خانهاخبار
CES 2018: رونمایی سامسونگ از یک تلویزیون ماژولار ۱۴۶ اینچی

CES 2018: رونمایی سامسونگ از یک تلویزیون ماژولار ۱۴۶ اینچی

یکی از حوزه‌هایی که سامسونگ هیچ‌گاه قصد دست کشیدن از آن را ندارد و به نوعی خود را از پیشگامان آن می‌داند، صنعت نمایش‌گر و تلویزیون است. حال بار دیگر این شرکت در CES 2018 با معرفی یک تلویزیون عظیم الجثه ماژولار، سعی دارد تا حضور خود در این حوزه را به همه یادآور شود.
۱۳۹۶/۱۰/۱۸

سامسونگ در نمایشگاه CES امسال با یک شگفتی جدید در حوزه تلویزون‌ها وارد میدان شد؛ اولین تلویزیون ماژولار دنیا که با نام The Wall شناخته می‌شود. این تلویزیون در ابعاد ۱۴۶ اینچ تولید شده و از فناوری MicroLED برای تولید تصاویر بهره می‌گیرد.

image

به کارگیری فناوری MicroLED به همراه OLED مزایای بسیاری را در اختیار سازنده قرار می‌دهد؛‌ هر LED میکروسکوپیک از خود نور ساطع می‌کند و نیازی به نور پس زمینه نیست، همچنین رنگ‌های مشکی ایجاد شده عمیق‌تر و رنگ‌های شاد تولید شده هم طبیعی‌تر خواهند بود. درخشش نمایش‌گر نیز به مراتب بیشتر است.

The Wall از طراحی بدون حاشیه اطراف نمایش‌گر برخوردار است و به همین دلیل سامسونگ از آن به عنوان یک ماژول یاد می‌کند. کره‌ای‌ها می‌گویند این مدل به مشتریان امکان می‌دهد که یک تلویزیون با ابعادی متناسب با نیازشان تولید کنند!

image

این کمپانی هنوز اطلاعات مشخصی از نحوه کار این تلویزیون و تنظیم آن در ابعاد دلخواه بیان نکرده است و صرفا به این توضیح بسنده کرده است که:

صفحه نمایش ماژولار را می‌توان برای ساخت یک نمایش‌گر در ابعاد یک دیوار به کار گرفت، یا به سادگی به مشتریان این امکان را داد تا ابعاد سنتی صفحات نمایش‌گر را متناسب با اتاق جدید خود افزایش دهند.

ساموسنگ حتی به تعداد ماژول‌های به کار رفته در نمونه‌ای که با خود به لاس وگاس آورده بود، اشاره نکرد. در رویداد شب گذشته این شرکت، چند نمونه پنل MicroLED وجود داشت تا میزان کوچکی پیکسل‌های RGB را نمایش دهند.

در حال حاضر The Wall در حد یک طرح است، اما سامسونگ عزم خود را جزم کرده تا آن را به یک محصول تجاری تبدیل کند. این کمپانی وعده داده است که در رویدادی جهانی در فصل بهار، اطلاعات بیشتری را درباره این محصول به اشتراک خواهد گذاشت.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱۰/۱۸
اولین نیست
سال گذشته سونی نمایشگر ماژولار رو معرفی کرد
نمایشگری که پنلش مثل سرامیک کنار هم چیده میشدن
در هر سایزی که میخواستین

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۰/۱۸
?سامسونگ تکنولوژی را مثل گِردباد درنوَردیده?

علی SAMSUNG A

۱۳۹۶/۱۰/۱۸
اَولین تلویزیون ماژولا ،سامسونگ در نوآوری اول هست