خانهاخبار
دکمه‌ بیکسبی را در گلکسی اس 8 یا گلکسی نوت 8 غیرفعال کنید!

دکمه‌ بیکسبی را در گلکسی اس 8 یا گلکسی نوت 8 غیرفعال کنید!

به‌نظر می‌رسد آنچه که کاربران از سامسونگ خواسته بودند، در نهایت به واقعیت مبدل شده است و این سازنده بزرگ بازار گوشی‌های هوشمند، در نهایت تصمیم گرفته است تا امکان غیرفعال کردن دکمه‌ی بیکسبی را فراهم کند.
۱۳۹۶/۶/۲۸

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، گوشی پرچمدار گلکسی S8 و فبلت رده‌بالای گلکسی نوت 8 سامسونگ از دکمه اختصاصی برای فعال سازی دستیار صوتی بیکسبی استفاده می‌کند. این دکمه در زیر دکمه تنظیم صدا جای گرفته است و به کاربران، اجازه می‌دهد تا دستیار صوتی بیکسبی را به راحتی فعال نمایند.

با این‌حال، کاربران به شیوه‌های مختلف، به دنبال راهی برای شخصی‌سازی یا غیرفعال سازی دکمه‌ی بیکسبی بوده‌اند و فروشگاه گوگل پلی، شامل برنامه‌های متنوعی است که امکان شخصی‌سازی دکمه‌ی بیکسبی را برای کاربران فراهم می‌کند. البته شرکت سامسونگ نسبت به این برنامه، کمی سخت‌گیر است و همین موضوع باعث شده تا این سازنده با عرضه به‌روزرسانی‌های مختلف، از شخصی‌سازی دکمه‌ی بیکسبی جلوگیری کند.

image

در نهایت، به‌نظر می‌رسد سامی به خواسته‌ی کاربران تن داده است و همین موضوع، باعث شده تا به‎روزرسانی برای برنامه «بیکسبی» منتشر شود. در این به‎روزرسانی، امکان غیرفعال سازی یا فعال سازی کلید دکمه‎ی بیکسبی وجود دارد.

البته، همچنان کاربران نمی‌توانند دکمه‌ی بیکسبی را شخصی‌سازی نمایند یا از آن برای فعال‌سازی برنامه Music یا اجرای برنامه‏‌ی دوربین استفاده کنند. به همین جهت، زمانی‌که دکمه‌ی بیکسبی را غیرفعال کنید؛ عملاً با یک دکمه اضافی مواجه خواهید شد که هیچ کاربردی ندارد و بدون استفاده است!

با وجود اینکه می‌توانید دکمه‌ی بیکسبی را غیرفعال کنید، اما همچنان دسترسی به دستیار صوتی اختصاصی سامسونگ از طریق سوایپ به سمت چپ در صفحه اصلی یا فراخوانی صوتی آن فراهم است و می‌توانید از مزایای دستیار دیجیتالی بیکسبی بهره‌مند شوید.

در گوشی‌های هوشمند دیگر مانند پیکسل‌های گوگل، امکان فراخوانی دستیار صوتی گوگل اسیستنت با استفاده از فرمان صوتی یا فشردن دکمه‌ی Home وجود دارد. همچنین، دستیار صوتی الکسای آمازون که بیشتر در بلندگوهای هوشمند این شرکت مانند سری «اکو» استفاده می‌شود، از فرمان‌های صوتی برای فعال‎سازی پشتیبانی می‌کند. هرچند، برخی از محصولات مانند میت 9 هواوی یا HTC U11 به صورت جداگانه، برنامه‌ی الکسای آمازون را دریافت کرده‌اند.

علاوه‌براین، شرکت سامسونگ پیش‌تر دستیار صوتی S-Voice را به همراه گوشی‌های پرچمدارش مانند گلکسی اس 7 و گلکسی اس 6 ارائه داده بود اما هیچ دکمه‌ی اختصاصی برای فعال‌سازی دستیار صوتی در این محصولات وجود دارد و کاربران می‌توانند با فشردن دکمه‌ی Home یا فرامین صوتی، دستیار صوتی S-Voice را استفاده نمایند؛ هرچند در محصولات جدید سامسونگ، این برنامه دیگر وجود ندارد و جای خود را به بیکسبی داده است که عملکرد به مراتب بهتری دارد.

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، دکمه‌ی اختصاصی بیکسبی در حال‌حاضر روی گوشی گلکسی اس 8، گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی نوت 8 سامسونگ استفاده شده است. این موضوع به اهمیت دستیار صوتی بیکسبی اشاره می‌کند که به‌تازگی برای کاربران در سراسر جهان، فعال شده است و می‌توانید از این دستیار صوتی استفاده نمایند. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

پارسیا

۱۳۹۶/۶/۳۱
سلام میخواستم بدونم بیکسپی برای a5 2017 هم میاد؟

سعید

۱۳۹۶/۶/۲۸
به این میگن‌مشتری مداری و احترام به خریدار