خانهاخبار
نگاهی به فایل منیجر جدید iOS 11؛ چه قابلیت‌هایی وجود دارد؟

نگاهی به فایل منیجر جدید iOS 11؛ چه قابلیت‌هایی وجود دارد؟

در رویداد WWDC 2017، اپل یک برنامه جدید را با نام Files به همراه سیستم‌عامل iOS 11 معرفی کرد و همان‌طور که از اسم این برنامه مشخص است، این اپلیکیشن برای مدیریت بر روی فایل‎های کاربران توسعه یافته. در ادامه به قابلیت‎های فایل منیجر جدید سیستم‌عامل iOS 11 نگاهی خواهیم داشت. همراه جی‌اس‎ام باشید.
۱۳۹۶/۳/۱۹
image

فایل‎ منیجر جدید سیستم‎عامل iOS 11 به کاربران اجازه می‌دهد تا میان فایل‌های خود از جمله فایل‌های تصویری و متنی جابه‌جا شده و هم‎چنین به محتوای ذخیره شده بر روی فضای ابری نیز دسترسی داشته باشند. 

چگونه می‎توان Files را برای آیفون یا آیپد دانلود کرد؟

برنامه Files، یک اپلیکیشن رایگان است که در پاییز امسال برای گوشی‌های آیفون و تبلت‎های آیپد منتشر خواهد شد. با نصب سیستم‎عامل iOS 11 بر روی آیفون یا آیپدتان، این برنامه به عنوان یکی از اپلیکیشن‎های پیش‎فرض سیستم‎عامل در Home Screen ظاهر خواهد شد. همان‏طور که گفته شد، این برنامه برای گوشی‎های آیفون نیز در دسترس قرار خواهد گرفت؛ با اینکه تمرکز اپل در هنگام رونمایی از برنامه Files، بر روی نحوه عملکرد آن در تبلت‌های آیپد پرو جدید معطوف شده بود. این برنامه را در حال‌حاضر در اولین نسخه پیش‌نمایش از سیستم‌عامل iOS 11 که برای توسعه‌دهندگان منتشر شده است، نصب کرده‎ایم (نویسنده اصلی مطلب).

یکی از روش‌هایی که می‌توان برنامه Files را پیش از عرضه نسخه نهایی سیستم‎عامل iOS 11 دریافت کرد، نصب انسخه پیش‌نمایش عمومی سیستم‎عامل جدید اپل است؛ البته این نسخه هنوز منتشر نشده است و شاید به چند ماه، زمان احتیاج باشد تا شرکت اپل، این نسخه را ارائه دهد. راهکار دیگر، دسترسی به یک حساب توسعه‎دهنده اپل است تا بتوانید نسخه پیش‌نمایش توسعه‎دهندگان iOS 11 را بر روی تبلت آیپد و گوشی آیفون خود نصب کنید. به طور کلی، برای نصب این نسخه باید به یک حساب توسعه‎دهنده دسترسی داشته باشید یا فایل مربوط به پروفایل «نسخه بتا iOS 11» را دریافت کنید.

 اگر مایل هستید تا نسخه آزمایشی مذکور را به صورت رایگان و بدون نیاز به ساخت یک حساب توسعه‎دهنده دریافت نمایید، آموزش زیر را بخوانید:

البته باید توجه داشته باشید که نسخه آزمایشی اول سیستم‌عامل iOS 11 که برای توسعه‌دهندگان منتشر شده، ناپایدار است و سرعت دستگاه شما را پس از نصب پایین می‌آورد. به همین جهت، در صورتی‌که از گوشی آیفون یا تبلت آیپدتان به عنوان دستگاه اصلی‌تان استفاده می‎کنید، نصب این نسخه را به هیچ عنوان توصیه نمی‎کنیم! با این‎حال، اگر هم‎چنان مایل هستید تا اولین نسخه آزمایشی سیستم‎عامل iOS 11 را بر روی آیفون یا آیپد خود نصب کنید، باید دستگاه‌تان را برای نصب این نسخه آماده نمایید. آموزش زیر به شما برای آماده کردن تبلت آیپد و گوشی آیفون‌تان به منظور نصب نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان iOS 11 کمک خواهد کرد:

برنامه Files چگونه به‌نظر می‎رسد و چه کاربردی دارد؟

در ادامه تصاویری از آن را مشاهده می‌کنید:

image

به‌طور واضح باید گفت که برنامه Files برای دسترسی به تمامی سیستم فایل iOS ساخته نشده و البته، شاید به اندازه فایل‌ منیجرهای سیستم‎عامل اندرویدی کاربردی نباشد. اطلاعات مهم سیستمی و مربوط به برنامه‌ها، به هیچ عنوان با استفاده از برنامه Files قابل دسترس نیست و البته نباید شرکت اپل را به دلیل این محدودیت، قضاوت نمود.

هدف از عرضه برنامه Files، مدیریت فایل‌های شما بر روی حساب‌های ابری‌تان یا تبلت آیپد و گوشی آیفون شما است. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا فایل‌ها را جابه‎جا نمایید یا نام آن‌ها را تغییر دهد؛ بدین شکل، امکان سازمان‎دهی اطلاعات شما مانند آنچه که با رایانه شخصی خود انجام می‎دهید، فراهم می‌شود. البته دسترسی به برخی از پوشه‌ها امکان‎پذیر نیست و حتی نمی‎توانید فایل‌ها فشرده را استخراج کنید.

image

پشتیبانی برنامه Files از سرویس‌های ابری تنها به iCloud محدود نمی‌شود و این برنامه، از سرویس‌های شخص‌ثالث به خوبی پشتیبانی می‎کند که از جمله آن‎ها می‌توان به گوگل درایو، وان‌درایو مایکروسافت و Adobe Creative Cloud اشاره کرد. این برنامه به صورت محدود از فایل‌های صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کند و می‌توانید به برخی از آهنگ‎ها به صورت مستقیم از طریق برنامه Files دسترسی داشته باشید.

چه قابلیت‎هایی جذابی برای Files در نظر گرفته شده است؟

همان‎طور که گفته شد، Files یک اپلیکیشن پیش‌فرض سیستمی است و به همین جهت، از قابلیت‎های جدید سیستم‌عامل iOS به خوبی پشتیبانی می‌کند. قابلیت Drag and Drop با استفاده از این برنامه در سیستم‌عامل iOS، مفهوم می‌یابد و در تبلت آیپد که یک داک برای آن در نظر گرفته شده است، می‌توانید با لمس طولانی مدت آیکون این برنامه، به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید.

image

در سیستم‌عامل iOS 11 قابلیتی برای تقسیم نمایشگر وجود دارد که امکان اجرای دو برنامه را به صورت هم‌زمان فراهم می‌کند؛ به همین جهت، کافی است برنامه Files را در کنار یک برنامه دیگر اجرا نموده و با استفاده از قابلیت Drag and Drop، فایل‌های خود را سریع‌تر جابه‌جا کنید. برای مثال، می‏توان برنامه مذکور را در کنار یک برنامه ایمیل اجرا نموده و فایل‌های پیوست شده به همراه ایمیل‌های دریافتی را با استفاده از قابلیت Drag and Drop به یک پوشه مشخص در حافظه داخلی گوشی آیفون یا تبلت آیپد خود انتقال دهیم.

image

قابلیت جذاب دیگری که در برنامه Files وجود دارد، امکان تگ‌ گذاری برای فایل‌های مختلف (از قبل تصاویر، آهنگ‌ها و فایل‌های ویدیویی) است و با استفاده از این تگ‌ها، یافتن فایل‎های مرتبط، بدون آنکه در کنار یک‌دیگر باشند؛ ساده‎تر خواهد بود. برای مثال، می‌توان یک تگ دلخواه را برای تصاویری که در آخرین سفر خود ثبت شده است؛ تعریف نمود و سپس در هنگام جست‌وجو با انتخاب تگ تعریف شده، به آن‎ها دسترسی داشت. امکان ویرایش تگ‌ها یا حذف آن‎ به منظور تعریف تگ‎های جدید نیز وجود دارد. در هنگامی‎که در جست‌وجوی Spotlight به دنبال موضوع خاصی باشید، نتایج به نمایش درآمده فایل‌های شخصی شما را از برنامه Files نیز در بر خواهد گرفت.

image

توجه داشته باشید که برنامه Files که در نسخه آزمایشی توسعه‌دهندگان سیستم‎عامل iOS 11 وجود دارد، هنوز کامل نیست و برخی از قابلیت‌های آن در حال‎حاضر ارائه نمی‎شود که از جمله آن‌ها، می‎توان مدیریت فایل‌های موجود بر روی حافظه داخلی و سرویس‌های ابری شخص‌ثالث نظیر گوگل درایو و وان‌درایو مایکروسافت اشاره کرد. برای نظر نهایی پیرامون این برنامه، باید منتظر ماند تا سیستم‎عامل iOS 11 به صورت رسمی عرضه شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

علی

۱۳۹۷/۵/۲
سلام منوقتی به برنامه فایل میرم هیچ فایلی وجود نداره چگونه فعالش کنم که به فایلها دسترسی داشته باشم

mani

۱۳۹۶/۳/۲۰
چیزی که مشخصه آپل دارهسعی میکنه برا جلب رضایت کاربران و از بین بردن امتیازات اندروئید نسبت به ای او اس سنت شکنی میکنه و دسترسی بیشتری د راختیار طرافدارانش قرار میده!
احتمالاً برای اپل10 انقلابی در این شرکت ایجاد بشه!

محمد

۱۳۹۶/۳/۱۹
الان این امکان هستش که مثل آندروید فایلی رو بدون نرم افزار به ایفون اضافه کنیم ؟

من

۱۳۹۶/۳/۱۹
شما همیشه می تونستید این کار رو بکنید و نیازی به انتظار برای آی او اس جدید نیست.دو ثانیه انگشتتون رو روی آهنگ یا آلبوم نگه دارید،همه گزینه ها ظاهر میشن

رضا

۱۳۹۶/۳/۱۹
با خود گوشی نه ولی با ایتونز همون جوری که ریختی راحت میشه پاک کرد