خانهاخبار
شیائومی به صورت رسمی از Mi Box 4 رونمایی کرد

شیائومی به صورت رسمی از Mi Box 4 رونمایی کرد

شرکت چینی شیائومی بلاخره از نسل چهارم ست‌تاپ باکس‌های Mi Box به صورت رسمی رونمایی کرد.
۱۳۹۶/۱۱/۱۰

همانطور که دیروز شایع شده بود، بلاخره شرکت شیائومی Mi Box 4 را پس از گذشت تقریبا ۲ سال از عرضه آخرین مدل آن، به صورت رسمی معرفی کرد. هرچند شرکت شیائومی نسخه‌های بیشتری از می‌باکس را در چین عرضه می‌کند، اما در سطح بین‌المللی تنها یک دستگاه به عنوان نماینده هر نسل از Mi Box عرضه می‌شود. مهم‌ترین تفاوت دستگاه‌های مخصوص چین و نسخه‌های بین‌المللی آن است که دستگاه‌های سفارشی مخصوص چین از رابط کاربری MIUI TV به جای Android TV خالص استفاده می‌کنند.

شیائومی Mi Box 4 را مانند یک دستگاه کنترل مرکزی برای خانه شما معرفی می کند، زیرا این دستگاه قادر است آخرین وضعیت دیگر دستگاه‌های هوشمند موجود در خانه شما را بر روی تلویزیون که معمولا در نقطه مرکزی خانه قرار دارد نمایش داده و به شما برای کنترل آن‌ها از طریق فرمان صوتی و همچنین کنترل مخصوص کمک کند.

image

در واقع شیائومی در نسخه جدید تنها به بهینه‌سازی دستگاه رضایت داده است و در اصل می‌باکس 4 جدید تفاوت سخت‌افزاری خاصی با نسخه بین‌المللی‌ای که عرضه شده بود ندارد. تنها تفاوت سخت‌افزاری می‌باکس 4 که قوی‌ترین دستگاه مخصوص چین از طرف شیائومی تا به حال می‌باشد با نسخه بین‌المللی در این این است که می‌باکس 4  از چیپ ست Amlogic S905X-H استفاده می کند که قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی VP9 برای رمزگشایی بعضی فایل‌های تصویری و اجرای آن‌ها را ندارد درحالی که می باکس بین المللی از کدک‌هایی پشتیبانی می‌کند که توسط یوتیوب استفاده می‌شوند. همچنین Mi box 4C از بلوتوث پشتیبانی نمی‌کند و شامل یک دستگاه کنترل از راه دور ساده با استفاده از اینفرارد یا IR است.

مشخصات هر دو دستگاه Mi Box 4 و Mi Box 4c را می‌توانید به صورت کامل در زیر ببینید:

پردازنده

Mi Box 4: Amlogic S905L Cortex-A53 / 1.5 GHz 64-bit Quad-Core
Mi Box 4c: Amlogic (Unspecified) Cortex-A53 / 1.5 GHz 64-bit Quad-Core

پردازنده گرافیکی

Mali-450 / 750MHz 3+2 core

رم

Mi Box 4: 2GB
Mi Box 4c: 1GB

ظرفیت

8GB

وای‌فای

802.11 b/g/n, 2.4GHz

بلوتوث

Mi Box 4: 4.1+ EDR, Low Energy
Mi Box 4c: None

حداکثر رزولوشن

4K (3840 x 2160) HDR

ویدیو

H.265 4K @ 60 fps
H.264 4K @ 30 fps
MPEG 1/2/4, VC-1, DivX 4/5 up to 1080p @ 60fps
Supports HDR10

فرمت‌های ویدیویی

RM, RMVB, FLV, MOV, AVI, MKV, TS, M2TS, MP4, 3GP, MPEG
Supports 3D Video

صدا

Mi Box 4:  Dolby Audio, DTS-HD
Mi Box 4c: DTS-HD

فرمت‌های صوتی

MP3, FLAC, APE, AAC, OGG

ارتباطات

HDMI 2.0, USB 2.0, Power, 3.5mm composite AV

با این تفاسیر به نظر می‌رسد که افرادی که پیش از این نسخه بین‌المللی می‌باکس را تهیه کرده‌اند، چیز خاصی را با عرضه محصولات جدید از دست نمی‌دهند و لازم به ارتقای سخت‌افزار خود ندارند. هر چند نسخه بین‌المللی در چین عرضه نمی‌شد و نسخه‌های جدید تنها مختص بازار چین و سرویس‌های داخلی این کشور هستند.

دستگاه‌های Mi Box 4 و Mi Box 4c به طور تقریبی، به ترتیب 349 یوان و 249 یوان (55.19 دلار و 39.38 دلار) قیمت گذاری شده­‌اند. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا شیائومی قصد دارد نسخه‌ای قدرتمندتر برای رقابت با دیگر رقیبان مانند آمازون، اپل یا روکو به صورت بین‌المللی عرضه کند یا قرار است کاربرانش را با همان محصول دو سال پیش تنها بگذارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)