خانهاخبار
تماشا کنید: پراید ایمن‌تر است یا فورد موستانگ؟!

تماشا کنید: پراید ایمن‌تر است یا فورد موستانگ؟!

تازه‌ترین نتایج تست تصادف موستانگ 2017 ثابت می‌کند که ایمنی نسخه اروپایی آن بسیار کمتر از نسخه آمریکایی‌اش است.
۱۳۹۵/۱۱/۶

درحالیکه تنها چندروز از رونمایی فیس‌لیفت موستانگ به‌عنوان مدل 2018 می‌گذرد، موسسه ایمنی euroNCAP نتایج تست مدل‌های 2017 موستانگ را منتشر کرد؛ نتایجی که با واقعیت‌های تلخی همراه است.

یوروانکپ، موستانگ 2017 را فقط در مدل کوپه تست کرده است ولی در عوض هر دو پیشرانه 5.0 لیتری 8 سیلندر و همچنین 2.3 لیتری اکوبوست 4 سیلندر آن را، که مختص بازار اروپاست، مورد بررسی قرار داده. نتایج ضعیف تست تصادف موستانگ 2017 باعث شده تا یوروانکپ فقط 2 ستاره ایمنی به این کوپه عضلانی بدهد. این نتیجه ضعیف قطعا نتایج مخربی در بازار فروش موستانگ در اروپا خواهد داشت. جالبست بدانید آخرین خودرویی که 2 ستاره ایمنی از یوروانکپ گرفت، محصولی از لانچیا و برای 2 سال پیش بود. قبل از لانچیا هم محصولی از رنو در سال 2012 چنین نتیجه ضعیفی گرفته بود.

نتایج تست تصادف euroNCAP

نکته قابل تامل اینجاست که چندی پیش نیز موسسه ایمنی IIHS آمریکا تست تصادف این موستانگ را انجام داده بود؛ موستانگ‌های آمریکایی فقط در تست تصادف جلو از IIHS امتیاز قابل قبول گرفتند ولی در سایر بخش‌ها امتیازشان خوب (بالاترین امتیاز) شد. 

اما چرا موستانگ‌های آمریکایی ایمن‌تر از موستانگ‌های اروپایی است؟ جواب اینجاست: در اروپا فورد برخی امکانات ایمنی موستانگ‌های آمریکایی را در اختیار مشتریان قرار نمی‌دهد مثل سیستم پیشگیری از تصادف یا سیستم پیش‌کشنده و محدودکننده نیرو برای کمربندهای ایمنی ردیف عقب.

نتایج تست تصادف IIHS

 

image

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما، خبرهایی هست که شما از آن بی‌خبرید!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

maTin

۱۳۹۵/۱۱/۱۴
فقط میتونم بگم وای...
این تستا با سرعت 64 کیلومتره داره با این غولا این کارو میکنه وای به حال مردم ما که با پراید 100 تا میرن خدا عاقبت بخیرمون کنه.
ولی خدایی افته موستانگو با پراید مقایسه کنیم فقط صدای سوپر موستانگ به کل پراید می ارزه...

محمد علی

۱۳۹۵/۱۱/۹
اونقدرام بد نبود ولی ها

محمد

۱۳۹۵/۱۱/۸
برادر من کیا موتورز امریکا نداریم.
اگر مثلا میخوای یه جواب شاخ بدی بگرد واقعیت و پیدا کن.
پراید تولیدی فورد بودش.
که بعد از سه سال کیا موتورز کررررررررره میخرتش و با کمی تغییرات توش اونو به تولید میرسونه وداخلی چندی بعد هم ایران مهد دلیران میخرتش و شروع به تولید ابدیش میکنه

M.axel981111

۱۳۹۵/۱۱/۷
من تصادف پراید را دیدم این در برابر پراید باید ۶ ستاره بگیره.پراید با کوچکترین ضربه اتاقش کامل جمع میشه.با این وجود باز هم بسیار بسیار ایمن تر از پرایده

رضا

۱۳۹۵/۱۱/۷
پراید که اصن ستاره ایمنی نداره?