خانهاخبار
هرآنچه باید از زمان عرضه و قیمت آیفون 8 و آیفون 8 پلاس بدانید!

هرآنچه باید از زمان عرضه و قیمت آیفون 8 و آیفون 8 پلاس بدانید!

کوپرتینویی‌ها برخلاف سنت همیشگی خود، امسال در مجموع از سه گوشی آیفون رونمایی کردند که آیفون 8 و آیفون 8 پلاس با نادیده‌گرفتن سری 7s، با آیفون‌های 2016 اپل جایگزین خواهد شد و آیفون 10 نیز به عنوان پرچم‌دار جدید این سازنده راهی بازار می‌شود. در ادامه به زمان عرضه و قیمت آیفون 8 و آیفون 8 پلاس خواهیم پرداخت.
۱۳۹۶/۶/۲۳

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس با آیفون‌های 7 و 7 پلاس جایگزین خواهند شد؛ به همین جهت، طراحی مدل‌های 2016 در هر دو گوشی حفظ شده است. با این‌حال از نظر مشخصات سخت‌افزاری، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس نسبت به نسل قبل بهبود یافته‌اند.

image

شرکت اپل از نمایشگر 4.7 اینچی IPS LCD در آیفون 8 استفاده کرده است و آیفون 8 پلاس نیز با صفحه‌نمایش 5.5 اینچی IPS LCD همراه خواهد بود. با این‌حال، شرکت اپل از قابلیتی به نام «نمایشگر True Tone» در آیفون‎های جدیدش استفاده کرده است که پیش‌تر در آیپدهای پرو 2017 دیده بودیم. به کمک این ویژگی براساس شرایط نوری اطراف، شدت نور و میزان روشنایی نمایشگر تنظیم خواهد شد.

آیفون 8 همچنین به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F1.8 مجهز شده است و آیفون 8 پلاس با دوربین دوگانه‌ی 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F2.8 و F1.8 ارائه خواهد شد. با وجود عدم افزایش رزولوشن دوربین اصلی، شرکت اپل از سنسورهای کاملاً جدیدی در آیفون 8 و آیفون 8 پلاس استفاده کرده است و همچنین، دوربین این دو گوشی می‌تواند جزئیات بیشتری را نسبت به قبل ثبت کند.

image

اپل برای آیفون‌های جدیدش، قابلیتی به نام «Patriot Lighting» را درنظر گرفته است که نور را برای ثبت تصاویر پرتره تنظیم می‌کند. دوربین اصلی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس می‌تواند حداکثر با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند و برای فیلم‌برداری صحنه آهسته، رزولوشن فیلم‌ها به 1080p و نرخ 240 فریم بر ثانیه محدود شده است.

کوپرتینویی‌ها، آیفون 8 و 8 پلاس را به تراشه A11 Bionic مجهز کرده‌اند و مدل 4.7 اینچی تنها از دو گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند. با این‌حال، آیفون 8 پلاس به سه گیگابایت حافظه رم مجهز شده است. در رابطه با تراشه A11 Bionic، اپل آن‌را قدرت‌مندترین تراشه ساخته شده برای گوشی‌های هوشمند عنوان می‌کند و شش هسته پردازشی برای این تراشه درنظر گرفته شده است.

شرکت اپل از ارائه‌ی جزئیات دقیق پیرامون ظرفیت باتری آیفون 8 و آیفون 8 پلاس خودداری کرده است اما می‌دانیم آیفون 8 با یک‎بار شارژ تا 21 ساعت برای مکالمه، 13 ساعت برای وب‌گردی، 14 ساعت برای پخش ویدیو و 60 ساعت برای پخش آهنگ قابل استفاده خواهد بود.

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس برخلاف نسل، رنگ‌بندی محدودتری دارد و اپل آن‌را تنها در رنگ مشکی، نقره‌ای و طلایی عرضه خواهد کرد. قیمت مدل پایه آیفون 8 با 64 گیگابایت حافظه، 699 دلار برآورد شده است و آیفون 8 پلاس نیز با 64 گیگابایت حافظه، 799 دلار قیمت خواهد داشت. مدل رده‌بالای آیفون 8 و آیفون 8 پلاس با 256 گیگابایت حافظه، به ترتیب 849 دلار و 949 دلار قیمت دارد؛ امسال، خبری از نسخه‌ی مجهز به 128 گیگابایت حافظه نیست!

اپل، پیش‌فروش آیفون 8 را از تاریخ 15 سپتامبر (24 شهریور) آغاز خواهد کرد و آیفون 8 و 8 پلاس در 22 سپتامبر (31 شهریور) به بازار عرضه خوهد شد. با این‎حال در برخی از کشورهای عربی و چندین کشور دیگر مانند بلغارستان، جمهوری چک، یونان، هند و ...، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس از 29 سپتامبر به فروش می‌رسد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

mahdid

۱۳۹۶/۶/۲۳
یعنی تا الان آیفون ها نور صفحشون اتوماتیک کم و زیاد نمی شد؟؟ :/داغون ترین گوشیها هم این امکان رو داشتن که.