خانهاخبار
برای ورود به دنیای برنامه نویسی اندروید از کجا شروع کنیم ؟

برای ورود به دنیای برنامه نویسی اندروید از کجا شروع کنیم ؟

اگر از علاقمندان به برنامه نویسی و یا ساخت برنامه برای اندروید باشید، لازم است برای ورود به دنیای برنامه نویسی اندروید در مسیر صحیح قدم بردارید تا به شکل صحیح و سریع به این هدف خود برسید.
۱۳۹۶/۶/۱۶

قبل از اینکه در رابطه با مسیر صحیح ورود به دنیای برنامه نویسی اندروید صحبت کنیم بد نیست نگاهی داشته باشیم به این موضوع که آیا ورود به این مسیر جذاب و تولید اپلیکیشن های اندروید برای آینده کاری شما مناسب هست و اینکه برنامه نویسان اندروید در داخل ایران و خارج از کشور چه میزان درامد دارند ؟  پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید ....

یک برنامه نویس اندروید از چه روش های می تواند کسب درامد داشته باشید ؟

درآمد یک برنامه نویس اندروید به پارامتر های مختلفی از جمله مهارت و تجربه برنامه نویس٬ موقعیت جغرافیایی و نوع فعالیت دارد. برنامه نویس اندروید برای رسیدن به درآمد ۳ راه پیش رو خواهد داشت:

  • راه اندازی استارتاپ برای ایجاد محصول و یا خدمتی جدید
  • فعالیت در شرکت های مختلف به عنوان برنامه نویس اندروید یا مشاوره
  • قراردادهای پروژه ای با افراد یا شرکت های مختلف و فعالیت به شکل فریلنسری

با هم نگاهی داشته باشیم به آمار هایی رسمی که نشان دهنده میزان درآمد برنامه نویسان اندروید در ایران و خارج از کشور می باشید.

درآمد یک برنامه نویس اندروید در ایران چقدر هست؟

آمارهای زیر نشان دهنده میزان حقوق برنامه نویسان اندروید در کشورهای مختلف جهان است.

اولین آمار مربوط به کشور عزیزمان ایران و براساس حقوق ماهیانه می باشد. از انجایی که آمارهایی از این نوع در کشورمان موجود نیست٬ اطلاعات آورده شده بر أساس تجربیات و تحقیقات مختلف می باشد. ممکن است اشخاصی از این اعداد پایین تر یا بالاتر دریافت کنند ولی بازه کلی و عرفی میزان درآمد یک برنامه نویس ارشد اندروید در ایران به این شکل می باشد.

image

درآمد یک برنامه نویس اندروید در شرکت گوگل و در کشور آمریکا چقدر هست؟

آمار بعدی حقوق دریافتی برنامه نویسان اندروید در گوگل می باشد. این آمار از سایت Glassdoor تهیه شده که معتبرترین سایت در زمینه محاسبه دستمزد مشاغل مختلف است. نکته قابل توجه این است که آمار زیر مربوط به برنامه نویسان اندروید در مقطع متوسطه می باشد و برنامه نویسان ارشد (Senior)  سالانه مبلغی ما بین ۱۲۲ تا ۱۶۵ هزار دلار دریافت می کنند که مبلغی بسیار قابل توجه است. لازم به ذکر است که این اعداد بدون در نظر گرفتن پاداش های مختلف هستند و مبلغ دریافتی نهایی معمولا از این ها هم بالاتر خواهد بود.

image

آمار زیر نیز مربوط به متوسط حقوق دریافتی سالیانه برنامه نویسان اندروید (متوسطه) در آمریکا می باشد.

image

و اما در آخر برای مقایسه میزان حقوق دریافتی برنامه نویس php را با برنامه نویس اندروید مشاهده کنید. اختلاف درآمد برنامه نویس اندروید و php کاملا مشهود است به طوری که اگر حداکثر دریافتی هر کدام را در نظر بگیریم، تقریبا برنامه نویس اندروید دو برابر برنامه نویس php دریافت می کند.

image

با توجه به آمارهای فوق مشخصا ورود به دنیای برنامه نویسی اندروید اگر با علاقه و پشتکار زیاد انجام شود و منجر به تبدیل شدن شما به یک برنامه نویسی حرفه ای اندروید گردد، می تواند به عنوان یک شغل پردرامد به آن نگاه کرد! این مورد را هم اضافه کنید که بازار IT و شرکت های استارتاپی بسیاری که به تازگی فعالیت خود را شروع نموده اند به شدت در این زمینه ها نیازمند توسعه دهنده و نیروی متخصص هستند!

پس اگر به برنامه نویسی و اون هم از نوع موبایلش علاقه دارید می تونید وارد این مسیر بشید و با تلاش و پشتکار خوب، آینده کاری خودتون رو بسازید ...

چگونه یک برنامه نویس حرفه ای اندروید شویم ؟

برای ورود به دنیای برنامه نویسی اندروید چند مسیر پیش روی شماست و از چند زبان برنامه نویسی مختلف می توانید استفاده کنید. شما می توانید برنامه های ساده را بعضا با ابزارهای مخصوص ساخت اپلیکیشن اندروید ایجاد نمایید ولی اینگونه برنامه ها معمولا ساختار کاملا مشخص و انعطاف پذیری و امکانات کمی دارند. به همین منظور توصیه می کنیم اگر می خواهید به صورت حرفه ای وارد این حوزه شوید حتما از یک زبان برنامه نویسی قدرتمند استفاده نمایید. شما با زبان های جاوا، جاوااسکریپت و فریمورک های آن، پایتون، کاتلین، سی شارپ و ... می توانید اپلیکیشن اندرویدی توسعه دهید. منتهی در حال حاضر و با توجه به اینکه لایه اپلیکیشن سیستم عامل اندروید با زبان جاوا نوشته شده است بهترین و پایدارترین انتخاب شما می تواند زبان جاوا باشد که با اختلاف زیاد محبوب ترین و پر استفاده ترین زبان مورد استفاده برای تولید برنامه های اندروید هست.

اخیرا در شرکت کسب و کار آوند رایان و وبسایت سون لرن یه دوره برنامه نویسی اندروید در حال برگزاریست که بزرگترین و کاملترین دوره موجود در ایران می باشد. در این دوره با بیش از 120 ساعت آموزش حضوری و غیر حضوری تمام آنچه برای تبدیل شدن به یک متخصص برنامه نویسی اندروید یا همون Android Full-Stack Developer لازم دارید تدریس میشه و در طول دوره هم 4 پروژه و اپلیکیشن خیلی جالب و کاربردی خواهید نوشت. مدرس این دوره جناب سعید شاهینی هستند که خود ایشون برنامه نویس ارشد بخش اندروید در دیجیکالا هستند و علاوه بر تخصص بالایی که در زمینه توسعه برنامه های اندرویدی در اختیار دارند از تجربه بالا و سازمانی ویژه ای برخوردارند.

image

اگر شما هم علاقمند به برنامه نویسی اپلیکیشن های اندروید هستند حتما جزئیات این دوره رو مشاهده کنید. کمتر از 30% ظرفیت دوره باقی مونده و اگر مشتاق ثبت نام هستید باید زودتر اقدام کنید. در هنگام پر کردن فرم مصاحبه با اعلام این مورد که از وبسایت gsm.ir وارد سایت شدید می تونید 20% تخفیف ویژه پرداخت نقدی دریافت کنید.

جزئیات دوره و شرکت در مصاحبه دوره جامع متخصص اندروی

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)