خانهاخبار
پیش فروش گوشی نوکیا 6 دو روز قبل از عرضه به یک میلیون رسید!

پیش فروش گوشی نوکیا 6 دو روز قبل از عرضه به یک میلیون رسید!

شرکت نوکیا که با معرفی یک گوشی میان‌رده به نام نوکیا 6 به میدان رقابت گوشی‌های هوشمند برگشته است حالا یک پیش‌فروش خوب را تجربه می‌کند؛ ۱ میلیون پیش‌خرید دو روز قبل از عرضه عمومی.
۱۳۹۵/۱۰/۲۹

۱۰ روز پیش بود که شرکت نوکیا به شکل رسمی اولین گوشی اندرویدی خود را بعد از شروع همکاری با HMD معرفی کرد. این گوشی با نام نوکیا 6 در تاریخ ۱۹ دی ماه رونمایی شد.

نوکیا 6 یک گوشی میان‌رده است که با قیمت پایین ۲۴۵ دلار تنها از طریق یک فروشگاه اینترنتی در چین عرضه می‌شود. این گوشی هر چند طراحی انقلابی‌ای ندارد، اما می‌توان رگه‌هایی از اصالت نوکیا را در طراحی نوکیا 6 پیدا کرد.

در تاریخ ۲۴ دی ماه به شما خبر دادیم که این محصول توانسته آمار چشم‌گیر ۲۵۰ هزار پیش‌فروش را در کمتر از ۲۴ ساعت به ثبت برساند. حالا و در حالی که کماکان ۲ روز به عرضه رسمی این گوشی باقی مانده است، رشد پیش‌فروش نوکیا 6 متوقف نشده و این گوشی توانسته به آمار پیش‌فروش یک میلیون عدد در کمتر از ۱۰ روز برسد.

image

نوکیا 6 از صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ بهره می‌برد، پردازنده اسنپدراگون 430 در سینه دارد و با ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی به خوبی می‌تواند نیاز‌های روزمره را انجام دهد. برای دوربین این گوشی نوکیا از یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی با فناوری PDAF در عقب و یک لنز ۸ مگاپیکسلی با گشادگی دریچه f/2.0 در جلو استفاده کرده است.

این آمار را شاید بتوان به دلیل سابقه خوب نوکیا در بازار تلفن‌های همراه و قیمت پایین این محصول دانست، شاید هم ویژگی‌های خاص نوکیا 6 مانند ۴ گیگابایت رم مشتریان را به سمت خود جذب کرده باشد.

آمار پیش‌فروش ۱ میلیونی آن هم در شرایطی که عرضه و فروش آن محصول بسیار محدود باشد اتفاقی نیست که برای هر شرکتی رخ بدهد، مخصوصا اگر گوشی تولیدی اولین محصول آن شرکت و یک میان‌رده باشد. برای مقایسه می‌توانید میزان پیش‌فروش گوشی‌های زیر را مقایسه کنید:

  • گوشی نوکیا 6: یک میلیون پیش‌فروش در ده روز
  • گوشی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس: چهار میلیون پیش‌فروش در یک روز
  • گوشی Honor 8: پنج میلیون پیش‌فروش در چهار روز
  • گوشی Honor 6X: یک میلیون پیش‌فروش در یک روز
  • گوشی vivo X7: یک میلیون پیش‌فروش در دو روز
  • گوشی میزو M3E: سه میلیون پیش‌فروش در یک روز
  • گوشی آیفون 4S: یک میلیون پیش‌فروش در یک روز
  • گوشی شیائومی Mi 5s و 5s Pro: سه میلیون پیش‌فروش در یک روز
  • ساعت هوشمند اپل واچ: یک میلیون پیش‌فروش در یک روز
  • گوشی آیفون اس‌ای: سه میلیون و چهارصد هزار پیش‌فروش در هفت روز

البته تمام شرکت‌ها علاقه‌ای به انتشار آمار پیش‌فروش و یا حتی فروش اولیه خود ندارند. به سختی بتوانید آمار دقیقی از شرکت‌های اچ‌تی‌سی، الجی یا سونی پیدا کنید. البته این بخاطر میزان فروش آن‌ها نیست، زیرا اپل هم در هنگام معرفی آیفون 7 از ارائه آمار دقیق خودداری کرد و سامسونگ نیز زیاد تمایلی به ارائه آمار پیش‌فروش‌های خود ندارد.

نظر شما درباره علت این استقبال از گوشی جدید و میان‌رده نوکیا چیست؟ در صورتی که قصد خرید گوشی میان‌رده داشته باشید نوکیا 6، البته با قیمت معقول، چندمین انتخاب شما خواهد بود؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (33 نظر)

فرزاد

۱۳۹۵/۱۱/۲۹
با سلام .... میخوام بگم که نوکیا همیشه بهترین بوده خودمم همیشه نوکیا استفاده کردم جز یک مورد که از خریدش پشیمونم کرد و الان هم نوکیا لومیا 930 ویندوزی دارم حتی یه بار هم هنگ نکرده چه برسه به مشکلات دیگه ... نوکیا وقتی میتونه گوشی با کیفیتی مثل لومیا 930 و 830و 1520 تولید بکنه نشان میده که نوکیا 6 از اونها هم بهتر خواهد بود یه بار رفتم سراغ سامسونگ گالاکسی نوت 3 از یه ماه بعد هنگ شروع شد حداقل هر یک ماه یکبار ریستش میکردم و از خریدش پشیمون شده بودم و منتظر موندم تا لومیا 930 بیاد و واقعا ازش راضیم حتی اگه به جای ویندوز از اندروید به عنوان سیستم عامل استفاده میشد احتمالا رقیب سر سخت سامسونگ در بازار بود.

farhad5057

۱۳۹۵/۱۱/۲۳
برادر من دیگه نمیتونه شبیه قوری بسازه که. هر چیزی تو طراحی یه چهارچوبی داره.
به نظر من نوکیا یا گوشی نمیزنه یا اگه بزنه با اصالت بی نظیرش و هم متناسب با خواست مردم که شامل کیفیت و قیمت مناسب میشه میسازه.
من که لحظه شماری می کنم واسه اومدنش حتی اگه آیفون 7 دستم باشه می فروشم اینو می خرم.

amingili

۱۳۹۵/۱۱/۲
در تکمیل فرمایشات Alireza عزیز
اینکه مدیران ارشد و هیئت مدیره شرکت HMD مهدسین سابق شرکت نوکیا هستن
پس این نوکیا همون نوکیای افسانه ایه

Alireza

۱۳۹۵/۱۱/۱
من قبول دارم رها با نظر شما موافقم.من خودم هنوز که هنوزه نوکیا n93iدارم واقعا ازش راضیم البته گوشی یک چیز سلیقه ایه ولی به نظر من که چندسال توبازار گوشیها هستم نوکیا شرکتیه که میتونه مثل سابق موفق بشه

رها

۱۳۹۵/۱۱/۱
""" نوکیا آنتن دهی بهتری داره """صداش بهتره""" این جمله رو کیا شنیدن ؟؟؟؟