خانهاخبار
یک سال پس از تمسخر اپل، گوگل هم جک هدفون 3.5 میلی‌متری را حذف کرد

یک سال پس از تمسخر اپل، گوگل هم جک هدفون 3.5 میلی‌متری را حذف کرد

گوگل سال گذشته کمپانی اپل را به خاطر حذف جک هدفون 3.5 میلی‌متری بارها مورد انتقاد و تمسخر قرار داد. معرفی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال در روزهای گذشته نشان می‌دهد این غول تکنولوژی هم دست به حذف ویژگی مذکور زده است.
۱۳۹۶/۷/۱۴

اگر خاطرتان باشد، اپل سال گذشته روند حذف جک هدفون 3.5 میلی‌متری را از تولید آیفون 7 آغاز کرد و گوگل هم این تصمیم اپل را مکررا در تیزرها و تبلیغات مربوط به گوشی پیکسل اصلی‌اش دستمایه تمسخر این کمپانی قرار داد. حالا وضعیت کاملا تغییر یافته است.

گوگل دو روز پیش نسل تازه پیکسل را به نام‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال رسما معرفی کرد. این سازنده در رویداد رسمی رونمایی از این محصولات تازه صراحتا درباره حذف جک هدفون صحبت نکرد اما بر دستگاه‌ها و اکسسوری‌های صوتی تازه‌اش ازجمله هدفون تازه Pixel Bud و Google Home Max تاکید کرد. احتمالا پورت USB Type-C تنها پورت ارتباطی سیمی در این گوشی‌ها خواهد بود.

image

بسیاری از سازندگان تلفن‌های هوشمند پاییز سال گذشته کمپانی اپل را به خاطر حذف جک هدفون 3.5 میلی‌متری از گوشی‌های آیفون مورد انتقاد و تمسخر قرار دادند و گوگل هم یکی از همین سازندگان بود. این جک درواقع چند دهه پیش طراحی شده است اما هنوز هم اغلب کاربران دائما از آن استفاده می‌کنند. از طرفی اپل مجبور بود این پورت را حذف کند تا فضای لازم برای تعبیه تکنولوژی‌های تازه در محصولاتش مهیا شود.

image

اغلب کاربران آیفون به سرعت با این تغییر اخت پیدا کردند و دیگر هدفون‌های سیمی را مورد استفاده قرار ندادند. طولی نکشید که سایر رقیب‌های این غول تکنولوژی هم به تکاپو افتادند و جک هدفون را به تقلید از اپل از گوشی‌های هوشمندشان حذف کردند. حالا به نظر می‌رسد حتی سازندگانی که سال گذشته اپل را مورد تمسخر قرار می‌دادند به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر دوره هدفون 3.5 میلی‌متری به پایان رسیده است.

پیش از برگزاری رویداد رسمی معرفی هم ایوان بلاس، فاش کننده معروف، تصویری از پیکسل 2 ایکس ال را در VentureBeat منتشر کرده و مدعی شده بود جک هدفون 3.5 میلی‌متری از طراحی نسل تازه این گوشی‌ها حذف شده است و کاربران باید به جای آن از پورت USB-C یا بلوتوث استفاده کنند.

گوگل در خلال برگزاری رویداد معرفی همچنین بر طراحی دو بلندگوی استریو در پنل جلوی این گوشی‌ها اشاره و تاکید کرد هدفون‌های سازگار با USB Type-C این گوشی‌ها قادر هستند فایل‌های صوتی را با کیفیت بسیار خوبی پخش کنند. این غول تکنولوژی در ادامه اعلام کرد همه کاربرانی که همچنان علاقه‌مندند از هدفون 3.5 میلی‌متری قدیمی‌شان روی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال استفاده کنند هم می‌توانند از آداپتور تبدیل مخصوصی که در جعبه این گوشی‌ها قرار گرفته است، کمک بگیرند. در حال حاضر مشخص نیست که این غول تکنولوژی دقیقا چرا جک هدفون 3.5 میلی‌متری را حذف کرده اما مشخصات فنی و داخلی آن‌ها به قدری خوب و حرفه‌ای طراحی شده است که حذف ویژگی مذکور را جبران می‌کند. هر دو گوشی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال به پردازنده کوالکام اسنپدراگون 835 و 4 گیگابایت رم مجهز شده‌اند. این گوشی‌ها در دو نسخه با حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت عرضه می‌شوند و همه خریداران آن‌ها قادر خواهند بود تصاویر باکیفیت ثبت شده توسط گوشی‌هایشان را به صورت رایگان در فضایی نامحدود در Google Photos ذخیره کنند. گوشی‌های مذکور به دوربین 12.2 مگا پیکسلی اصلی در پنل پشت مجهز شده‌اند و حسگر سلفی 8 مگا پیکسلی هم در پنل جلو آن‌ها تعبیه شده است. همچنین وضعیت ثبت تصویر با ویژگی پرتره در هر دو دوربین وجود دارد. ظرفیت باتری در پیکسل 2 معادل 2700 میلی‌آمپر و در پیکسل 2 ایکس ال 3520 میلی‌آمپر گزارش شده است و گفته می‌شود که هر دو از تکنولوژی شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کنند. گوگل دراین‌باره ادعا کرده باتری این دو گوشی قادر است با 15 دقیقه شارژ حدودا 7 ساعت دوام بیاورد.

image

پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال همچنین از بلوتوث نسخه 5.0 و ویژگی تازه Active Edge پشتیبانی می‌کنند که شبیه ویژگی Edge Sense در گوشی‌های HTC عمل می‌کند. این ویژگی لمسی تازه کاربران را قادر می‌سازد دستوراتشان را با لمس و فشار بدنه گوشی اجرا کنند. گوشی پیکسل 2 قرار است در رنگ‌های کاملا مشکی، سفید و آبی عرضه شود و پیکسل 2 ایکس ال هم کاملا مشکی و به رنگ مشکی/ سفید وارد بازار می‌شود. قیمت پیکسل 2 از 649 دلار آغاز می‌شود و نسخه بزرگ‌ترش هم حداقل 849 دلار قیمت دارد. این قیمت‌ها درواقع مربوط به نسخه 64 گیگابایتی گوشی‌های مذکور است و برای خرید نسخه 128 گیگابایتی آن‌ها باید 100 دلار بیشتر پرداخت کنید. عرضه پیکسل 2 از 17 اکتبر (25 مهر) آغاز می‌شود اما پیکسل 2 ایکس ال احتمالا تا دو ماه آینده و اواسط ماه نوامبر وارد بازار می‌شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

Seven son

۱۳۹۶/۸/۲۵
Aliمن طرفتار سامسونگ هستم وباحرف تو موافقم
کسی مارو مجبور نکرده...
اما این کار هارو که این شرکت ها مثل سام،اپل میکنن(همین شارژر،هدفون جداگونه)برای پول بیشتر برای خودشونه
ولی دور از این ها گوگل خراب کرده گوشیش پر از مشکله

Ali

۱۳۹۶/۷/۱۵
اولا که شما مجبور نیستی اپل بخری و کسی بهت تحمیل نکرده
من خودم پیکسل رو بهترین گوشی اندرویدی میدونم که صد در صد هم هست
ولی این کارش خیلی حرص آدمو در میاره، عاقا تو خودت مسخرش کردی بعد میری همون کارو میکنی؟?
دوما
شما هم میشه دقیقا بگی یه شرکت مثل سامسونگ از اس4 تا اس7 چه کار شاخی انجام داد؟؟؟
تغییر آنچنانی داشت؟؟
فقط دوربین و چیپست و سخت افزار رو بالاتر میزد با همون ظاهر تکراری و مسخره و رابط کاربری خسته کننده ی تاچ ویز
آیفون 7 قرار نبود یه محصول انقلابی خییییلی خفن باشه و صرفا یه آپدیت از نسل قبلش بود، همینطور که آیفون 8 هم همینطوره
ولی آیفون 10 یا همون X همه چی تمومه و شما هیچ ایرادی نمیتونی بهش وارد کنی.همونطور که من نمیتونم ایرادی به نسل جدید گوشی های سامسونگ (از اس8 به بعد) کنم
شما هم انقدر متعصب نباش. همه ی گوشی ها الان به تکامل رسیدن شما فقط به سلیقت بستگی داره چی بخری و البته بودجه ای که داری
انقدر هم اپل رو تخریب نکن
در ضمن اپل هم مال بابام نیست
همچنین دشمن شما نیست
به درود

sink

۱۳۹۶/۷/۱۴
اپل مجبور بود این پورت را حذف کند تا فضای لازم برای تعبیه تکنولوژی‌های تازه در محصولاتش مهیا شود.
بعد میشه یکی به من بگه دقیقا چه تکنولوژی تازه ای به آیفون ۷ اضافه کرد؟؟؟ قرار بود گوشی رو نازک کنه که همین کار رو هم نکرد . چی اضافه کرد؟؟ شارژ وایرلس؟؟ فست ؟ باتری حجیم؟ نمایشگر عجیب غریب؟؟ قلم اضافه کرده؟ آمپلی فایر جدید؟ چندتا میکروفن برای ضبط سه بعدی؟ مسواک اضافه کرد؟! دقیقا چی کرد که نیاز به فضا داشت؟ :|
خودم میگم
به استور ، یه تبدیل برای شارژ اضافه کرد و گفت چهل دلار بدین بخرینش . و یه ایرفون بلوتوث که فکر میکنم موقع معرفیش ۲۵۰ دلار بود.
تکنولوژی اپل ، سودشه. به سودش اضافه کرد عمو جون .

J

۱۳۹۶/۷/۱۴
عاقبت مسخره کردن ، آبروی گوگل رفت
تو کنفرانس حرف از جک ۳.۵ میلیمتر نزد حتما خجالت کشید خودش هم مجبور شده حذف کنه ?

x

۱۳۹۶/۷/۱۴
اخه گوگل هم گوشیه که بخواد ایفون رو مسخره کنه