خانهاخبار
CES 2018: نوکیا حسگر کنترل خواب هوشمند Nokia Sleep را معرفی کرد

CES 2018: نوکیا حسگر کنترل خواب هوشمند Nokia Sleep را معرفی کرد

برند نوکیا علی‌رغم انتظارات کاربران هنوز در نمایشگاه CES 2018 هیچ گوشی تازه‌ای معرفی نکرده است. تازه‌ترین محصول این سازنده فنلاندی نسخه رزگلد ساعت محبوب Steel HR و البته یک پد کنترل خواب به نام Nokia Sleep است.
۱۳۹۶/۱۰/۲۰

نوکیا هم در کنار سایر سازندگان محصولات هوشمند به نمایشگاه جهانی CES 2018 آمده است تا محصولات تازه‌اش را به نمایش بگذارد. البته فعلا از معرفی گوشی تازه خبری نیست اما روز گذشته شاهد معرفی یک نسخه از ساعت هوشمند هیبریدی Steel HR با رنگ جدید و همچنین یک حسگر مخصوص کنترل وضعیت خواب از این برند نام آشنا بودیم. این حسگر درواقع جالب‌ترین محصولی است که نوکیا معرفی کرده و قرار است به کاربران کمک کند الگوی خواب خود را پیگیری کنند تا وضعیت خواب شبانه‌شان را بهبود بخشند. به نظر می‌رسد که در ساخت Nokia Sleep از دستگاه هوشمند مشابه دیگری الهام گرفته شده است که پیش از این عرضه شده بود و نوکیا هم Withings یعنی شرکت سازنده آن را در سال 2016 رسما خریداری کرده بود. صرف نظر از این موضوع باید بگوییم در حالی که تعداد محصولات هوشمند خانگی هر روز افزایش می‌یابد، این محصول قطعا نسبت به سایر پلتفرم‌های استاندارد کنترل وضعیت خواب از ویژگی‌های بهتر و بیشتری بهره می‌برد.

حسگر Nokia Sleep تنها در یک نسخه به رنگ خاکستری معرفی شده است و از آنجا که زیر تشک افراد قرار می‌گیرد، رنگ آن احتمالا از اهمیت چندانی برخوردار نیست. این محصول در همین موقعیت قادر است از همه حسگرهای سطحی خود برای شناسایی و دنبال کردن حرکات بدن کاربر کمک بگیرد و تشخیص دهد او دقیقا چقدر خوابیده و چند بار خوابش مختل شده است. Nokia Sleep فهرستی از همین داده‌ها را به کاربر ارائه می‌کند و او را در جریان روند خوابش قرار می‌دهد. همچنین لازم به ذکر است که این پد مخصوص خواب می‌تواند به کمک IFTTT به اکوسیستم خانه هوشمند هم متصل شود. IFTTT درواقع کوتاه شده عبارت if this than that و بیانگر نوعی اپلیکیشن موبایلی است که کاربران را قادر می‌سازد به سادگی برای اجرای دستوراتشان کد بسازند. به خاطر سازگاری Nokia Sleep با IFTTT، کاربر می‌تواند آن را به گونه‌ای تنظیم کند که با توجه به هر اطلاعاتی که حسگرهایش ثبت می‌کنند، دستور مشخصی را به اجرا بگذارد. برای مثال اگر این پد مخصوص اختلال را در چرخه خواب کاربر حس کند، می‌تواند به کمک گوگل هوم نویز سفید یا موسیقی آرام‌بخش پخش کند. هنوز دقیقا مشخص نیست که Nokia Sleep چه زمانی وارد بازار می‌شود اما در خلال ماه‌های آتی شاهد عرضه آن به قیمت 99.95 دلار خواهیم بود.

لازم است به نسخه تازه از ساعت محبوب این برند هم یعنی Steel HR اشاره کنیم. البته اغلب علاقه مندان نوکیا منتظر معرفی محصولات جذاب‌تری مانند گوشی‌های تازه بودند و این ساعت احتمالا چندان برای آن‌ها جذاب به نظر نمی‌رسد. اما این نسخه تازه با طراحی زیبا و رنگ بدن رزگلد چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. این رنگ زیبا در هر دو حالت صفحه نمایش سفید و مشکی عرضه می‌شود و جذابیت خاص خودش را به نمایش می‌گذارد.

image

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۶/۱۰/۲۹
مژدبا باحال اومد

مژدبا

۱۳۹۶/۱۰/۲۱
ساعت نوکیا طبق صحبت های من با رییس اون شرکت ایشالا اوسط هفته اینده در تمامی مراکز فرهنگی و علل خصوص بالینی قرار میگیره
قیمتشم از 8700 شروع میشه تا 11200 بستگی به جنس عقربه و نوع چرخش عقربه این تفاوت قیمت لحاظ شده

KING M4M

۱۳۹۶/۱۰/۲۰
درود بر شرفت مرد
دوستان عزیز کسی میدونه ساعت نوکیا کی در دسترس مون قرار میگیره ؟