خانهاخبار
پتنت ال‌جی برای یک گوشی با طراحی مشابه با Essential Phone

پتنت ال‌جی برای یک گوشی با طراحی مشابه با Essential Phone

به‌نظر می‌رسد شرکت ال‌جی، در حال توسعه‌ی گوشی پرچمدار جدید خود با طراحی نزدیک به Essential Phone است؛ حاشیه‌ی بالای صفحه‌نمایش حذف خواهد شد و شرکت سازنده، بریدگی را روی نمایشگر ایجاد می‌کند تا دوربین سلفی را در آن جای دهد.
۱۳۹۶/۹/۱۳

گوشی Essential Phone، یکی از جذاب‌ترین محصولاتی که امسال عرضه شده است. شرکت سازنده، موفق شده است تا حاشیه‌های اضافی اطراف نمایشگر پرچمدار خود را به حداقل برساند؛ به همین جهت، حاشیه‌ی بالای نمایشگر حذف شده است و تنها یک بریدگی در بالای صفحه‌نمایش وجود دارد که به جای‌‍گیری سنسور دوربین سلفی اختصاص یافته است. حتی شرکت اپل نیز ناچار شد برای تمایز بخشیدن به گوشی آیفون 10 (iPhone X)، طراحی مشابهی را روی پرچمدار امسال خود پیاده کند.

image

به‌نظر می‎رسد طراحی متفاوت گوشی Essential Phone، باعث شده است تا شرکت کُره‎ای ال‌جی نیز به دنبال عرضه محصولی مشابه باشد. این سازنده، به‎تازگی پتنت جدیدی را به ثبت رسانده است و تصاویر فاش شده، نشان می‌دهد که طراحی احتمالی پرچمداران جدید ال‎جی مانند گوشی Essential Phone خواهد بود. گوشی جدید ال‌جی از سه طرف، بدون حاشیه بوده و تنها بخشی از بالای صفحه‎نمایش برای دوربین سلفی، درنظر گرفته شده است. در مقایسه با Essential Phone، گوشی جدید ال‏جی حاشیه‌ی باریک‎تری در پایین صفحه‎نمایش دارد؛ به همین جهت، نسبت ابعاد نمایشگر آن به پنل جلوی گوشی احتمالاً بالاتر خواهد بود.

اینکه شرکت ال‌جی از فضای اطراف بریدگی بالای نمایشگر چگونه استفاده خواهد کرد، هنوز مشخص نیست اما بعید است کُره‌‌ای‌ها، این فضا را به نمایش آیکون‌های آنتن، زمان و برنامه‌های در حال اجرا اختصاص دهند. به احتمال زیاد، فضای اطراف بریدگی نمایشگر گوشی جدید ال‌جی، به میان‌برهایی اختصاص خواهد یافت که دسترسی به برنامه‌های ضروری مانند پخش کننده موسیقی یا تقویم را راحت‎تر خواهد کرد.

image

گمان می‌رود شرکت ال‌جی از فضای ایجاد شده در بالای صفحه‎نمایش، برای شبیه‌سازی نمایشگر ثانویه گوشی LG V20 استفاده خواهد کرد. دیگر تصاویر به‎دست آمده، حاکی از آن است که گوشی جدید ال‌جی با چنین طراحی، از جک 3.5 میلی‎متری صدا بهره می‎گیرد و درگاه یواس‌بی تایپ سی نیز برای آن درنظر گرفته شده است. با این‏حال، به‌نظر می‎رسد شرکت ال‌جی گوشی جدید خود را تنها با یک بلندگو عرضه می‎کند.

اگر اطلاعات به‎دست آمده صحت داشته باشد و شرکت ال‌جی، از چنین طراحی روی یکی از گوشی‌های خود استفاده کند؛ انتظار داریم پرچمدار بعدی سازنده‏ی کُره‌ای، حاشیه‏‌های باریکی در اطراف صفحه‌‏نمایش خود داشته باشد. شرکت ال‌جی به تبعیت از امسال و دو سال گذشته، سال 2018 دو گوشی LG V40 و LG G7 را عرضه خواهد کرد که تصاویر فاش شده، احتمالاً مربوط به طراحی گوشی اولی یعنی LG V40 است.

image

شرکت ال‌جی با عرضه‌ی LG V30، نمایشگر ثانویه را از گوشی‌های هوشمند سری V حذف کرد؛ البته دلایل این سازنده برای حذف نمایشگر ثانویه قانع‌کننده است اما نمی‌دانیم چرا نسل جدید آن، مجدداً با صفحه‌نمایش ثانویه عرضه می‌‏شود.

 باید اشاره کرد که LG V30 به عنوان پرچمدار نیمه دوم سازنده‌‏ی آسیایی، از نمایشگر OLED استفاده می‌کند و به همین جهت، ارائه آن با صفحه‌نمایش ثانویه دیگر ضروری به‌نظر نمی‌رسد. ضمن اینکه، تمامی کاربران از ارائه‌ی گوشی‌های ال‌جی با صفحه‌‏نمایش ثانویه راضی نیستند و برخی نمایشگر ثانویه LG V20 و LG V10 را بی‌فایده می‌دانند؛ به همین جهت، عرضه پرچمدار LG V30 بدون صفحه‌نمایش ثانویه، باعث خواهد شد تا نظر مساعد طیف زیادی از علاقه‌‍مندان به این مدل بدون حاشیه جلب شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

Abbas

۱۳۹۶/۹/۱۴
به نظر من کسایی که از صفحه نمایش دوم سری وی انتقاد کردن یا اصلا تو عمرشون این گوشیو دست نگرفتن یا یه کاربر غیر حرفه ای هستن که اصلا درکی از گوشی ندارن و فقط یه جعبه میخوان تا باهاش کلش بازی کنن ? من بخاطر معرفی v30 که صفحه دومش حذف شد قید خریدشو زدم و v10 گرفتم. بنظر من v10 یه پدیده همه چی تموم بود که دیگه تکرار نمیشه. اگه طبق این پتنت، صفحه نمایش دوم به الجی برگرده دوباره بهش امیدوارم میشم و احتمالا ترغیب میشم به خریدش

milad

۱۳۹۶/۹/۱۴
داخل کانال یه آی دی واسه ارسال نظر در مورد چیزایی که داخل کانال میزارید درست کنید بد نمیشه ها . بعدش چرا شما فقط قیمت گوشی هایی مثل ایسوس و موتورولا نمیزارید . من الانم میخوام ایسوس بخرم

matin

۱۳۹۶/۹/۱۳
خیلی خوشگله . البته اگه این پتنت رو برای G7 استفاده کنه عالی میشه

hadi

۱۳۹۶/۹/۱۳
این اسنشال فون میاد ایران یا نه؟