خانهاخبار
تصاویری از طراحی متفاوت گوشی بدون حاشیه Xperia A Edge سونی

تصاویری از طراحی متفاوت گوشی بدون حاشیه Xperia A Edge سونی

به‌تازگی، رندرهای جدیدی از گوشی Xperia A Edge سونی فاش شده است که این مدل را با حاشیه‌های بسیار باریک فاش می‌کند. گفته می‏‌شود که این مدل، اوایل سال 2018 عرضه خواهد شد.
۱۳۹۶/۱۰/۷

به‌تازگی، تصاویر رندر شده جدیدی از گوشی 2018 سونی فاش شده است که به‎نظر می‌رسد Xperia A Edge را به نمایش می‌گذارد. گوشی جدید سونی، از سه طرف بدون حاشیه است؛ مانند تصویری که پیش‌تر از گوشی Xperia XZ2 سونی به‏‌دست آمده بود. با این‎حال، گوشه‌های صفحه‌نمایش دارای انحنا است و همین موضوع باعث شده تا Xperia A Edge طراحی متفاوت داشته باشد.

image

تنها حاشیه‌های که در اطراف گوشی جدید سونی وجود دارد، در بالای نمایشگر جای گرفته است که سنسورهای اصلی، دوربین و بلندگوی مخاطب را شامل می‌شود. با این‌حال، همین حاشیه نیز ضخامت بسیار کمی دارد و می‌توان آن‌را نازک‌تر از گوشی‌های دیگر مانند گلکسی نوت 8 و میت 10 پرو عنوان کرد.

سونی مدت‌هاست که گوشی‌های خود را با دکمه‌های ناوبری نرم‌افزاری ارائه می‌دهد و Xperia A Edge نیز از این موضوع مستثنی نخواهد بود. اگر با طراحی سونی آشنا باشید، احتمالاً می‌دانید که سنسور اثرانگشت گوشی‌های سونی در کدام قسمت قرار می‌گیرد؛ برای افرادی که از طراحی پرچم‎داران سونی بی‌اطلاع هستند، باید گفت که سنسور اثرانگشت در Xperia A Edge با دکمه‌ی پاور ادغام شده است. هیچ‌یک از گوشی‌های سونی، از سنسور اثرانگشت در زیر نمایشگر (و در زیر کلید Home) یا پنل پشتی استفاده نمی‎کنند.

image

جنس بدنه گوشی Xperia A Edge از فلز بوده و دوربین دوگانه در پشت گوشی جای گرفته است. البته چینش دوربین‌ها به صورت عمودی نیست و سنسورهای دوربین به صورت افقی در کنار یک‎دیگر قرار گرفته‌اند. در پشت گوشی به جزء سنسورهای دوربین و لوگوی شرکت سونی، مورد دیگری یافت نمی‏شود.

یکی از تصاویر رندر شد، نشان می‌دهد که گوشی جدید Xperia A Edge در کدام‌ رنگ‌ها وارد بازار خواهد شد؛ به‌‏نظر می‎رسد این گوشی بدون حاشیه در چهار رنگ آبی، مشکی، قهوه‌ای و سفید عرضه خواهد شد. ضمن اینکه رنگ خاکستری نیز به احتمال زیاد معرفی می‎شود.

در لبه‌ی سمت راست گوشی، دکمه‌ی پاور و در لبه‌ی سمت چپ نیز، کلیدهای تنظیم صدا قرار گرفته است. البته در این مدل، کلید فیزیکی برای دسترسی به دوربین وجود ندارد. گفته شده است که Xperia A Edge به نمایشگر 6 اینچی OLED با رزولوشن 4K مجهز خواهد شد. در همین رابطه، بد نیست اشاره کنیم که تمامی پرچم‌داران سونی از پنل LCD استفاده می‌کنند و به‌نظر می‌رسد که Xperia A Edge اولین گوشی سونی با نمایشگری از نوع OLED باشد. تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام با هشت هسته پردازشی، به گوشی جدید سونی قدرت می‎دهد و سیستم‎عامل اندروید اوریو 8.0 روی آن نصب شده است.

image

گفته می‎شود ژاپنی‎ها، گوشی خود را در نیمه ماه آوریل 2018 به صورت رسمی عرضه خواهند کرد. در رابطه با طراحی این گوشی، بد نیست اشاره کنیم که Xperia A Edge از زبان طراحی جدید شرکت سازنده با نام Mirai بهره می‌گیرد؛ سونی چندین سال است که زبان طراحی گوشی‌های هوشمند خود را تغییر نداده و تمامی پرچم‌داران این شرکت از زبان طراحی OmniBalance استفاده می‌کنند. در حال‌حاضر، مشخص نیست اطلاعات منتشر شده پیرامون عرضه گوشی بدون حاشیه Xperia A Edge با دوربین دوگانه، تا چه اندازه صحت دارد؛ بنابراین، باید با دیده شک و تردید نسبت به این شایعات نگاه کنید.  

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱۰/۹
تو خواب آره چون سونی اصلا واسه سامسونگ رقیب حساب نمیشه فاصله از زمینه تا آسمون.سونی رقیب اچ تی سی و لنوو و ایسوسه نه بیشتر

مصطفی - برازجان

۱۳۹۶/۱۰/۸
علاوه بر اینها سونی باید رابط کاربریش رو در حد روان بودن رابط کاربری سامسونگ ارتقا بده تا شاهد هنگ و پرش از برنامه نباشیم.

Salar

۱۳۹۶/۱۰/۸
یعنی سونی اینو درست کنه
دیگه خداحافظ سامسونگ

saeed

۱۳۹۶/۱۰/۷
سونی خیلی دیر این کارارو میکنه سیاست مضخرفی هس. از طریق گوشی میخواد اون چیزهایی رو میزنه رو تبلیغ کنه. ولی این درست نیس مردم از گوشی های سونی و شرکتی به این اسم و نام انتظار زیادی دارن. متاسفانه به حرف مردم و مخصوصا طرفداراش گوش نمیده. عیب اول سونی اینه که خیلیییی با احتیاط عمل میکنه که این همه اختیاط اصلا خوب نیس. بعدشم اینه که خیلی دیر عرضه به بازار یا جهانی بشه. و همچنین قیمت خیلی بالایی دارن در صورتی که با اون قیمت میشه گوشی های سرتری رو خرید.

طلا

۱۳۹۶/۱۰/۷
اینگار طرح مفهومی دوره Z3 هستش رابطه کاربری اندروید کتکت روشه