خانهاخبار
تماشا کنید: فورد موستانگ 2018 ؛ سریع‌تر و خشن‌تر!

تماشا کنید: فورد موستانگ 2018 ؛ سریع‌تر و خشن‌تر!

نخستین فیس‌لیفت نسل ششم موستانگ رونمایی شد؛ این آمریکایی حالا باید 52 سالگی‌اش را جشن بگیرد.
۱۳۹۵/۱۱/۲

در حالی که انتظار می‌رفت شرکت فورد طی نمایشگاه دیترویت از مدل جدید کوپه پرتوان موستانگ رونمایی کند اما ترجیح داد در زمانی دیگری به معرفی موستانگ 2018 بپردازد تا نظرهای بیشتری را به سمت خود جلب کند و نهایتا این مدل در مرکز تحقیق و توسعه فورد در میشیگان رونمایی شد.

موستانگ با پیشرانه 5.0 لیتری هشت‌سیلندر نه تنها قدرت بیشتری نسبت به قبل دارد بلکه مصرف سوخت آن هم نسبت به گذشته کاهش یافته است. در این میان، پیشرانه 3.7 لیتری شش‌سیلندر سابق دیگر وجود ندارد چراکه نه عملکرد مناسبی داشت و نه مصرف سوخت ایده‌آلی .فورد همچنین مدلی با پیشرانه اکوبوست 2.3 لیتری توربوشارژ نیز برای موستانگ درنظر گرفته ولی از آنجایی که مشخصات هیچ پیشرانه‌ای از این خودرو تاکنون منتشر نشده است هنوز نمی‌توان عدد و رقمی برای قدرت موستانگ 2018 گفت.

موستانگ 2018 با گیربکس استاندارد 6 سرعته دستی عرضه می‌شود ولی برای رسیدن به شتاب بهتر و سرعت بیشتر امکان سفارش گیربکس 10 سرعته اتومات (برای هردو پیشرانه) نیز برای مشتریان فراهم است.

نکته جدید دیگری که در موستانگ 2018 به چشم می‌خورد، استفاده از تعلیق اختصاصیMagneRide  است. این تعلیق تاپیش از این فقط روی موستانگ GT350 نصب می‌شد ولی از این به بعد در لیست تجهیزات سفارشی این آمریکایی نیز قرار دارد. فورد همچنین از لاستیک‌های 18 اینچی Pilot Super Sport 4 میشیلین بهره گرفته تا مشخصات آن را کامل سازد.

در فضای داخلی تغییرات کوچکی اتفاق افتاده است از جمله فرمان اسپرت جدید، مانیتور لمسی 12 اینچی (برای نخستین‌بار در محصولات فورد)، صفحه کیلومتر دیجیتالی قابل تنظیم (غیراستاندارد) و همچنین سیستم چندرسانه‌ای جدیدی که هم از Android Auto و هم از Apple CarPlay پشتیبانی می‌کند. فورد همچنین فناوری‌های ایمنی مختلفی برای این مدل جدید درنظر گرفته است مانند پیشگیری از تصادف با قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشداردهنده فاصله با خودرو جلویی، هشداردهنده تغییرلاین و سیستم کمکی ماندن در لاین.

مدل جدید موستانگ با سه رنگ تازه قرار است در 148 کشور به فروش برسد. تا به این لحظه قیمتی از موستانگ 2018 منتشر نشده اما بد نیست بدانید که این روزها قیمت پایه‌ای موستانگ 2017 اکوبوست حدود 27 هزار دلار و مدل GT آن نیز حدود 34 هزار دلار است.

مدل کروک در طراحی تفاوتی با موستانگ کوپه ندارد. البته صندوق عقب برای جایگیری بهتر سقف خودرو، کمی مسطح‌تر شده است. خریداران این مدل می‌توانند همچون مدل کوپه رنگ‌های جدیدی مانند نارنجی، آبی و زرشکی را سفارش دهند. همچنین 12 مدل رینگ مختلف نیز برای موستانگ کروک قابل سفارش است.

 

 

image

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما، خبرهایی هست که شما از آن بی‌خبرید!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

سینا

۱۳۹۵/۱۱/۴
بقول فرمایش شما ماشین های آمریکایی فقط قدرت زیادی دارند
که البته این همه قدرت برای یه ماشین کوپه یا امثال این ماشین خیلی زیاده و باعث میشه مصرفش فقط زیاد بشه
ماشین فقط آلمانی
گرونه اما پول عشق و حالتو میدی
آلمانی سوار بشی ماشین دیگه ای نمیتونی سوار شی

جواد

۱۳۹۵/۱۱/۳
چیو با چی مقایسه میکنی اخه با پول c63 میشه یه گونی موستانگ خرید . انتظار داری برات بشکن بزنه ؟! ماشین امریکایی بخاطر گشتاور و قیمتش مطرح هست نه سرعت

naser

۱۳۹۵/۱۱/۳
تنها مشکل موستانگ و کامارو سوخت خیلی بالای دارن و تقریبا 5الی 6 سال دیگه تا به سوخت ماشین های ژاپنی برسه

Elijah

۱۳۹۵/۱۱/۳
زندگی یعنی موستانگ

sina_seven

۱۳۹۵/۱۱/۳
عجب ماشینیه ?