خانهاخبار
آیفون X به فناوری جلوگیری از سوختن تصاویر روی پنل OLED‌ مجهز است

آیفون X به فناوری جلوگیری از سوختن تصاویر روی پنل OLED‌ مجهز است

اگر بخواهیم یک مشکل پنل‌های OLED را نام ببریم، قطعا تمایل آن‌ها به سوختگی خواهد بود. اما به نظر می‌رسد اپل راه‌هایی برای پیشگیری از این مشکل در نظر گرفته که نسخه GM سیستم عامل iOS 11 به آن اشاره کرده است.
۱۳۹۶/۶/۲۱

اصولا هنگامی که تصویری برای مدت طولانی روی پنل‌های OLED نمایش داده شود، شبحی از تصویر روی نمایش‌گر ایجاد می‌شود که به اصطلاح باعث سوختگی آن می‌شود. البته این موضوع برای انواع مختلفی از نمایش‌گرها ایجاد می‌شود، اما به نظر می‌رسد  پنل‌های OLED بیشتر در معرض خطر باشند.

به تازگی 9to5Mac گزارشی منتشر کرده است که طبق آن iOS 11 GM حاوی منابعی بود که از برنامه اپل برای کاهش احتمال سوختگی پنل‌های آیفون X خبر می‌داد. در فریم‌ور به این موضوع اشاره نشد که این کاهش احتمال چگونه و از چه نوعی است، اما می‌دانیم که کوپرتینویی‌ها برای کاهش سوختگی پنل‌های نمایش‌گر پرچم‌دار امسال‌ خود برنامه‌هایی در سر دارند.

image

همچنین مشخص نیست که آیا راه‌کارهای اپل شامل تنطیماتی است که توسط خود کاربر فعال یا غیر فعال شوند، یا در سطح سیستمی فعال است. عقلانی نیست که کاربری تمایل به غیر فعال کردن چنین تنطیماتی داشته باشد تا آسیب پذیری دستگاه خود را بیشتر نماید؛ بنابراین، وجود چنین موردی در سطح سیستمی محتمل‌تر است. پیش از این هم شرکت‌های دیگر سعی کردند تا با ارایه راه‌کارهایی از وجود چنین مشکلی در پنل محصولات‌ خود جلوگیری نمایند. برای مثال، کمپانی سامسونگ در تولید گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس از «جابجایی دائمی پیکسل‌ها» استفاده کرد؛ به این صورت که برای جلوگیری از سوختگی پنل به دلیل وجود کلید هوم مجازی همیشه فعال، این کلید هوم در طولانی مدت کمی به پیکسل‌های اطراف جابجا می‌شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

حمید

۱۳۹۶/۶/۲۳
سعید چاخان همه اینایی که گفتی چرت و پرتی بیش نبود و همش از مشخصات بارز پرچمدارای سامهنگه تو و امثال تو آرزوشون داشتن گوشی با کیفیت و کره ای الجی باید باشهتأکید می کنم کره ای نه ویتنامی و مالزیایی و بی کیفیت مثل سامهنگ که بترکه?? اصلا ارزش خوندن نداره برو با هنگ 6 تخوش باش

حمید

۱۳۹۶/۶/۲۳
اسباب بازی هنگ جی دیگه منظورت همون سامهنگه اسم دومشه ??

سعید

۱۳۹۶/۶/۲۳
اولد پلاستیکی هنگ جی در حدips هم نیست نمیدونم هنگ جی چه فکری کرده که دوباره از این پنل استفاده کرد چون تجربه خوبی درgflex نداشت از این نوع صفحه‌.بازم ضرر میکنه و گوشیش بوت لوپ میشه

سعید

۱۳۹۶/۶/۲۳
زیاد ناراحت نشو من عمرا اسباب بازی های هنگ جی رو بگیرم دستم . بفهم بچه جان میگم ۳ ساله اس۶ دارم هیچ مشکلی نداره اصلا نمیدونم سایه چیه که از خودت در میاری صفحه اش کوچکترین مشکلی پیدا نکرده ولی همه میدونن هنگ جی برد سوز ترین برند و بوت لوپیه .حقیقت تلخه ولی باهاش روبرو شو

دوکی

۱۳۹۶/۶/۲۲
البته فکر کنم آمار سوختگی در گوشی های ال جی بسیار بیشتر از بقیه برند هاست در G6 کاملا می‌توانستید شبح نرم افزار تلگرام را در صفحه خاموش ببینید.