خانهاخبار
انتشار بسته امنیتی ماه نوامبر برای گلکسی نوت 8 سامسونگ

انتشار بسته امنیتی ماه نوامبر برای گلکسی نوت 8 سامسونگ

پس از گذشت حدودا 2 ماه سرانجام انتظارها به پایان رسید و به‌روزرسانی نرم افزاری تازه برای نوت 8 منتشر شد. البته این فبلت فعلا به اندروید 8.0 اوریو ارتقا نمی‌یابد اما بسته امنیتی ماه نوامبر را دریافت می‌کند و برخی ویژگی‌های درونی سیستمش هم بهبود می‌یابند.
۱۳۹۶/۹/۱۲

دارندگان گوشی‌های گلکسی نوت 8 مدتهاست که منتظر یک به‌روزرسانی اساسی هستند. چند روز پیش برخی کاربران نسخه‌ها آنلاک این فبلت پرچم‌دار گزارش کردند که دستگاهشان نوتیفیکیشن دریافت یک فایل به‌روزرسانی تازه را دریافت کرده است. خبرهای بعدی حاکی از آن است که این به‌روزرسانی تازه ابتدا در چین، آمریکا و بعد در اروپا و برخی کشورهای آسیایی ازجمله تایلند و هند به دست کاربران رسید. این به‌روزرسانی نرم افزاری عمدتا درباره بسته امنیتی ماه نوامبر است و ظاهرا انتشار عمومی آن طبق روال معمول چند روزی طول کشیده. فایل به‌روزرسانی مذکور حدودا معادل 840 مگابایت گزارش شده و شامل بسته امنیتی اندروید برای ماه جاری و برخی بهبودهای جزئی دیگر است. به همین خاطر حجم حدودا 1 گیگابایتی آن کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد. فایل‌هایی با این حجم معمولا شامل به‌روزرسانی‌های نرم افزاری عمده هستند و نسخه سیستم عامل دستگاه را ارتقا می‌دهند. از طرفی انتشار به‌روزرسانی نرم افزاری تازه برای گلکسی نوت 8 حدودا 2 ماه طول کشید و حدس می‌زنیم سامسونگ در این مدت تلاش کرده است تا با این به‌روزرسانی تغییرات نرم افزاری بسیاری در فبلت پرچم‌دار تازه‌اش اعمال کند.

این به‌روزرسانی تازه نسخه نرم‌ افزاری گلکسی نوت 8 بین المللی را به N950FXXU1BQK6 تغییر می‌دهد و باگ خطای DeX که برخی کاربران با آن مواجه شده بودند را رفع می‌کند. این نسخه همچنین امنیت بیشتری به عملکرد شبکه ارتباطی Wi-Fi می‌بخشد و عملکرد برخی اپلیکیشن‌ها را ازجمله گالری، تقویم، Reminder و ضبط کننده صدا بهبود می‌دهد. سامسونگ هیچ چارچوب زمانی مشخصی را برای انتشار دقیق بسته مذکور اعلام نکرده است اما به قطع می‌توان گفت که روند توزیع آن بسیار سریع پیش می‌رود و احتمالا به‌زودی به سایر نقاط جهان هم خواهد رسید.

image

فبلت گلکسی نوت 8 در ماه اوت رسما از سوی سامسونگ معرفی شد و در حال حاضر در ردیف توانمندترین پرچم‌داران موجود در بازار قرار دارد. این گوشی از طراحی ظاهری شیک و کاملا مدرن بهره می‌برد و به مشخصات فنی سطح بالایی مجهز شده است. نوت 8 صفحه نمایش 6.3 اینچی از نوع Super AMOLED با وضوح تصویر کواد اچ دی پلاس دارد و از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 835 یا در برخی مناطق پردازنده اختصاصی سامسونگ اگزینوس 8895 بهره می‌برد. نسخه پایه آن به 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است و برخلاف دوگانه Galaxy S8 و S8 Plus از دوربین اصلی با لنز دوگانه 12 مگا پیکسلی و قلم استایلوس S که نقطه مشترک همه فبلت‌های سری نوت است، بهره می‌برد. سیستم عامل اندروید نوقا نسخه 7.1.1 و رابط کاربری اختصاصی سامسونگ به صورت پیش فرض روی فبلت مذکور نصب شده‌اند و انتظار می‌رود به روزرسانی نرم افزاری تازه بتواند وضعیت امنیتی و تجربه کاربری را در آن بهبود ببخشد. کمپانی سامسونگ به همه دارندگان نوت 8 توصیه می‌کند به‌روزرسانی تازه مخصوص این گوشی را حتما به محض دریافت نوتیفیکیشن نصب کنند. اگر شما هم از کاربران این فبلت توانمند هستید اما هنوز نوتیفیکیشن به‌روزرسانی مذکور را دریافت نکرده‌اید، می‌توانید آن را به صورت دستی هم جستجو کنید. برای این منظور در منوی تنظیمات گوشی به About Device بروید و پس از جستجو آن را دریافت و نصب کنید. پیش از اجرای این روند حتما از میزان حافظه قابل دسترسی گوشی و همچنین شارژ دستگاه اطمینان حاصل کنید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)