خانهاخبار
علی‌بابا؛ پرنصب‌ترین اپلیکیشن خدمات سفر

علی‌بابا؛ پرنصب‌ترین اپلیکیشن خدمات سفر

اپلیکیشن علی بابا یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های خرید آنلاین بلیط هواپیما و قطار است که امکان رزرو آنلاین هتل را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این مطلب به بررسی این اپلیکشین می‌پردازیم تا بیشتر با امکانات آن آشنا شوید.
۱۳۹۶/۹/۱۹

این روزها ارائه‌ راهکارهای آنلاین آنقدر رو به افزایش است که بسیاری از مردم برای انجام بسیاری از کارها و دریافت خدمات مورد نیاز خود از سرویس‌های آنلاین استفاده می‌کنند؛ از خرید مایحتاج زندگی گرفته تا خدمات سفر.

طی دو سه سال اخیر سایت‌ها و اپلیکیشن‌های حوزه‌ خدمات آنلاین گردشگری نیز فعال شده‌اند و امروز درصد قابل توجهی از مردم، برای دریافت خدماتی همچون خرید آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، تور و.... به این سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها مراجعه می‌کنند.

اپلیکیشن علی‌بابا، که محصول وبسایت این شرکت پیشرو در خدمات آنلاین گردشگری است، سال گذشته با دو نسخه‌ اندروید و iOS روانه‌ بازار شد و امروز پرنصب‌ترین اپلیکیشن خدمات سفر است.

image

چگونه از خدمات اپلیکیشن علی‌بابا استفاده کنیم؟

پس از نصب اپلیکیشن علی‌بابا، که لینک‌های نصب آن در پایین این گزاش آمده است، کاربر باید وارد حساب کاربری خود شود و پس از آن می‌تواند نسبت به خرید خدمات سفر از خرید جمله بلیط هواپیما، بلیط قطار و رزرو هتل اقدام نماید.

image

خرید بلیط پروازهای داخلی

برای خرید بلیط پروازهای داخلی ابتدا کاربر باید یک طرفه یا دو طرفه بودن بلیط خود را مشخص کند. سپس با ثبت مبدا و مقصد و تاریخ رفت یا رفت و برگشت روی دکمه‌ جست‌وجو کلیک کند.

image

در صفحه‌ نتایج جست‌وجو علاوه بر مشاهده‌ تمام پروازهای موجود (سیستمی و چارتر) کاربر می‌تواند نحوه‌ چینش و نمایش بلیط‌ها را بر اساس قیمت و ساعت پرواز مشاهده کند و نیز فیلترهای مورد نظر خود را، که در قسمت پایینی صفحه نمایش داده می‌شوند، اعمال نماید.

image

فیلترهای موجود در اپلیکیشن برای بهبود نمایش نتایج جست‌وجو شامل قیمت، نوع بلیط (سیستمی/چارتر)، کلاس پرواز (اکونومی/بیزنس/فرست)، ایرلاین و حتی نوع هواپیما است. مسافر می‌تواند هر یک از گزینه‌ها را به دلخواه خود انتخاب و در نهایت با پرواز دلخواهش سفر کند.

image

فرآیند خرید بلیط از اپلیکیشن علی‌بابا تنها محدود به این گزینه‌ها نیست، بلکه مسافر می‌تواند در نوار بالای نتایج جست‌وجو، از پایین‌ترین نرخ بلیط روزهای قبل و بعد که به رنگ سبز در آمده‌اند، مطلع شود و در صورت امکان تاریخ سفر خود را با توجه به قیمت پایین‌تر تغییر دهد.

علاوه بر این‌ها، یکی از ویژگی‌هایی که خرید از علی‌بابا را در مقایسه با سایر اپلیکیشن‌های این حوزه متمایز می‌کند، امکان مقایسه‌ پروازها است؛ در گوشه‌ی بالایی سمت راست هر بلیط، علامت پونز وجود دارد و با کلیک بر روی پونزهای چند پرواز مد نظرو در نهایت کلیک بر روی پونز گوشه‌ی بالایی سمت چپ صفحه، مسافر می‌تواند پروازهای منتخب خود را با هم مقایسه کند.

image

کاربر می‌تواند پس از مقایسه‌ بلیط‌های مورد نظر خود، یکی را انتخاب کند و در مرحله‌ بعد نام مسافر/مسافران را وارد کند.

یکی از ویژگی‌هایی که خرید از اپلیکیشن علی‌بابا را آسان و سرعت خرید را بالا می‌برد، امکان انتخاب نام مسافر از بین مسافرانی است که قبلا برای آن ها، چه در اپلیکیشن و چه در سایت، بلیط خریداری شده است.  همچنین امکان ویرایش مشخصات مسافران پیشین و یا حذف آن‌ها نیز وجود دارد.

image

مسافر پس از انتخاب بلیط و در مرحله‌ قبل از پرداخت، می‌توان در صورتی که کد تخفیف دارد آن را وارد کند تا میزان تخفیف از هزینه‌ کل بلیطش کاسته شود. علاوه بر این، در این مرحله می‌تواند انتخاب کند که جزئیات بلیط برای چه کسی ارسال شود. در صورتی که بلیط برای شخص دیگری خریداری شده است، کاربر می‌تواند با وارد کردن ایمیل و شماره همراه مسافر، بلیط را برای او ارسال کند.

image

پس از خرید بلیط، امکان افزودن زمان پرواز به تقویم جهت یادآوری وجود دارد و در صورت انتخاب این گزینه، تقویم ایمیل کاربر نوتیفیکیشن یادآوری ساعت پرواز را روی موبایل او ارسال می‌کند. این گزینه برای مسافرانی که عموما مشغله‌ بالایی دارند بسیار مهم و کاربردی است.

همچنین در صورتی که کاربر بلیط سیستمی را از اپلیکیشن علی‌بابا خرید باشد، در صورت تغییر در برنامه می‌تواند مطابق قوانین کنسلی هر ایرلاین، بلیط خود را استرداد کند.

خرید بلیط قطار

خرید بلیط قطار از اپلیکیشن علی‌بابا به سادگی خرید بلیط هواپیما است. در این مرحله نیز مسافر با انتخاب مبدا/مقصد، تاریخ و تعداد مسافران می‌تواند لیست تمام قطارهای موجود در مسیر مورد نظر خود را مشاهده کند. هم‌چنین امکان انتخاب کوپه دربست نیز وجود دارد.

image

در صفحه‌ نتایج جست‌وجو علاوه بر مشاهده‌ تمام قطارهای موجود، کاربر می‌تواند نحوه‌ چینش و نمایش بلیط‌ها بر اساس قیمت کم و ساعت حرکت و نیز فیلترهای مورد نظر خود، که در قسمت پایینی صفحه نمایش داده می‌شوند را اعمال کند.

image

فیلترهای موجود در اپلیکیشن برای بهبود نمایش نتایج جست‌وجو شامل قیمت، ساعت حرکت، نوع واگن (کوپه‌ای/سالنی) و شرکت ریلی است. مسافر می‌تواند هر یک از گزینه‌ها را به دلخواه خود انتخاب کند و در نهایت با قطار دلخواهش سفر کند.

image

امکان انتخاب وعده‌ غذایی آن هم به صورت متفاوت برای هر یک مسافران در طول سفر با قطار، یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که تجربه‌ منحصربه‌فردی در خرید از این اپلیکیشن ایجاد می‌کند؛ در حین فرآیند انتخاب بلیط، کاربر می‌تواند با انتخاب برخی از شرکت‌های ریلی که دارای منوی غذایی هستند، وعده‌ غذایی در طول سفر خود را نیز از طریق اپلیکیشن انتخاب و رزرو کند و همزمان با پرداخت هزینه‌ی بلیط، هزینه‌ی وعده‌ی غذایی را نیز پرداخت کند.

image
image

در خرید بلیط قطار نیز، همچون بلیط هواپیما، امکان درج کد تخفیف، ارسال بلیط برای شخصی دیگر، افزودن به تقویم و استرداد بلیط امکان‌پذیر است.

image

رزرو هتل

فرآیند رزرو هتل از اپلیکیشن علی‌بابا به سادگی خرید بلیط هواپیما و قطار است. کاربر با وارد کردن شهر مقصد، زمان سفر و مدت اقامت و نیز اعمال فیلترهای مورد نظر بر اساس قیمت، درجه‌ هتل و نوع اقامتگاه، می‌تواند هتل مورد نظر خود را رزرو کند.

image
image

در فرآیند رزرو هتل نیز همچون بلیط هواپیما و قطار، امکان استرداد رزرو وجود دارد و کاربر می‌تواند مطابق به قوانین کنسلی هر هتل، هتلی را که از اپلیکیشن علی‌بابا رزرو کرده است، در صورت لزوم کنسل کند.

image
image

اپلیکیشن علی‌بابا را از کجا دانلود کنیم؟

برای دانلود نسخه‌ی اندروید و iOS اپلیکیشن علی‌بابا از طریق دکمه‌های زیر اقدام کنید.

image
image

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

محمدحسین حسین پور

۱۳۹۶/۱۰/۱۲
سلام.
کاش علی بابا گزینه رزرو سفرهای خارجی هم در این اپلیکیشن فعال میکرد.

kamal70

۱۳۹۶/۹/۱۹
بسیار اپلیکیشن خوبیه مرسی از gsm که بررسی اپلیکیشنو انجام دادی فقط خلاصه تر بود بهتر میشد

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۹/۱۹
علی بابا شخصیت کارتونیِ جالبی بود. یه چاقو ارّه ای داشت با سـه متر طناب. یادش بخیر کودکی های بی ریـا

امید

۱۳۹۶/۹/۱۹
علی بابا واقعا توی فروش بلیط قویه اما من با اپلیکیشنش حال نکردم یوزر فرندلی نیست، اما این بررسی کامل و جامع بود