خانهاخبار
مونیخی‌ها به ویندوز روی می‌آورند!

مونیخی‌ها به ویندوز روی می‌آورند!

شورای شهر مونیخ می‌خواهد سیستم عامل 15 هزار کامپیوترش را از لینوکس به ویندوز تغییر دهد.
۱۳۹۵/۱۱/۲۵
image

سال گذشته خبری منتشر شد که شورای شهر مونیخ تصمیم گرفته تجربه 10 ساله‌اش مبنی بر استفاده از لینوکس روی کامپیوترهای دسکتاپ را کنار بگذارد و بار دیگر به کاربران اجازه دهد که از ویندوز هم روی کامپیوترهای شخصی‌شان استفاده کنند. این کار به خاطر بازده کم و ناسازگاری دستگاه‌ها انجام می‌شود.

اکنون این شورا پیشنهاد داده که سیستم عامل 15 هزار کامپیوترش را تا سال 2020 به ویندوز تغییر دهد. این شورا همچنین می‌خواهد کلاینت ایمیل تاندربرد و مجموعه LibreOffice را کنار بگذارد و سراغ نرم‌افزارهای استاندار بازار و سازگارتر برود؛ چیزی که احتمالا بازگشت به مجموعه آفیس مایکروسافت خواهد بود.

منتقدان به این تصمیم می‌گویند که آمدن مسئولان رده‌بالای مایکروسافت به مونیخ در گرفتن این تصمیم بی‌تاثیر نبوده است. یکی از اعضای شورا در این باره گفته که تا کنون زمان و هزینه زیادی برای پیاده‌سازی نرم‌افزارهایی صرف شده تا با نمونه‌های استاندارد در بازار سازگار باشند و اکنون این موضوع باید تغییر کند.

شورا همچنین پیشنهاد داده که مایکروسافت تا مدتی پشتیبانی نرم‌افزاری را به عهده بگیرد. این پیشنهاد هفته آینده به رای گذاشته می‌شود و احتمالا با توجه به دو عضوی که از آن حمایت می کنند تصویب خواهد شد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)