خانهاخبار
مادرشو؛ اپلیکیشن سلامت مادران ایرانی

مادرشو؛ اپلیکیشن سلامت مادران ایرانی

مادرشو اپلیکیشنی عالی برای مادرانی است که به فکر ارتقا سطح سلامت خود هستند. این اپلیکیشن با در اختیار گذاشتن مجموعه مقالاتی به‌روز و ابزارهایی سودمند کمک می‌کند به عنوان یک مادر از شرایط بارداری خود اطلاع بیشتری داشته باشید و آگاهی‌های لازم در پیش از بارداری و پس از زایمان را به راحتی و بر اساس ویژگی‌های خود به دست آورید.
۱۳۹۶/۷/۲

بهبود وضعیت سلامت زنان و اهمیت دادن به آن یکی از لازمه‌های پیشرفت و توسعه هر کشوری است. از آنجا که زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و نقشی اساسی در بنیان خانواده، تربیت فرزندان و نیروی کار کشور دارند به آسانی نمی‌توان از وضعیت سلامت آنها گذشت.

اگرچه در چند دهه اخیر، با افزایش سطح تحصیلات و آگاهی زنان ایرانی، پیشرفت خوبی در وضعیت سلامت زنان حاصل شده است، شاخص‌های سلامت زنان ایرانی هنوز نگران کننده است.

image

اپلیکیشن «مادرشو» با هدف ارتقا سطح آگاهی زنان در حوزه سلامت و آموزش خودمراقبتی عرضه شده است تا در دوران قاعدگی، بارداری و پس از زایمان اطلاعات مفید و ضروری را در اختیار آنها قرار دهد.

مادرشو در میان اپلیکیشن‌های مشابه ایرانی همتا ندارد. رابط کاربری ساده و تجربه کاربری خوبی که مادرشو در اختیار کاربران قرار می‌دهد سبب می‌شود تا هرکسی به راحتی بتواند با ابزارهای آن کار کند و اطلاعات مورد نیازش را در مجله مادرشو مطالعه نماید.

یکی دیگر از نقاط قوا مادرشو آپدیت شدن همیشگی مقالات و خبرهای مجله است. با داشتن اپ مادرشو هر روز خبرها و مقالات به‌روز و متنوعی پیش روی شما قرار می‌گیرد که منبعی معتبر دارند و نیز نظر کارشناسان و پزشکان ایرانی نوشته می‌شوند. علاوه بر این ویدئوهای اختصاصی که مادرشو از صحبت‌های پزشکان تهیه می‌کند یکی دیگر از نوآوری‌هایی است که اپلیکیشن‌های خارجی نیز کمتر سراغ داریم.

سازندگان «مادرشو» تمام سعی خود را کرده‌اند تا اپلیکیشنی کاملا بومی تحویل مادران ایرانی دهند. علاوه بر نوشتن و انتخاب مقالاتی که کاملا با فرهنگ و فضای مادران ایرانی همخوانی دارد، از عکس‌‌ها و تصاویر اختصاصی استفاده می‌شود که حس ایرانی بودن بیشتری به این اپ می‌بخشد. شاید به همین دلیل باشد که در مدتی کمی که از انتشار اپ اندروید مادرشو می‌گذرد بیش از 10 هزار نفر آن را روی گوشی‌های خود نصب کرده‌اند.

image

پس از نصب اپلیکیشن «مادرشو» اولین چیزی که پیش روی شما قرار می‌گیرد مجله مادرشو است که به دو بخش اصلی مادرانه و مادرشو تقسیم شده.

در بخش «مادرانه» می‌توانید مقالات مفیدی در رابطه با سلامت بدن، نگهداری از کودکان، خانه و زندگی، غذاهای سالم و جامعه ایرانی مطالعه کنید. «مادرشو» بخش دیگری از این مجله است که اطلاعات کاملی در مورد آمادگی‌های پیش از بارداری، سلامت دوران بارداری، سلامت تازه‌مادران، مراقبت‌های زمان بارداری و پس از آن در اختیار شما می‌گذارد.

برای خواندن متن کامل هر مقاله کافیست تا عنوان آن را لمس کنید. با لمس آیکون قلب، در بالای هر مقاله، آن مطلب به فهرست علاقه‌مندی‌های شما اضافه می‏شود تا در آینده دسترسی سریع‌تری به مقالات منتخب داشته باشید. ضمنا این امکان فراهم شده است تا به آسانی مقالات مجله مادرشو را با سایر دوستان و مادران به اشتراک بگذارید.

image

اما مجله خبری تنها امکان اپلیکیشن «مادرشو» نیست. با عضو شدن در این اپلیکیشن می‌توانید اطلاعاتی از قبیل شاخص BMI بدن، یادآور آزمایش‌ها و محاسبه تاریخ قاعدگی را دریافت کنید که متناسب با وضعیت بدن و پیشرفت بارداری شخص شما خواهد بود. همچنین این اپلیکیشن متناسب با اطلاعاتی که از وضعیت جسمی شما دریافت می‌کند، نکاتی را گوشزد می‌کند که رعایت آنها به بهبود وضعیت قاعدگی یا بارداری‌تان کمک خواهد کرد.

با لمس گوشه سمت چپ بالای اپلیکیشن وارد صفحه ثبت نام خواهید شد. برای ثبت نام تنها نیاز به وارد کردن ایمیل یا شماره موبایل و انتخاب رمز عبور دارید. در مرحله بعد اطلاعاتی در مورد وضعیت بدن شما پرسیده می‎شود که شامل وزن و قد، تاریخ قاعدگی و وضعیت بارداری شماست.

image

پس از طی کردن مراحل ثبت نام وارد صفحه‌ای می‎شوید که به صورت گرافیکی وضعیت قاعدگی شما را نمایش می‌دهد. در این بخش می‌توانید ببینید چند روز تا آغاز قاعدگی باقی مانده است و اکنون در چه وضعیتی قرار دارید.

در زیر این نموداره دایره‌ای گزینه‌های تقویم، نکات، ابزارها و مقالات دیده می‎شود که کار هریک به شرح زیر است:

  • تقویم: تاریخ شروع و روزهای پریودی، تاریخ و روزهای آغاز تخمک گذاری و... روی تقویم نمایش داده می‎شود.
  • نکات: در این بخش، با توجه به وضعیت بدن‌تان، نکاتی که به افزایش سلامت و بهبود قاعدگی کمک می‎کند به شما یادآور می‌شود.
  • ابزارها: این قسمت شاخص BMI بدن شما را نشان می‌دهد و مشخص می‌کند وزن شما در چه وضعیتی قرار داد و در طول دوران بارداری باید چقدر باشد.
  • مقالات: این گزینه مجموعه مقالاتی که متناسب با شرایط روحی و جسمی شما است را در اختیارتان قرار می‌دهد.
image

در پایین صفحه دکمه «ثبت اطلاعات امروز» قرار دارد که با انتخاب آن می‌توانید تاریخ شروع پریودی، وزن روزانه، علائمی که با آن روبه‌رو هستید و مراقبت‌های پزشکی که انجام داده‌اید را ثبت کنید. این کار به «مادرشو» کمک می‌کند تا با دقت بیشتری وضعیت جسمی شما را زیر نظر داشته باشد و به شکل مفیدتری در دوران بارداری به کمک شما بیاید.

تمامی مواردی که در بالا شرح داده شد در منو سمت راست اپلیکیشن نیز قرار دارند. با باز کردن این منو خواهید توانست اطلاعات پروفایل‌تان را تغییر دهید، وارد بخش مجله مادرشو شوید و دسترسی آسانی به هریک از این بخش‌ها داشته باشید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مریم

۱۳۹۶/۸/۱۴
سلام برنامه عالی درست شده،چرا برای ایفون ارائه نمیدید؟اطفا پیگیری کنید واسه سیستم عامل ios هم تولید بشه،با تشکر