خانهاخبار
کدام گوشی اولین بار نمایشگر Full HD داشت؟

کدام گوشی اولین بار نمایشگر Full HD داشت؟

آیا به خاطر دارید که کدام گوشی نخستین بار از نمایشگری با رزولوشن 1080p بهره‌مند شد؟ همه اولین گوشی با رزولوشن QHD را به خاطر داریم اما شاید کمتر کسی بداند که اولین گوشی با نمایشگر فول اچ‌دی پرچمدار 2012 اچ‌تی‌سی بود.
۱۳۹۵/۹/۱۱

در دوره‌ای که بیشتر پرچمداران از صفحه نمایش‌هایی با رزولوشن 1440 در 2560 بهره می‌برند، هنوز هم بسیاری از کمپانی‌ها گران‌ترین گوشی‌های خود را با نمایشگر فول اچ‌دی و با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل به بازار عرضه می‌کنند. سوالی که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد این است: آیا چشم انسان عملا قادر است تفاوت میان صفحه نمایش FHD و QHD را تشخیص دهد یا خیر؟ در این میان همه می‌دانیم که اولین گوشی با نمایشگر QHD پرچمدار 2014 ال‌جی، جی‌3، بود اما آیا به خاطر دارید کدام گوشی اولین بار به نمایشگری با رزولوشن 1080 مجهز شد؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

در سال 2012 کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی گوشی HTC DROID DNA را رونمایی کرد که برای اولین‌بار از نمایشگر 1080 در 1920 پیکسلی یا همان فول اچ‌دی در آن استفاده شده بود. اچ‌تی‌سی در ساخت این گوشی از بدنه نرم و صاف و همچنین حاشیه‌ای قرمز رنگ استفاده کرد که در کنار صفحه نمایش Super LDC به زیبایی هرچه تمام‌تر می‌درخشید و تمام اصالت برند را در دروید دی‌ان‌ای خلاصه می‌کرد. نمایشگر 5 اینچی گوشی را لایه‌ای از گوریلا گلس 2 پوشانده بود و با رزولوشن فول اچ‌دی تراکم پیکسلی 441 پیکسل بر اینچ را رقم می‌زد که تشخیص پیکسل‌ها را برای چشم انسان عملا غیرممکن می‌کند. نکته جالب توجه این‌که در سال 2012 نمایشگر 5 اینچی فوق‌العاده بزرگ به نظر می‌آمد و همه گوشی‌ها نمایشگری با کیفیت اچ‌دی یا 720p داشتند که رزولوشن فول اچ‌دی، دروید دی‌ان‌ای را اسمارت‌فونی خارق‌العاده می‌کرد.

image

از جمله مشخصات سخت‌افزاری این گوشی باید به اسنپدراگون S4 Pro چهار هسته‌ای با فرکانس 1.5 گیگاهرتز و شتاب‌دهنده گرافیکی Adreno 320 اشاره کرد. همچنین این گوشی از فضای رم 2 گیگابایتی و حافظه داخلی 16 گیگابایتی، که 11 گیگ آن دردسترس کاربر بود، برخوردار بود. ناگفته نماند که دوربین 8 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.0f در پشت و دوربین جلو 2 مگاپیکسلی برای گفتگوی تصویری از این گوشی یک پرچمدار تمام‌عیار می‌ساخت.

image

منبع تغذیه گوشی یک باتری 2020 میلی آمپری بود که در آن زمان رضایت بسیاری از طرفداران اچ‌تی‌سی را جلب کرد و علاوه بر آن در بخش نرم‌افزار و سیستم عامل نیز عملکرد قابل قبولی داشت. ابتدا به صورت پیش‌فرض از اندروید 4.1.1 بهره می‌برد و بعدها تا اندروید 4.4 نیز آپدیت شد. ابتدا اپراتور ورایزون این گوشی را با کد DLX عرضه کرد و تا مدت‌ها نیز اچ‌تی‌سی وان ام7 را جایگزینش نکرد زیرا فروش فوق‌العاده‌ای داشت.

image

نظر شما درباره این گوشی چیست؟ آیا پیش از این می‌دانستید که اولین گوشی با نمایشگر فول اچ‌دی پرچمدار 2012 اچ‌تی‌سی بوده است؟ نظر شما درباره برند تایوانی و فراز و فرودهای اخیرش چیست؟ (دقت داشته باشید که دروید دی‌ان‌ای به صورت اختصاصی توسط ورایزون عرضه شد و احتمالا کاربران ایرانی آن را از نزدیک ندیده‌اند.)

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (75 نظر)

امیر

۱۳۹۷/۱۰/۴
سلام داش من این گوشی تمام به معناست باید بگیری دست تا بفهمی گوشی چه گوشی والا من الاj5.2016دارم به گرد htc6435lraهستش در اصل که نامش دروید دناس گوشی زبان فارسی رو نداره که با برنامه فارسی ساز فارسی میشه نقط زعفش که میخوام بدم دلمم نمیاد بدم دوربین عقب خیلی مشتی هستش و جلو خوب نمیشه گفت عالی ولی عقب عالی وقطی با گوشی شب عکس میگیری تار میوفته اونجاس که htcبیاد وسط واقعا چه عکسایی میگیره با گوشی s6مقایسش کنین صحفش خیلی با کیفیته مسل نوت ۸ واوای ولی نوقط زعفش اینه باطری زعیف که پاور بانک حلش میکنه ولی دستو سنگین میکنه دوم انروید پایین که در اینیستاگرام نمیتونی استوری بزاری اگه انرویدش ۵ بود شک نکنین با اس ۷ یکی بود تمام کارایی رو بر میومد htcو مایکروسایفت پر سرعت ترین گوشیهای جهان هستن سونیم هستش ولی خیلی زود داغ میکنه الجی تخمیترین گوشی جهانه وی ۱۰ وی۲۰ داشتم به ۱سال نرسید بردش سوخت برای بازی هواوی برای وب گردی سامسونگ برای همه چی htcاینم شماریه منه خواستین گوشی رو دارممیفروشمش 1500بود که بود نبود میدم به پسر عموم

مانی

۱۳۹۵/۱۱/۲۵
اصلا از صفحه نمایشش بگذریم، با اون آرم پشتش حال کنید!
5سال پیش چیپستای 4G و LTE که این روزا به اسم 4/5 یا 4+ میشناسنش مثل یه غریبه بود تو تکنولوژی، انگار که از یه کره دیگه اومده!

مانی

۱۳۹۵/۱۱/۲۵
با سواد فبلت به بالای5.5اینچ میگن! :))))

مانی

۱۳۹۵/۱۱/۲۵
تو هر پاساژ و مغازه ای بری چندین گوشی بهت معرفی میکنن ولی میگی 10 میخوام هیچی نمیگنو میگن عالیه و با هیچ مدلو قیمتی مقایسش نمیکنن!

مانی

۱۳۹۵/۱۱/۲۵
اولین گوشی اسمارت دنیا، بزرگترین مجموعه دانش بنیاد دنیا بوده، بعد صحبت از کیفیت میکنی اونم منفی !
خخخخخ
همین اینترنت پرسرعتی که همه دنیا دارن ازش استفاده میکنن برا اچ تی سی هستش عزیزم، البته نسل بعدیش هم داره معرفی میکنه، چیپستهاش فقط برای اچ تی سیه !