خانهاخبار
ابزار استفاده‌ شده توسط FBI برای کرک iOS، عمومی شد

ابزار استفاده‌ شده توسط FBI برای کرک iOS، عمومی شد

یک هکر با انتشار داده‌هایی مدعی شده است ابزاری را که FBI برای کرک iOS گوشی تیرانداز حادثه سن برناردینو استفاده کرده، عمومی کرده است.
۱۳۹۵/۱۱/۱۶

سال گذشته FBI به اپل دستور داد برای کرک کردن آیفون 5سی یکی از تیراندازان حادثه تیراندازی سن برناردینو، کمک کند. کمپانی اپل از همکاری با اف‌بی‌آی سر باز زد و طبق گزارش‌ها FBI از شرکت اسرائیلی Cellebrite که شرکتی درزمینهٔ امنیت موبایل است، کمک خواست و این شرکت، گوشی را کرک کرد. مطابق بیانیه‌ای که شرکت Celelbrite ماه گذشته منتشر کرد، هکری در یکی از سرورهای این شرکت رخنه کرده بود. هکر مذکور حالا بخشی از داده‌هایی که در اختیار دارد را به‌عنوان هشداری به FBI منتشر کرده است.

داده‌های منتشرشده شامل کدی است که احتمالا با دیوایسی که کرک با آن انجام شده مربوط است؛ دیوایسی که ظاهرا با آن می‌توان نسخه‌های قدیمی آیفون همچون مدل 5c و دستگاه‌های اندروید و بلک‌بری را کرک کرد.
هکر که به‌شرط ناشناس ماندن با سایت Motherboard صحبت کرده، توضیح داده است وقتی چنین ابزارهایی تولید می‌شود، عمومی شدن آن‌ها اجتناب‌ناپذیر است و هر کسی ازجمله رژیم‌های سرکوبگر در سراسر جهان، با دانش فنی لازم می‌توانند از آن استفاده کنند.

image

هکر گفته است: «نشان دادن این موضوع مهم است که وقتی آن‌ها چنین ابزارهایی می‌سازند، عمومی شدن آن‌ها قطعیست. این موضوع باید روشن باشد.»

هکر که مدعی شده است این ابزار را از سرورهای Cellebrite به دست آورده، گفته است آن‌ها قادر بوده‌اند به فایل‌های رمزنگاری‌شده دسترسی داشته باشند و به‌راحتی آن‌ها را روی Pastebin (سایتی محبوب برای قرار دادن کدها) قرار دهند. به نظر می‌رسد برخی از کدها نیز از کد جیلبریک برداشته شده‌اند که به‌صورت عمومی در دسترسند.

به گفته سخنگوی Cellebrite، فایل‌ها شامل کد منبع نیستند و تنها شامل اطلاعات دسته‌بندی‌شده هستند. تیم کوک، مدیرعامل اپل، در آن زمان گفته بود ساختن چنین "درهای پشتی"، برای امنیت عمومی وحشناک است.

ابزارهای کرک منتشرشده فعلی نمی‌توانند مدل‌های جدید آیفون را کرک کنند اما پیام این رویداد روشن است: ابزارهایی مثل این، هنگامی‌که ساخته شوند، برای مدت زیادی محرمانه باقی نمی‌مانند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

مانی

۱۳۹۵/۱۱/۱۷
فقط میتونم بگم همه اساسی سرکاریم :|
اون 1100منو کسی ندیده، بیاره بده :(

امیر

۱۳۹۵/۱۱/۱۶
پایان امنیت IOS !!!

محمد

۱۳۹۵/۱۱/۱۶
اجسام انچه که در اینه می بینید به شما نزدیکترند

محمد

۱۳۹۵/۱۱/۱۶
اجسام انچه که در اینه میبینید به شما نزدیکترند ......

ali as

۱۳۹۵/۱۱/۱۶
اینم از همون ایفونی که خیلی ها کورکورانه هی میگن ایفون ایفون....