خانهاخبار
ساتیا نادلا یک گوشی متفاوت از مایکروسافت را وعده می‌دهد

ساتیا نادلا یک گوشی متفاوت از مایکروسافت را وعده می‌دهد

ساتیا نادلا در جدیدترین سخنان خود عنوان کرده است که گوشی بعدی کمپانی مایکروسافت با سایر گوشی‌های رایج متفاوت خواهد بود.
۱۳۹۶/۲/۱۳

حدود یک سال است که مایکروسافت هیچ گوشی هوشمندی را به بازار عرضه نکرده و سهم ویندوز فون از بازار نیز به کمتر از یک درصد رسیده است. پیش از این نیر اعلام شده بود که مایکروسافت دیگر از توسعه ویندوز فون ناامید شده است و فعلا قصد ندارد در بازار گوشی‌های هوشمند حضور داشته باشد.

image

اما به تازگی اعلام شده است که این کمپانی قصد دارد در پایان ماه ژوئن، طرح یک گوشی هوشمند جدید را نهایی کند؛ البته هنوز مشخص نیست که این گوشی جدید با چه سیستم‌عاملی روانه بازار خواهد شد. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، نیز باور دارد که این کمپانی هنوز به ساخت دستگاه‌های موبایل ادامه خواهد داد.

نادلا که در یک مصاحبه پادکستی با Softpedia حضور یافته بود، اعلام کرد که مایکروسافت قصد دارد گوشی هوشمندی را بسازد که با گوشی‌های سنتی بازار متفاوت است و حتی می‌تواند یک محصول دسکتاپی نیز باشد. ساتیا نادلا در این مصاحبه گفت که مایکروسافت تمرکز خود را روی مدیریت، امنیت و ساخت یک گوشی‌هوشمند متفاوت با نام «Continuum» قرار داده است.

نادلا ادامه داد که مایکروسافت در حال حاضر می‌خواهد اطمینان حاصل کند که اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های این کمپانی در سیستم‌عامل ios و اندروید حضور دارند. او همچنین از سرفیس به عنوان یک نمونه خوب از تمایز مایکروسافت در سخت‌افزار نام برد. بسیاری از طرفداران مایکروسافت انتظار محصولی به نام «سرفیس فون» را می‌کشند؛ اما کاملا واضح است که ردموندی‌ها هنوز برای معرفی چنین محصولی آمادگی ندارند.

به گفته ساتیا نادلا، ساخت گوشی‌های هوشمند جدید توسط مایکروسافت امری قطعی است اما این گوشی هوشمند ممکن است به سایر محصولات مشابه موجود در بازار شبیه نباشد. با توجه به اشارات ساتیا نادلا به پروژه Continuum و محصولات سرفیس، می‌توان حدس زد که مایکروسافت قصد دارد محصولی تبدیل‌پذیر را خلق کند که بتواند از یک دستگاه موبایل به یک لپ‌تاپ یا PC تبدیل شود و این آرزویی است که هنوز برای اهالی ردموند میسر نشده است. اساسا ساخت چنین محصولی نیز کار آسانی نخواهد بود و به چند سال توسعه نیاز دارد تا به محصولی کاربردی تبدیل شود.

نظر شما چیست؟ آیا مایکروسافت می‌تواند به این رویای خود جامه عمل بپوشاند؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

mvf

۱۳۹۶/۲/۱۵
حرفایی که زده رو دستخوش تغییر کردید، لطفا تو انتقال اخبار، صادق باشید.

فرشید

۱۳۹۶/۲/۱۴
آقا چرا اینجوری میگید خبر رو؟ کی گفت اسم گوشی جدیدشون کانتینیومه؟ اصلاً در مورد اسم گوشی صحبتی نکرده. فقط گفته کانتینیوم ویژگی اصلی گوشی های ویندوزیه.
این عین جمله نادلاست."and this one particular feature that we have called Continuum". گفته اسم ویژگی خاص این گوشی ها کانتینیوم هست نه خود گوشی (واقعاً متأسفم برای مترجم)
در ثانی چرا قضاوت خودتون رو در اصل خبر مطرح می کنید؟ "اما کاملا واضح است که ردموندی‌ها هنوز برای معرفی چنین محصولی آمادگی ندارند." شما از کجا می دونید ردموندی ها آمادگی ش رو ندارن. مدیران ارشد مایکروسافت هم نمی تونن با این قاطعیت در این باره نظر بدن. یا این جمله: "اساسا ساخت چنین محصولی نیز کار آسانی نخواهد بود و به چند سال توسعه نیاز دارد تا به محصولی کاربردی تبدیل شود." مگه شما در جریان ساخت چنین محصولی هستید. از کجا مطمئنید که مایکروسافت تا حالا برای ساخت این محصول چه قدم هایی برداشته. مگه اونا میان اسرارشون رو برای رسانه ها فاش کنند؟
فقط می تونم بگم متأسفم. متأسفم. متأسفم.
امیدوارم نظرم حذف نشه.

hadi

۱۳۹۶/۲/۱۳
من یکی که دیگه منتظرش نمیمونم