خانهاخبار
مدلی از نوکیا ویندوز فون 8، که هرگز به بازار عرضه نشد

مدلی از نوکیا ویندوز فون 8، که هرگز به بازار عرضه نشد

شرکت فنلاندی نوکیا در دهه 1990 تا سال 2003 در عرصه تولید و عرضه گوشی‏‎های تلفن همراه بسیار موفق عمل کرد اما به ناگهان این موفقیت رو به زوال رفت و مجبور شد به مدت ده سال تولید تلفن همراه را به شرکت مایکروسافت واگذار کند. نوکیا امروز در تلاش برای بازگشت دوباره به عرصه رقابت است.
۱۳۹۶/۳/۸

درست زمانی که شرکت بلک بری با معرفی صفحه کلید فیزیکی QWERTY در گوشی نوظهور کی‎وان (KEYone) به خود می‌‌بالید، عکس‌هایی از سری گوشیهای ویندوز فون سال 2012 شرکت نوکیا، در یک وبسایت منتشر شد. این عکس‌ها، نشانی از پیشگامی نوکیا در زمینه تولید صفحه کلید فیزیکی QWERTY بود. نوکیا قصد داشت این مدل گوشی را به بازار تجارت سراسر دنیا ارائه کند. صفحه کلید فیزیکی QWERTY و نسخه اولیه سیستم عامل ویندوز فون 8 از ویژگی‌های این مدل بود، که البته هرگز به بازار عرضه نشد.

image

 یک وب سایت چینی برای نخستین بار عکس‎های این مدل گوشی نوکیا با نام تجاری RX-100، را منتشرکرد. گوشی نوکیا E6 2011، با صفحه کلید فیزیکی QWERTY و سیستم عامل سیمبین (Symbian)، شباهت زیادی به نوکیا RX-100 داشت.

نوکیا RX-100 صفحه نمایشی AMOLED و 2 گیگابایت حافظه داخلی داشت. در صفحه کلید 39 تایی آن، اثری از اعداد دیده نمی‌شد. بر اساس یک فرضیه، این مدل گوشی موفق نشد نظر کاربران را در کنگره MWC 2012 جلب نماید و به همین دلیل شانس عرضه به بازار را از دست داد.

برخی از عکس‎های نوکیا RX-100 را در زیر تماشا کنید.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)