خانهاخبار
ویژگی‌های دوربین دوگانه گلکسی نوت 8 این دوربین را از رقبایش متمایز می‌کند!

ویژگی‌های دوربین دوگانه گلکسی نوت 8 این دوربین را از رقبایش متمایز می‌کند!

بالاخره انتظار‌ها به سر رسید و سامسونگ در حال معرفی گلکسی نوت ۸ است. یکی از ویژگی‌های مهم این گوشی که برای اولین بار در پرچم‌داران این شرکت دیده می‌شود، دوربین دوگانه است و در این مطلب قصد داریم با این دوربین آشنا شویم.
۱۳۹۶/۶/۱

استفاده از دوربین دوگانه ویژگی‌ جدید گوشی‌های هوشمند است که شرکت‌های مختلف را برای ارايه بهترین دوربین با بهره گیری از دو لنز، وارد رقابتی جدید کرده است. اما سامسونگ کمی دیرتر از رقبای خود وارد این میدان شده و گلکسی نوت ۸ که در لحظه نگارش این مطلب در حال معرفی است، اولین پرچم‌دار کمپانی کره‌ای است که از این نوع دوربین بهره مند خواهد بود. همچنین شاید جای تعجب نباشد که سامسونگ هم در این دوریین از یک لنز تله فوتو استفاده کرده است؛ ترکیبی که پیش از این در آیفون ۷ پلاس دیده بودیم. اما آیا این شرکت برای متمایز کردن کهکشانی جدید از سایر رقبا ویژگی‌های جدیدی را به این دوربین اضافه نموده؟

اولین ویژگی که باید برای این دوربین ذکر کنیم، این است که هر دو دوربین به لرزش گیر اپتیکال (OIS) مجهز است که نه تنها برای عکاسی، بلکه برای فیلم‌بردای هم قابل استفاده است. در زمان معرفی این قابلیت‌ها، سوزان دا سیلوا، از مدیران بخش موبایل، به مقایسه تصویر گرفته شده توسط دوربین گلکسی نوت ۸ مجهز به OIS و تصویر ثبت شده با آیفون ۷ پلاس و تفاوت در وضوح این دو تصویر پرداخت. در واقع اپل تنها برای دوربین اصلی آیفون ۷ پلاس از لرزش گیر اپتیکال استفاده کرده است. هر چه فاصله کانونی لنز بیشتر باشد، لرزش‌های دوربین بیشتر مشکل‌ساز خواهد بود. ممکن است عکاسی در روز مشکل بزرگی نباشد زیرا معمولا سرعت شاتر بیشتر است و مقدار ISO پایین اما هنگامی که نور آفتاب کمتر شود، مشکل آغاز می‌شود، زیرا لنزهای تله فوتو دیافراگم کوچک‌تری دارند.

در چنین شرایطی برای جلوگیری از تاثیر لرزش دوربین، شاتر باید با سرعت بیشتری تصاویر را ثبت نماید. اما در صورت عدم وجود نور کافی نیاز است که مقدار ISO افزایش یابد که به طور خودکار نویز بیشتری را در تصویر ایجاد می‌کند. با این حال، چون دوربین گلکسی نوت ۸ در هر دو لنز از لرزش‌گیر اپتیکال استفاده کرده، این موضوع به لنز تله فوتو کمک می‌کند تا با شکاف f/2.4 ( یک گام فراتر از آیفون ۷ پلاس)  به ثبت تصاویر بپردازد که در نهایت به خلق تصاویر شارپ با زوم 2X، حتی پس از غروب آفتاب، می‌انجامد.

image

ویژگی دیگر دوربین فبلت جدید سری نوت توضیح ساده‌تری نسبت به مبحث لرزش‌گیر اپتیکال دارد! تصور کنید از جسمی عکس می‌گیرید که از شما دور است، در این صورت یا مجبور می‌شوید از لنز واید (برای ایجاد زاویه بیشتر) استفاده کنید و یا با استفاده از لنز تله فوتو روی شی مورد نظر زوم کنید. گلکسی نوت ۸ یک راه بسیار ساده‌تر و کارآمدتر را برای حل این مشکل در اختیارتان خواهد گذاشت. دوربین این گوشی در یک زمان دو عکس (یکی با لنز اصلی و دیگری با تله فوتو) ثبت می‌کند که فاصله کانونی متفاوتی دارند و شما به سادگی می‌توانید در بخش تنظیمات از بین این دو انتخاب کنید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (34 نظر)

reza

۱۳۹۶/۶/۵
داداش ایفون 6s به نوت 8 میرسه??من به شخصه 6s رو که واس یکی از فامیلامون بود با s7 edge مقایسه کردم از همه نظر کم میاره یعنی دوربینو مقایسه کردم ایفون مقابل s7 مثه شوخی بود نمیگم ایفون برند بدیه ایفون ۸ که میخواد بیاد واقعا غوله ولی حق نگذریم سامسونگم کم نمیزاره تو گوشیاش

سعید

۱۳۹۶/۶/۴
امپراطور؟ نکنه منظورت هنگی u11 ه ؟ در ضمن دوربین های دوتایی هنگ تی سی بسیار ضعیف بود واسه همین تکی استفاده کرد ولی سامسونگ دوگانه اش بهترین دوربین امساله

سعید

۱۳۹۶/۶/۴
این مردم کیفیت میخوان چیز یکه سامسونگ داره و هنگ تی سی نه
دوربین دوگانه سامسونگ از تکیش بهتره برعکس هنگ تی سی

سعید

۱۳۹۶/۶/۴
v30 در برابر این شبیه شوخیه

cadillac

۱۳۹۶/۶/۲
این مردم نوآوری میخوان نه دوربین دوگانەای کە از htc one M8 سە سال پیش دقیقا کپی شدە !!!
.
البتە one M8 بخاطر ثبت تصاویر 3D در نمایشگر2D و بدنە 90% آلمینیومی هنوز هم در دنیای موبایل سروری میکنه...!!!