خانهاخبار
Mate 10 Pro هوآوی با طراحی بدون لبه و نمایشگر کشیده معرفی شد

Mate 10 Pro هوآوی با طراحی بدون لبه و نمایشگر کشیده معرفی شد

هوآوی، دقایقی پیش از نسخه «بدون لبه» میت 10 با نمایشگر کشیده رونمایی کرد. میت 10 پرو نامی است که شرکت سازنده برای این مدل انتخاب کرده است و بزودی وارد بازار می‌شود.
۱۳۹۶/۷/۲۴

میت 10 پرو، برخلاف میت 9، حاشیه‌های باریکی دارد. این موضوع باعث شده است تا سنسور اثرانگشت از جلو گوشی به پشت آن منتقل شود؛ سنسور اثرانگشت در زیر دوربین اصلی دوگانه جای گرفته است.

میت 10 پرو از نمایشگر 6.0 اینچی OLED با رزولوشن Full HD + (یا 2160 در 1080 پیکسل) استفاده می‌کند. نمایشگر میت 10 پرو از HDR برخوردار است. همان‌طور که گفته شد، میت 10 پرو به نمایشگر کشیده با نسبت ابعاد 18 به 9 مجهز شده است؛ برخلاف میت 9 پرو، انحنای لبه‌های نمایشگر چندان زیاد نیست و تنها به دلیل استفاده از لایه‌ شیشه‌ای 2.5 بعدی خمیده، روی لبه‌های صفحه‌نمایش انحنای خفیفی وجود دارد. در میت 10 پرو، نسبت ابعاد نمایشگر به پنل جلوی گوشی 81.61 درصد است که در سطح بالاتری از آیفون 10 قرار دارد. 

image

برای مقایسه، باید اشاره کرد که میت 9 پرو در سال گذشته با نمایشگر 5.5 اینچی همراه شده بود اما رزولوشن صفحه‌نمایش آن، Quad HD است. البته هوآوی مدعی است که با چشم غیرمسلح، تشخیص تفاوت میان نمایشگر Full HD و Quad HD غیرممکن خواهد بود.

image

شرکت هوآوی، پرچمدار جدید خود را با دوربین دوگانه 20 و 12 مگاپیکسلی عرضه کرده است که سنسورهای دوربین اندازه دیافراگم F1.6 دارند. همچنین فلاش LED دوگانه و سیستم فوکوس لیزری برای آن درنظر گرفته شده است. میت 10 پرو مانند میت 10 از مزایای هوش مصنوعی بهره خواهد برد؛ دوربین میت 10 می‌تواند اشیاء را تشخیص دهد و بسته به شرایط، تنظیمات دوربین به صورت خودکار تغییر پیدا خواهد کرد .

image

 

میت 10 پرو از لرزش‌گیر اپتیکال بهره خواهد برد. برای دوربین سلفی نیز شرکت هوآوی از یک سنسور 8 مگاپیکسلی با F2.0 استفاده کرده است. باید اشاره کرد که میت 9 به یک سنسور 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F1.9 مجهز شده بود.

image

شرکت هوآوی، میت 10 پرو را برخلاف نسخه «معمول» با شش گیگابایت رم عرضه خواهد کرد که می‌توانید آن‌ را تنها با 128 گیگابایت حافظه انتخاب کنید. تراشه Kirin 970 با هشت هسته پردازشی (با ترکیب چهار هسته Cortex A53 و چهار هسته Cortex A73) قدرت میت 10 را تأمین خواهد کرد. در این تراشه، از واحد پردازشگر گرافیکی (GPU) Mali-G72 استفاده شده که عملکرد آن نسبت به نسل قبل تا 25 درصد بهبود پیدا کرده است.

در ساخت میت 10 پرو از ترکیب شیشه و فلز استفاده شده است؛ به لطف استفاده از شیشه، پنل پشتی گوشی طراحی براق دارد. با این‌حال، میت 10 پرو از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.

image

هوآوی، پرچمدار جدید خود را با یک باتری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت ارائه خواهد داد و میت 10 پرو در رنگ‌های مشکی، آبی، صورتی و قهوه‌ای در دسترس قرار می‌گیرد. شرکت هوآوی اعلام کرده است که فناوری شارژ سریع Super Charging تا 50 درصد سریع‌تر از آیفون 8 پلاس عمل خواهد کرد و می‌تواند در مدت 30 دقیقه، ظرفیت باتری را تا 58 درصد افزایش دهد. میت 10 پرو به سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.0 مجهز شده است و پوسته‌ی EMUI 8.0 روی آن نصب خواهد بود.

image

هوآوی از قابلیتی به نام PC Mode بهره می‌گیرد که امکان اتصال گوشی هوشمند شما را به یک مانیتور میسر خواهد کرد. رابط‌کاربری بسته به اندازه مانیتور، تغییر پیدا کرده و با آن متناسب می‌شود. امکان اتصال ماوس و صفحه‌کلید به میت 10 پرو وجود دارد. میت 10 پرو با قیمت 799 یورو عرضه خواهد شد که می‌توانید آن‌را مانند میت 10 در ماه نوامبر خریداری کنید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

نوید

۱۳۹۷/۲/۲۰
سلام دوستان
میشه به جرات گفت که نوت 8 و اس 8 پلاس ب غیر از بزرگ بودن صفحه نمایششون هیچ برتری دیگه ای نسبت ب میت 10 پرو ندارند
از نظر سیستم سخت افزاری و پردازشی بخوایم مقایسه کنیم، پردازشگر میت 10 پرو، سری970 چیپ‌ست‌های Kirin که تنها پردازنده با هوش مصنوعیه یا همون AI هست و سرعت پردازش CPU هشت هسته‌ایش بیشتر از دو گوشی سامسونگه و تو تمام بنچ‌مارک‌ها از این 2 گوشی جلوتر بوده !! مثلا هواوی میت 10 پرو (Huawei Mate 10 Pro) قوی‌ترین گوشی اندرویدی در لیست بنچمارک تا ژانویه 2018 بوده
اندازه سه گوشی بزرگ است و به همین سبب انتظار داریم باتری پرظرفیتی برای آن‌ها استفاده شده باشد؛ اما سامسونگ در استفاده از باتری برای نوت 8 خساست به خرج داده و شاهد استفاده از باتری‌ای با ظرفیت 3300 میلی‌آمپر ساعتی برای نوت 8 هستیم. در مقابل هوآوی هیچ کم و کاستی برای باتری میت 10 پرو نگذاشته و از باتری‌ای با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت بهره برده است. در استفاده معمولی از نوت 8 می‌توان 1 روز بدون شارژ با آن کار کرد در حالیکه میت 10 پرو با همان استفاده 2 روز بدون نیاز به شارژ کار می‌کند.میت 10 پرو چند 100 هزار تومان از نوت 8 ارزان‌تر است در حالی که تقریبا هم‌سطح هستند و هیچ‌کدام 100 درصد از رقیبش برتر نیست

مصطفی

۱۳۹۶/۷/۲۵
رابطه کاربریش کاملا متفاوت با سایر گوشی های اندرویدی هست و از دیدگاه خیلی از افراد دیگه لذت بخش ترین گوشی هست.

MR Reus

۱۳۹۶/۷/۲۴
واقعا بی نقصه
کاش قیمتش وقتی میاد فضایی نباشه بشه خریدش

محمد

۱۳۹۶/۷/۲۴
گوشیه خوبیه..ولی کارکردن با هوآوی لذت بخش نیست.

مهمان

۱۳۹۶/۷/۲۴
دمش گرم ... عااااالیه :)