خانهاخبار
هیدروژن وان؛ عجیب‌ترین گوشی هوشمندی که تاکنون دیده‌اید

هیدروژن وان؛ عجیب‌ترین گوشی هوشمندی که تاکنون دیده‌اید

کمپانی RED در اقدامی جالب پرچمدار خود، هیدروژن وان، را به منتقد معروف، مارکز براونلی، نشان داده است. این یوتیوبر توضیحاتی درباره نمایشگر هولوگرافیک، طراحی جالب و دوربین ماژولار گوشی می‌دهد که آن‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم.
۱۳۹۶/۵/۱۹

بالاخره پس از مدت‌ها اطلاعات موثقی درباره گوشی جدید RED منتشر شد. این اسمارت‌فون 1200 دلاری، Hydrogen One نام دارد و حالا به لطف یوتیوبر معروف، مارکز براونلی، اولین تصاویر آن در فضای مجازی قرار گرفته است. این گوشی به نمایشگری عجیب و غریب و دوربینی خارق العاده مجهز شده است که در آینده‌ای نزدیک معرفی می‌شود. نسخه‌های اولیه یا پروتوتایپ آن در اختیار براونلی قرار گرفته و ما هم در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم. تا پایان با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، هیدروژن‌وان یک گوشی معمولی نیست. در حقیقت سه بخش از گوشی با اسمارت‌فون‌های معمولی امروزی تفاوت دارند؛ دوربین، نمایشگر و طراحی! کمپانی RED پس از مدت‌ها سکوت خبری بالاخره تصمیم گرفته گوشه‌ای از قابلیت‌های آن را به کاربران نشان دهد. در همین راستا سه نسخه اولیه از گوشی در اختیار براونلی قرار گرفته است؛ یکی از آن‌ها صرفا نمایشگر هولوگرافیک را به نمایش می‌گذارد. دومی از عملکرد دوربین و سومی هم از طراحی نهایی اسمارت‌فون پرده برمی‌دارند.

اگرچه همه ما مشتاقیم بیشتر از این‌ها از هیدروژن‌وان بدانیم اما از آن‌جا که گوشی در کارخانه‌های چینی تولید نمی‌شود، نباید انتظار داشت که هر روز با اخبار و شایعات آن روبرو باشیم. همین نگاه اولیه هم قدم بزرگی از RED است زیرا پیش از این، تنها کسانی که گوشی را دیده بودند تعدادی از افراد مشهور از جمله Brad Pitt بوده‌اند. متاسفانه از آخرین باری که اطلاعات اولیه گوشی منتشر شده بیش از یک ماه می‌گذرد و هنوز خبری از مشخصات و جزئیات آن نیست. خوشبختانه ما قادر بودیم بعضی از ویژگی‌های گوشی را از ویدیوی براونلی استخراج کنیم که آن‌ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

image

اولین نکته این است که با یک اسمارت‌فون عظیم الجثه طرف هستیم. احتمالا تاکنون اعتراضات را پیرامون سایز عجیب و غریب آیفون 7پلاس شنیده‌اید؛ جالب است بدانید که هیکل هیدروژن‌وان به اندازه یک 7پلاس همراه با یک قاب ضخیم روی آن است! البته این موضوع وقتی منطقی به نظر می‌رسد که بدانید مشخصات و امکانات جالب پرچمدار RED حقیقتا به چنین حجمی نیاز دارند و عملا با ماژول برجسته دوربین نمی‌توان چاره دیگری اندیشید.

نکته دیگر این است که دکمه پاور دستگاه در حقیقت نقش سنسور تشخیص اثر انگشت را هم بر عهده دارد؛ درست مثل چیزی که پیش از این در سری اکسپریا سونی مشاهده کرده‌ایم. دکمه اختصاصی ضبط ویدئو هم روی بدنه دیده می‌شود و در کنار آن بلندگوهای استریو و دوربین دوگانه جلویی هم خودنمایی می‌کنند. درست است که حجم آن از 7پلاس بزرگ‌تر است اما حداقل جک 3.5 میلی‌متری هدفون دارد!

image

نوبتی هم که باشد می‌رسیم به نمایشگر دستگاه؛ چیزی که هیدروژن‌وان را مشهور کرده است. نمایشگر این گوشی در حقیقت تصاویر را به صورت هولوگرافیک نمایش می‌دهد که جلوه‌ای 4 بعدی دارند! متاسفانه کمپانی RED به براونلی اجازه نداد نمایشگر گوشی را به کاربران نشان دهد و تنها چیزی که در ویدئو دیدیم، واکنش براونلی هنگام دیدن نمایشگر هولوگرافیک برای اولین‌بار است. ظاهرا تصاویر به صورت اختصاصی برای این نمایشگر ضبط شده بودند و البته امکان تبدیل کلیپ‌های 2بعدی به هولوگرافیک هم در دستگاه وجود دارد. براونلی می‌گوید اگرچه عملکرد نمایشگر بی‌نقص نیست و نشر نور در اطراف آن دیده می‌شود، تکنولوژی قابل تحسین بوده و تحت تاثیر قرار گرفته است.

image

بخش آخر آن نیز پیرامون دوربین ماژولار گوشی است. RED پتنتی درباره دوربین‌های ماژولار ثبت کرده است که در هیدروژن‌وان برای اولین‌بار از آن استفاده می‌کند. این دوربین قابلیت‌های ماژولار فراوانی دارد که هنوز اطلاعات زیادی از آن در دست نیست. به هر حال این‌ها تمام نکاتی هستند که براونلی در ویدئو نقد و بررسی گوشی به ما نشان می‌دهد. کمپانی سازنده سعی می‌کند اطلاعات زیادی درباره گوشی منتشر نکند تا همچنان طرفدارانی را که می‌خواهند 1200 دلار بابت گوشی پرداخت کنند، کنجکاو نگه دارد. به نقل از براونلی نسخه اولیه هیدروژن‌وان با تمام امکانات حدودا 30 تا 45 روز دیگر آماده رونمایی می‌شود.

نظر شما درباره این گوشی چیست؟ آیا در صورت ورود به ایران جایی در سبد خرید شما دارد؟ به نظر شما وقت آن نرسیده که کمپانی‌ها دست از ساخت اسمارت‌فون‌های معمول بردارند و به ایده‌های خلاقانه و عجیب و غریب بپردازند؟ آیا چنین گوشی‌هایی می‌توانند در بازار متراکم اسمارت‌فون‌ها موفق شوند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

آرش

۱۳۹۶/۵/۲۱
اپل هم با گوشی دیگه حال نمیکنه

mohammad.sh

۱۳۹۶/۵/۲۰
۵میلیون تومن بدیم ب این؟! فازمون چیه واقعا

حسین

۱۳۹۶/۵/۱۹
واقع بین باشیم
درسته بی حاشیه سازی صفحه نمایش جذاب به نظر میرسه ، اما به هیچ عنوان کافی نیست
از زمان تولید اولین گوشی های لمسی تا کنون ، ما تنها شاهد تقویت سیستم و سرعتشون بودیم که امری طبیعیه
اخرین پیشرفت های جذاب ، اثر انگشت اپل و اسکنر عنبیه چشم مایکروسافت بود
بقیه شرکت ها هم طبق معمول فقط مشغول کپی برداری بودند
اما چه چیز حدید و جذابی به غیر از اینها تولید شد؟ هیچ ، دقیقا هیچ
اثر انگشت زیر صفحه نمایش هم میتونه جذاب باشه اما اونقدر ها هم جذاب و جالب نیست ، به هر حال اثر انگشت رو میگیره حالا چه زیر صفحه نمایش باشه چه روی بدنه
من با چند مورد واقعا شگفت زده میشم و مطمئن هستم انقلاب ایجاد میشه در ساخت گوشی ها
یکیش دست مایکروسافت هست ، که بتونه گوشی موبایلی تولید کنه که قابلیت تا شدن داشته باشه و وقتی باز میکنیم به حالت تبلت در بیاد ، و در حالت تبلت بتونه ویندوز pc رو اجرا کنه(این مورد در اسنپ دراگون ۸۲۰ به بالا قابل اجراست) ، و با یه کیبورد که به باطری مجهز شده به لپ تاپ تبدیل بشه ، اون گوشی بی تردید فوق العاده جذاب خواهد بود
مورد بعدی صفحه نمایش هولوگرافیک خواهد بودو
مورد سوم شارژدهی گوشی هاست که واقعا با این پیشرفت تکنولوژی ، عقب موندن و اصلن در حد انتظار نیستن
گوشی ها باید با یبار شارژ حداکثر بیست دقیقه ای ، یه هفته شارژ داشته باشند
در غیر اینصورت باید شاهد مرگ تمام گوشی ها و ظهور عینک های واقعیت مجازی باشیم

صفــا

۱۳۹۶/۵/۱۹
میخوایم بخریــــم و توی سبــدمون بـاشـه ؛ ولی بخــدا قســم خیلـی برامــون گرونــه...
تـوی مملکــه مــا فروشنـده ها رحـم ندارن ؛ نظـارت صــــفــر ؛ سیـاسـت هـای فـروش غلطــه ؛ هیچکـس به فکـر دلخوشی مصـرف کننـده نهـایـی نیســت...
دخـل بـا خــرج هیچوقــت نمیــخونــه...
خسـته شدیـم از بــس توی نــت دربـاره گوشـی هـای بروز دنیـا فقـط مطلب خوندیم و توی یوتیـوب نـقد و بررسیشـونو دیـدیـم...
آرزو بـه دل خیلیـــامــون مـــونــده آقــا وحیــد جـــان...

Saeed

۱۳۹۶/۵/۱۹
این روز ها به چنین گوشی نیازه چون
طراحی گوشی را داره به سمت یکنواخت شدن میره
این شاید تلنگری برای شرکت هایی مثل سامسونگ و سونی و الجی باشه