سرویس خبر
10 تیر 1396 ساعت 14:40
5 نظر

 

OnePlus به دنبال رفع مشکل حالت «ژله‎ای» نمایشگر وان‌پلاس 5

مدتی پیش، گزارشاتی مبنی بر وجود مشکل در نمایشگر OnePlus 5 منتشر شد و شرکت سازنده، به‎تازگی اعلام کرده است که از این مشکل آگاهی دارد و به دنبال راهی برای برطرف نمودن آن خواهد بود.

«پیمایش ژله‎ای» یا Jelly Scrolling، نامی است که کاربران برای مشکل جدید گوشی OnePlus 5 انتخاب کرده‎اند. با توجه به این مشکل، زمانی که در یک صفحه در گوشی OnePlus 5 به سمت بالا یا پایین پیمایش کنید؛ اطلاعات موجود بر روی نمایشگر از جمله متون و تصاویر با حرکت شما هماهنگی ندارد.

همان‎طور که اعلام شد، شرکت وان‎پلاس از این موضوع مطلع است و درنظر دارد تا مشکل را برطرف نماید. OnePlus اعلام نموده است که وان‌پلاس 5 از همان اجزای سخت‎افزاری باکیفیت که در تمامی محصولات شرکت وان‎پلاس استفاده شده، بهره می‌گیرد و تنها عده کمی متوجه ایراد مذکور در گوشی‎های هوشمند خود شده‎اند.

 با این وجود، برخی ادعا می‎کنند که مشکل Jelly Scrolling در گوشی OnePlus 5 به دلیل مشکلات سخت‎افزاری است و تنها راه برای برطرف نمودن آن، تعویض مدل معیوب با یک نمونه سالم است.

مشکل مذکور شاید به دلیل ایرادات نرم‎افزاری باشد و به همین جهت، ممکن است OnePlus بتواند با عرضه به‎روزرسانی‎های نرم‎افزاری، آن‎را برطرف نماید. البته، مشکلات نرم‎افزاری برای هر گوشی‎هوشمندی به وجود می‎آید و کم‎تر محصولی را می‎توان یافت که در ابتدای عرضه با مشکل مواجه نشده باشد.

لازم به‎ذکر است که مشکل مذکور علی‌رغم آزاردهنده بودن، تأثیر چندانی بر روی استفاده شما از گوشی وان‎پلاس 5 نخواهد داشت و به همین جهت، چندان جای نگرانی وجود ندارد. حتی در نمونه‎های معیوب نیز، تشخیص این مشکل (تأخیر در جابه‎جایی محتوای نمایشگر) به سختی امکان‎پذیر است و شاید در ابتدا متوجه آن نشوید! به این نکته نیز باید توجه کرد که مشکل «پیمایش ژله‎ای» در گوشی OnePlus 5، یک عیب شایع نیست و تنها در برخی از مدل‎ها دیده می‎شود.

در صورتی‌که از خرید گوشی OnePlus 5 ناراضی هستید؛ می‌توان این گوشی را به مدت 15 روز پس از خرید، به شرکت سازنده تحویل داد و به جای آن، یک گوشی جدید دیگر دریافت کرد. با این‎حال، هیچ تضمیمی وجود ندارد که در نمونه جدید، مشکل Jelly Scrolling وجود نداشته باشد.

البته اگر از کار با گوشی OnePlus 5 لذت می‌برید، شاید بهتر باشد مدتی صبر نمایید تا علت این مشکل مشخص شود؛ در صورتی‎که ایراد نرم‎افزاری باشد، شرکت OnePlus با عرضه یک به‎روزرسانی آن‏‌را برطرف خواهد نمود و در صورتی‎که این ایراد ناشی از یک نقص سخت‎افزاری باشد، شرکت سازنده مقدمات لازم را برای تعویض نمونه معیوب فراهم خواهد کرد.

 




نظرات کاربران

در حال بارگذاری