خانهمقاله‌ها
10 ترفند برای افزایش سرعت گوشی‌های اندرویدی

10 ترفند برای افزایش سرعت گوشی‌های اندرویدی

اگر احساس می‌کنید گوشی اندرویدی شما کند شده است و دیگر مثل سابق سریع نیست، این 10 ترفند کمک می‌کنند تا سرعت آن را به حالت اول برگردانید.
۱۳۹۶/۱۱/۳

یکی از عمده‌ مشکلات گوشی‌های اندرویدی این است که پس از یک سال کار کردن کند می‏شوند. فرقی ندارد گوشی شما پرچمدار سال باشید یا یک گوشی مقرون به صرفه؛ این مشکلی است که همه کاربران اندرویدی با آن دست و پنجه نرم‌ کرده‌اند.

اگر احساس می‌کنید گوشی شما هم اندکی کند شده است و دیگر مثل سابق سریع عمل نمی‌کند، به کار بستن این 10 ترفند ممکن است سرعت گوشی شما را به وضعیت اول بازگرداند.

 

حافظه گوشی را پاکسازی کنید

image

کند شدن بسیاری از گوشی‌های اندرویدی به خاطر پر شدن حافظه داخلی و ذخیره‌سازی دستگاه است. بهتر است عکس‌ها، ویدئوها و موزیک‌هایی را که حجم بالایی دارند را از گوشی به کامپیوتر منتقل کنید و فایل‌های بلا استفاده دیگر را پاک نمایید تا حافظه گوشی شما آزاد شود.

 

ویجت‌های اضافی را پاک کنید

image

با اینکه ویجت‌های اپلیکیشن‌های اندرویدی یکی از مزیت‌های این سیستم عامل است ولی گاها حضور برخی از این ویجت‌ها روی صفحه خانه گوشی سبب می‎شود تا رابط کاربری دستگاه کند شود.

 

افکت‌های لانچر را غیرفعال کنید

image

اگر از لانچرهای متفرقه استفاده می‌کنید که افکت‌ها و انیمیشن‌های زیبایی دارند، بهتر است به خاطر داشته باشید که این لانچرها می‌توانند روی عملکرد دستگاه شما تاثیر بگذارند؛ پس بهتر است افکت‌های آنها را خاموش کنید یا از افکت‌های سبک‌تر و کمتری استفاده نمایید.

 

حافظه رم را پاکسازی کنید

image

وقتی تعداد زیادی اپلیکیشن روی گوشی شما باز باشند، حافظه رم دستگاه اشغال می‏شود؛ به همین دلیلی بهتر است وقتی از برنامه‌ای استفاده نمی‌کنید از آن خارج شوید و در طول روز فهرست اپلیکیشن‌های اخیر را چند بار پاک کنید.

 

گوشی را ری‌استارت کنید

image

ری‌استارت کردن گوشی همیشه به افزایش سرعت آن کمک می‌کند پس اگر خیلی وقت است که گوشی خود را خاموش نکرده‌اید توصیه می‌کنیم هر چند روز این کار را انجام دهید.

 

گوشی را آپدیت کنید

image

کند شدن گوشی‌های اندرویدی گاهی به اشکالات و باگ‌های سیستم عامل مربوط می‏شوند؛ که شرکت‌های تولیدکننده سعی می‌کنند با انتشار به‌روزرسانی‌های جدید این نواقص را رفع کند. پس به یاد داشته باشید همیشه گوشی خود را آپدیت نگه دارید.

 

کاستوم رام سبک نصب کنید

image

سیستم عامل‌های که به صورت پیش‌فرض روی گوشی‌های اندرویدی نصب می‎شود همیشه بهترین عملکرد ممکن را ندارد. برخی از توسعه‌دهندگان مستقل اندروید برای گوشی‌های اندرویدی رام‌های بهینه شده‌ای منتشر می‌کنند که سبک‌تر و سریع‌تر هستند و می‌توان آنها را جایگزین رام رسمی کرد.

 

گوشی را فکتوری ریست کنید

image

اگر بیش از یک سال از عمر گوشی شما می‌گذرد و به جز احساس کند شدن با مشکلات عجیب و غریب مواجه شده‌اید پیشنهاد می‌کنیم گوشی خود را فکتوری ریست کنید. البته به یاد داشته باشید قبل از انجام این کار از اطلاعات خود بک‌آپ بگیرید.

 

برنامه‌های اضافی را حذف کنید

image

بسیاری از کاربران عادت دارند اپلیکیشن‌های متعددی را روی گوشی نصب کند؛ اپلیکیشن‌هایی که حتی 1 بار هم آنها را باز نکرده‌اند. در صورت کند شدن گوشی نگاهی به اپلیکیشن‌های نصب شدن بیندازید و موارد اضافه را پاک کنید.

 

گوشی خود را عوض کنید

image

سال به سال بر حجم اپلیکیشن‌ها و کیفیت فایل‌ها افزوده می‎‏شود در نتیجه برای اجرای سریع آنها نیاز به دستگاه‌های به‌روزتر و قدرتمندتر است. اگر گوشی خود را چند سال پیش خریده‌اید و دیگر از سرعت آن راضی نیستید بهتر از به فکر یک گوشی جدیدتر باشید.

image

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

وحید

۱۳۹۷/۱۰/۳۰
راستی با خوندن توضیحاتت درباره سیستم عامل و رابط کاربری کلی خندیدم ?. ممنون

وحید

۱۳۹۷/۱۰/۳۰
ایمی جان بهتره بدونی که "رفع اُفتِ سرعت" (به قول شما) نکردند! و بخاطر ضعیف شدن باطری گوشی های قدیمی اپل، سرعت پردازنده رو با آپدیت نرم افزاری کاهش داده بودند که بعد از اعتراض کاربران مجبور شدند باطری گوشی های قدیمی رو با قیمت پایین تعویض کنند!!
سعی کن خبرها رو درست و کامل بخونی! بجای اینکه بیای داستان بگی و رویا پردازی کنی!

وحید

۱۳۹۷/۱۰/۳۰
???

ایمی

۱۳۹۶/۱۱/۵
درضمن رابطه کاربری یعنی رابطی که بینه انسان و ماشین قرار میگیره تا بتونی از اون ماشین استفاده کنی چه موبایل چه لپ تاپ چه ربات و یا حتی اسکیرینه هود و اجاق گازهای جدید و سیستم عامل خودش رابطه کاربریه ک میزاره ما از ماشینمون استفاده کنیم پس مقایسه ای بین رابطه کاربری و سیستم عامل نیست چون دقیقا یکی هستن مثه اینه بگی پراید آینه بغل داره ولی بنز ساید میرور (side mirror) :)))))

ایمی

۱۳۹۶/۱۱/۵
عاره بابا اپل خیلی نامرده هم سرعتو کم میکنه هم میاد علنا میگه سرعتا رو کم کردیم :///
شما یکاری بکن داداش
یه آیفون 5اس رو بردار با یه گلکسی اس5 ک همزمان وارد بازار شدند و پرچمداره برندشون بودند مقایسه کن
نیازی نیس بشینی چرندیاته رسانه های زردو بخونی
وقتی خودشون وارد کننده سامسونگ و... هستن و زورشون نمیچربه که آیفون وارد کنند میشینن این قصه ها رو میگن براتون
والا تا جایی ک یادمه رفع افت سرعت کردند و مثه هنگروید مجبور نکردن مشتریاشونو باطری عوض کنند برا بهبود سرعت