل پنجم ارتباطی یا 5G است؛ این نسل ارتباطی در سال آینده، به بهره‌برداری خواهد رسید و اپراتورهای مختلف، از آن پشتیبانی خواهند کرد.

گفته شده است جانشین Galaxy S9 مانند نسل قبل، طراحی بدون حاشیه خواهد داشت؛ با این‌حال، سامسونگ به دنبال کاهش هرچه بیشتر حاشیه‌های اضافی از اطراف نمایشگر است و تصمیم دارد نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه را به 93 درصد برساند! حال که در رابطه با نمایشگر صحبت شد، بد نیست اشاره کنیم پرچم‌داران 2019 سامسونگ احتمالاً به حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش مجهز خواهند شد؛ پنل نمایشگر از نوع AMOLED است.

دیگر قابلیت‌هایی که از پرچم‌دار جدید سامسونگ انتظار داریم، توجه به قابلیت‌های سه‌بعدی نظیر تشخیص چهره است؛ همچنین، قابلیت‌های پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی دور از انتظار نخواهد بود!

با وجود افضای مشخصات احتمالی پرچم‌داران جدید شرکت کُره‌ای، باید گفت برای گمانه‌زنی پیرامون مشخصات سخت‌افزاری آن‌ها، کمی زود است! با این‌حال، هیجان‌زده خواهیم شد تا از طراحی احتمالی جانشین Galaxy S9 مطلع شویم. در حال‌حاضر، بیشتر شایعه‌پردازان توجه خود را به پرچم‌داران 2018 این شرکت معطوف کرده‌اند که در طی ماه آینده از آن رونمایی خواهد شد. سامسونگ با ارسال دعوت‌نامه، رونمایی از گوشی‌های پرچم‌دار جدیدش را در تاریخ 26 فوریه تأیید کرده است؛ این نسل نسبت به Galaxy S8 از نظر طراحی، پیشرفت چشمگیری نخواهد داشت اما مشخصات سخت‌افزاری آن‌ ارتقا یافته است. شایعاتی زیادی مبنی بر بهبود دوربین در پرچم‌داران جدید سامسونگ شنیده می‌شود؛ از جمله اینکه بسیاری گمان می‌کنند Galaxy S9 به سنسور مجهز به لنز F1.5 مجهز خواهد شد که اندازه دهانه لنزی متغیر دارد و کاربر می‌تواند گشادگی دیافراگم را تنظیم نماید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

امین

۱۳۹۶/۱۱/۲۱
دوست عزیز نه سامسونگ نه هواوی نه حتی glx دیگه هنگ نمیکنن نمیدونم منظورت از هنگ چیه ؟ چون هنگ واسه آندروید 2.3 بود که دورانش گذشت

samuel1987

۱۳۹۶/۱۱/۲۱
درود هادی، اینکه شرکت Huawei زودتر از Samsung به سراغ NPU رفته نمیتوانه صد در صد دلیل برتریش بشه ! شاید Samsung برای اولین بار در زمان گلکسی S10 و NOTE10 یک NPU اختصاصی همراه با پلتفرم فوق بهینه و سرعتی و اختصاصیش exynos ارائه کنه که بسیار سریع تر از ماله Huawei بشه اما از طرفی هم باید در نظر گرفت Huawei در زمان S10 و Note10 به سراغ نسل بعدی و پیشرفته شده NPU نسبت به اینکه در mate10 استفاده کرده خواهد رفت در حالی که Samsung اولین قدمش در بکار بردن NPU خواهد بود و...

هادی

۱۳۹۶/۱۱/۲۰
خخخخخخخخخ قدرتی مشابه پرچمداران هواوی ؟ عشق هواوی چ حرفارو که از دهن آدما در نمیاره

حسینی

۱۳۹۶/۱۱/۲۰
با سلام و خسته نباشید سامسونگ کاش پنل پشتی گوشی ..جای دوربین پشتی .....را عوض کند و باعث زیبایی گوشی گردد تشکر

KAM

۱۳۹۶/۱۱/۲۰
دوسال با این حساب از هواوی عقبن. :))))