خانهاخبار
سونی به دنبال توسعه گوشی هوشمند با صفحه نمایش تاشو

سونی به دنبال توسعه گوشی هوشمند با صفحه نمایش تاشو

پس از سامسونگ، اپل و ال جی، حالا نوبت به سونی رسیده است تا تمایلش را برای ساخت گوشی هوشمند با صفحه نمایش تاشو ابراز کند. تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که این کمپانی می‌خواهد پنل‌های موردنظر را از ال جی دیسپلی تهیه کند.
۱۳۹۶/۱۱/۱۰

خبرگزاری BusinessKorea روز گذشته به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که کمپانی سونی به زودی پنل‌های OLED منعطف از ال جی دیسپلی تهیه می‌کند. البته ال جی دیسپلی پیش از این هم تأمین کننده پنل‌های منعطف OLED برای تعبیه در تلویزیون‌های سونی بود اما حالا خبر رسیده که این همکاری قرار است توسعه یابد و این پنل‌های تازه درواقع برای تولید گوشی‌های هوشمند مدرن با صفحه نمایش تاشو در نظر گرفته شده‌اند. سونی در سال‌های اخیر شاهد کاهش تدریجی درآمدش از بخش موبایل بوده است اما همچنان قصد دارد در این بازار باقی بماند. این کمپانی ممکن است هیچ شانسی در به دست آوردن سهم عمده بازار موبایل نداشته باشد اما با این وجود قصد دارد رویاهای موبایلی خود را با به کارگیری تکنولوژی‌های نوین دنبال کند.

image

به عبارت ساده‌تر، منابع مختلف می‌گویند کمپانی سونی می‌خواهد با ارائه گوشی‌های هوشمند مدرنی که از ترندهای محبوب روز پیروی می‌کنند، سهم اندکش را در بازار همچنان حفظ کند و مانند گذشته بی‌همتا باقی بماند. انتظار می‌رود که پرچم‌داران 2018 این کمپانی به روش نوین Mirai طراحی شوند. بر اساس گزارش‌های متعددی که در این باره منتشر شده است، در Mirai حاشیه‌های صفحه نمایش گوشی‌ها مانند ترند محبوب سال 2018 کاهش می‌یابد اما نسبت تصویر همچنان 16:9 باقی می‌ماند. سونی ظاهرا تمایل دارد که علاوه بر طراحی بدون حاشیه وارد رقابت با سازندگان گوشی‌های تاشو هم بشود. البته گفته می‌شود که این گوشی‌های مجهز به صفحه نمایش تاشو احتمالا از سال 2019 معرفی می‌شوند و سامسونگ ممکن است اولین گوشی با چنین طراحی را روانه بازار کند. همان‌طور که می‌دانید، سال‌هاست که شاهد انتشار شایعه‌های متعدد درباره گوشی Galaxy X سامسونگ مجهز به صفحه نمایش تاشو هستیم و انتظار می‌رود که سرانجام سال آینده میلادی شاهد رونمایی از آن باشیم. حالا که این گزارش تازه مبنی بر سفارش پنل‌های کوچک منعطف OLED به ال جی دیسپلی از سونی منتشر شده است، نشان می‌دهد که سونی هم تمایل دارد برای ورود به این عرصه تلاش کند.

image

براساس پیش بینی‌هایی که براساس خروجی 15000 صفحه در ماه در کارخانه Paju E6 شده ، ال جی دیسپلی هم قرار است تولید انبوه این پنل‌های منعطف OLED مناسب گوشی‌های هوشمند را در سه ماهه سوم سال 2018 آغاز کند. این کمپانی سئولی همچنان به دنبال همکاران مناسبی می‌گردد که قادر باشند ظرفیت تولید شده‌اش را خریداری کنند. از طرف دیگر، گزارش شده است که کمپانی ژاپنی سونی هم قصد دارد مهندسان بیشتری را درزمینه تکنولوژی OLED استخدام کند و از آن‌ها در ساخت و توسعه گوشی‌های تاشو بهره ببرد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

رامین

۱۳۹۶/۱۱/۱۰
تقلید از سامسونگ