خانهاخبار
Bixby Voice به صورت جهانی عرضه شد؛ هرآنچه باید از دستیار صوتی سامسونگ بدانید

Bixby Voice به صورت جهانی عرضه شد؛ هرآنچه باید از دستیار صوتی سامسونگ بدانید

سامسونگ که طی روز‌های اخیر از عرضه دستیار صوتی‌اش در بیش از 200 کشور جهان خبر داد، به وعده‌اش عمل کرد تا یک روز پیش از معرفی گلکسی نوت 8 بیکسبی وُیس در اختیار همگان قرار بگیرد. در این مطلب به بررسی آنچه باید در رابطه با بیکسبی بدانید می‌پردازیم، پس اگر گلکسی S8 و یا S8 Plus دارید این مطلب را از دست ندهید.
۱۳۹۶/۵/۳۱
image

Bixby Voice چیست؟

همان‌طور که احتمالا حدس زده‌اید، Bixby Voice، ویژگی فرمان صوتی دستیار هوشمند سامسونگ است. پرچمداران سامسونگ، S8 و S8 Plus هر دو با دکمه فیزیکی بیکسبی عرضه شدند، دکمه‌ای که با فشردنش پورتال بیکسبی نمایش داده می‌شود؛ پورتالی که شامل رویداد‌های تقویم، اخبار و... است.

بیکسبی وُیس اما امکان تعامل با گوشی با فشردن دکمه فیزیکی و یا گفتن Hi Bixby را می‌دهد، تعاملی هوشمندانه که می‌تواند بسیاری از کارها را سریع‌تر کند.

Injong Rhee سرپرست اجرایی و مدیر بخش تحقیق و توسعه نرم‌افزار و خدمات سامسونگ در مصاحبه با TechRadar گفت:

در زمان معرفی، بیکسبی تنها از 10 اپلیکیشن پشتیبانی می‌کرد و طبق نظر بسیاری از کاربران این تعداد کافی نبود.

در نتیجه شرکت روی پشتیبانی هرچه بیشتر اپ‌ها از بیکسبی کار کرد و حال ثمره این تلاش به‌طور جهانی عرضه شده.

چگونه Bixby Voice را دانلود کنیم؟

این به‌روزرسانی پیش از این در آمریکا و کره جنوبی منتشر شده بود و حال در سایر کشور‌ها منتشر شده است. اگر این قابلیت روی گوشی شما موجود نیست با فشردن دکمه بیکسبی اعلانی ظاهر می‌شود و با تایید آن به‌روزرسانی آغاز می‌شود. اگر پنجره‌ای برای آپدیت ظاهر نشد احتمالا تا پایان امروز برای شما هم فعال خواهد شد.

image

 

چه قابلیت‌هایی دارد؟

ایده پشت بیکسبی تنها یک دستیار صوتی نیست، بلکه بیشتر یک پیوند کلی بین تمام گوشی است و امکان تعامل از طریق متن نیز وجود دارد.

ایده کلی هوشمند سازی هرچه بیشتر موبایل است، به‌طوری که شما به هر روشی که احساس راحتی بیشتری دارید، به بهترین و سریع‌ترین حالت ممکن با گوشی تعامل کنید.

اینجونگ ری در این باره گفت:

اگر فیلم مرد آهنی را دیده باشید تونی استارک نشسته و با دستیار هوشمند روباتیکش، جارویس و به هر وسیله تعامل می‌کند. از کیبرد استفاده می‌کند و یا با او حرف می‌زند، از دستانش استفاده می‌کند و یا هر روشی که در آن لحظه با آن راحت است.

استفاده از فیلم مرد آهنی به‌عنوان یک تمثیل از هدف سامسونگ و مقصودش از دستیار هوشمند جالب است. بیکسبی به شما گوش می‌دهد، کاری که در صدد انجامش هستید را درک می‌کند و اپ مورد نیاز را باز می‌کند. به‌عنوان مثال اگر بگویید Take a Selfie دوربین را باز می‌کند به دوربین جلو سوییچ می‌کند و عکس می‌گیرد، بدون هیچ‌گونه لمس. بعد از آن می‌توانید بگویید  Post This Photo to Facebook و یا  Send That Photo to my Mom و گوشی منظور شما را درک خواهد کرد و تصویر را در فیسبوک پست می‌کند یا برای مادرتان می‌فرستد!

image

 

همچنین می‌توانید دستورالعمل‌‌هایی را برای بیکسبی تعریف کنید تا با گفتن کلماتی خاص مجموعه‌ای از اقدامات را انجام دهد. مثلا با گفتن 'I'm Cooking' سایت آشپزی محبوبتان را باز می‌کند، موزیک مورد علاقه‌تان را پخش می‌کند و نور صفحه را زیاد می‌کند تا راحت‌تر صفحه را ببینید.

ما صدها فرمان بیکسبی را عینا دیده‌ایم و جالب‌تر این‌که با توجه به موقعیت شما بیکسبی درک متفاوتی از فرمان شما خواهد داشت. با همه این‌ها بیکسبی کامل نیست و نمی‌تواند بسیاری از فرامین خارج محیط موبایل را اجرا کند و برای آن‌ها به گوگل اسیستنت نیاز خواهید داشت.

سامسونگ می‌گوید این قابلیت‌ها اضافه خواهند شد، اما فعلا خبری از آن‌ها نیست.

بیکسبی از چه زبان‌هایی پشتیبانی خواهد کرد؟

پاسخ به این سوال سخت‌ترین قسمت است. بیکسبی وُیس در دو زبان انگلیسی آمریکا و کره‌ای موجود است اما در کشور‌های دیگر و گویش‌های مختلف امکان خطا در ترجمه وجود دارد.

اگر در آمریکا و یا کره زندگی نمی‌کنید احتمالا در استفاده از بیکسبی با مشکلاتی روبرو خواهید بود. هرچند با تجربیاتی که ما در استفاده از بیکسبی داشتیم افرادی با لهجه اسکاتلندی هم به‌راحتی با بیکسبی کار می‌کردند.

همچنین بیکسبی طوری طراحی شده تا به مرور زمان با لهجه و گویش افراد آشنا شود، پس طی زمان و گسترش دیتابیس سامسونگ شاهد بهبود آن خواهیم بود.

آینده Bixby Voice چه خواهد بود؟

چشم‌انداز سامسونگ برای آینده بیسکبی جاه‌طلبانه است. سامسونگ بیکسبی را رقیبی برای الکسا، سیری و سایرین می‌بیند. زمانی که بتوانید با ریموت کنترل تلویزیونتان صحبت کنید، از اسپاتیفای آهنگ پخش کنید، تنظیمات کولر و تهویه هوا را تغییر دهید و بسیاری اقدامات دیگر، همه و همه زمانی که بیکسبی با محصولات بیشتری از سامسونگ مرتبط شود.

برنامه کوتاه‌مدت سامسونگ برای بیکسبی توسعه هرچه بیشتر سرویس و پشتیبانی بیشتر از اپ‌‌های شخص ثالث است و احتمالا زمانی خواهد رسید که امکان تعامل با اپ‌ها سایت‌ها و حتی دستگاه‌های غیر سامسونگی را هم خواهید داشت.

اینجونگ ری در ادامه گفت:

ما در حال نصب و راه‌اندازی هرچه بیشتر قابلیت‌های جدید هستیم و نه‌تنها در صنعت موبایل برنامه داریم، بلکه در حال مذاکره با خودروسازان و سازندگان لوازم صوتی نیز هستیم.

 سامسونگ تا به‌حال جدیت خود را در بسیاری زمینه‌ها نشان داده است و با پافشاری جایگاه خود را به اثبات رسانده و بیکسبی هم احتمالا آینده درخشانی خواهد داشت. تا آن زمان اما با Bixby Home خوش باشید و قابلیت‌های مختلفش را تست کنید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (22 نظر)

وحید ملکیان

۱۳۹۸/۹/۱۰
باسلام ایا bixby voice fvhd ',ad ش50 در در ایران فعال است ممنون میشیم جواب بدید

وحید ملکیان

۱۳۹۸/۹/۱۰
باسلام ببخشید bixby voice در همه گوشی های که ساپورت میکنه در ایران فعال است یا نه ممنون میشیم جواب بدید خواهشن

محمد مهدی

۱۳۹۶/۶/۵
سلام من روی اس ۸ پلاس بروزش کردم الان میشه باهاش صحبت کرد(انگلیسی) واقعا عالیه یعنی هرچی داخل گوشی یا بیرون گوشی ازش بپرسی جوابت میده ............مثلا وقتی بهش گفتم update my phone(بروزرسانی تلفنم) خودش رفتم و دیدم نوشت بروزرسانی جدیدی موجود نیست بعد برگشت سر جای اول.....یا مثلا میگم lockscreen صفحه رو قفل میکنه اگر هم یک گزینه رو تو تنظیمات بزنی نیازی به فشار کلید نیست وقتی بگی hi bixby خودش سریع فعال میشه ....ولی هنوز امکانات دوربین بیکسبی همشون فعال نشدن فقط ترجمه و بارکد سند فعال شده .......یه چیز دیگه بعضی هاکه فکر میکنن این مثل گوگل وسیری هست کاملا در اشتباهن من با اونا هم کار کردم ولی به این نمی رسن خود سامسونگ گفته bixby یعنی تکامل با گوشی .....بخاطر همین امسال اپل می خواد سیری رو جدید کنه چون فهمیده یه کم عقب مونده از ماجرا خداحافظ فقط اینو بگم که وقتی باهاش حرف می زنم فکر می کنم یکی پشت گوشیه مثل اینکه تو تلگرام با دوستت چت کنی و صدای همدیگرو برای هم بفرستی

yashar2080

۱۳۹۶/۶/۲
برا منم فعال شده خب ولی کار نمیکنه...... دکمه رو نگه میداری دستور میدی 3 ثانیه بعد یه چیز دیگه مینویسه:دی.....
گوگل ویس خیلی دقیقتر و سریعتر از اینه
من دارم تست میکنم میگم بیکسبی اصلا خوب کار نمیکنه.... همش دروغه

حسین

۱۳۹۶/۶/۱
دیش ب آپدیت کردم اولش باهاش کار کردم ولی صبح این خطا رو دادbixby voice has stopped
لطفا راهنماییم کنید