خانهاخبار
۵ اپلیکیشن برای چک کردن وضعیت آلودگی هوا

۵ اپلیکیشن برای چک کردن وضعیت آلودگی هوا

در این مطلب ۵ اپلیکیشن برتر برای چک کردن وضعیت آلودگی هوا را به شما معرفی خواهیم کرد.
۱۴۰۲/۷/۲۶

یکی از مشکلات اصلی کلان‌شهر‌ها در فصل‌های سرما، پدیده وارونگی هوا است که موجب آلودگی هوا و بروز بیماری‌های متفاوت تنفسی در شهروندان می‌شود. آلودگی هوا برای بیماران قلبی و تنفسی، خطر‌های فراوانی را به همراه داشته و به همین دلیل، بهتر است که این دسته از افراد در حین بروز این پدیده از خانه خارج نشوند.

خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی و دسترسی به اینترنت، امکان اطلاع از وضعیت کیفیت هوا را برای تمامی افراد فراهم کرده و شاهد انتشار اپلیکیشن‌های کاربردی فراوانی برای این امر هستیم. در این مطلب، ۵ اپلیکیشن برتر برای چک کردن وضعیت آلودگی هوا را به شما معرفی خواهیم کرد؛ در ادامه با ما همراه باشید.

image

 

 

سامانه پایش کیفی هوای کشور

image

 

اپلیکیشن سامانه پایش کیفی هوای کشور که توسط سازمان محیط زیست توسعه یافته است؛ یکی از بهترین گزینه‌ها برای چک کردن وضعیت آلودگی هوا در مناطق متفاوت ایران محسوب می‌شود. این اپلیکیشن با وجود رابط کاربری قدیمی و نه چندان جذاب خود، کاربرد‌های فراوانی داشته و امکان نمایش وضعیت آلودگی در شهرها و مناطق متفاوت روی نقشه را نیز دارد.

 

نسخه وب اپلیکشن برای iOS | دانلود اپلیکیشن از کافه بازار برای اندروید

 

کیفیت هوای تهران

image

 

اپلیکیشن کیفیت هوای تهران که برای دو سیستم عامل iOS و اندروید منتشر شده است؛ ابزاری کاربردی برای ساکنین این شهر جهت اطلاع از وضعیت آلودگی هوا به حساب می‌آید. این اپلیکیشن شاخص کنونی آلودگی هوا را به نمایش گذشته و کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته را نیز نمایش می‌دهد. اپلیکیشن کیفیت هوای تهران همچنین اطلاعات دقیقی در مورد وضعیت آلودگی هوا در مناطق مختلف پایتخت را ارائه داده و امکان استفاده از نقشه برای اطلاعات از کیفیت هوا نیز وجود دارد.

 

دانلود اپلیکیشن از سیب‌اپ برای iOS | دانلود اپلیکیشن از کافه بازار برای اندروید

 

 

IQAir Air Visual

image

 

IQAir Air Visual که یکی از قدیمی‌ترین اپلیکیشن‌ها در این دسته است؛ عملکرد خوبی داشته و رابط کاربری آن نیز از گزینه‌های ایرانی جذاب‌تر است. این اپلیکیشن در کنار اطلاعات مربوط به آلودگی هوا، گزارشات هواشناسی را ارائه می‌دهد و همچنین امکان ارسال اعلان در هنگام آلودگی شدید هوا را نیز دارد.  یکی دیگر از قابلیت‌های جالب IQAir Air Visual، امکان نمایش وضعیت آلودگی هوا در شهر‌های مختلف جهان به صورت همزمان است.

 

دانلود اپلیکیشن از اپ استور برای iOS | دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی برای اندروید

 

 

AirCare

image

 

اپلیکیشن Air Care نیز یکی از گزینه‌های خوب برای بررسی میزان آلودگی هوا به حساب می‌آید؛ البته باید گفت که همانند بسیاری از اپلیکیشن‌های امروزی، برای استفاده از تمامی قابلیت‌های AirCare باید اشتراک نسخه حرفه‌ای آن را تهیه کنید. این اپلیکیشن گزارش دقیقی از وضعیت آلودگی هوا در ساعات مختلف روز را ارائه داده و امکان مشاهده آمار روی نقشه نیز توسط آن وجود دارد.

 

دانلود اپلیکیشن از اپ استور برای iOS | دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی برای اندروید

 

Plume Labs: Air Quality App

image

 

اپلیکیشن Plume Labs: Air Quality App بدون شک جذاب‌ترین رابط کاربری در بین این دسته از اپلیکیشن‌ها را دارد. این اپلیکیشن امکان نمایش وضعیت آلودگی هوا به صورت روزانه یا ماهانه را ارائه داده و این اطلاعات را روی نقشه نیز به نمایش می‌گذارد. متاسفانه، امکان مشاهده وضعیت آلودگی هوای کشور ما روی نقشه این اپلیکیشن وجود ندارد؛ اما Plume Labs: Air Quality App همچنان بهترین گزینه برای افرادی است که به طراحی و ظاهر اپلیکیشن اهمیت فراوانی می‌دهند.

 

دانلود اپلیکیشن از اپ استور برای iOS | دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی برای اندروید

 

امیدواریم که این مطلب برای یافتن بهترین اپلیکیشن چک کردن وضعیت آلودگی هوا، برای شما مفید واقع شده باشد. شما از نظر کاربرد و طراحی، کدام‌یک از این اپلیکیشن‌ها را بیشتر می‌پسندید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

شکیبا

۱۴۰۱/۱۰/۴
اپلیکیشن Air Quality و AirVisual یک اپلیکیشن هستند و دو اپلیکیشن جدا نیستند!!!!! به لینک گوگل پلی مراجعه کنید
از شما چنین سوتی بعید بود!
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.airvisual&hl=en&gl=US

سهند

۱۴۰۰/۱/۱۶
اینکه فقط دوتا اپ بود، پس سه تای دیگه اش کو؟

مهربد

۱۳۹۹/۱۰/۱۱
سلام خواهش ميكنم كسي ميتونه راهنمايي كنه كه چطوري اپ كيفيت هواي تهران رو روي آيفون بشه داشت؟ چون هيچجوره نميشه دانلود كرد براي سيستم آي او اس. اين برنامه فقط خوبه چون ساعتي آپديت ميشه براي مناطق مختلف تهران. خواهش ميكنم يه طوري بشه اين برنامه رو داشت دوباره روي گوشي آيفون

مهربد

۱۳۹۹/۱۰/۱۱
ميشه لطفاً الان كه اين اپ يراي آي او اس در دسترس نيست راهي بفرماييد كه بشه داشت؟ ممنون ميشم

امید

۱۳۹۸/۱۰/۳
سلام و عرض ادب
در خصوص این اپلیکیشن ها، مخصوصا اپلیکیشن Air Quality که ایرانی نیست، سوال داشتم
می خواستم بدونم ورودی داده در خصوص این اپلیکیشن ها از چه سازمانی گرفته میشه و به چه شکل می توانیم به واقعی بودن آمار پی ببریم؟
چون مثل اپلیکیشن های هواشناسی که بر اساس اطلاعات ماهواره ای قابل استخراج هستند نمی باشند
با تشکر.