خانهاخبار
اچ تی سی ساخت پیکسل‌های گوگل را تایید کرد

اچ تی سی ساخت پیکسل‌های گوگل را تایید کرد

اگرچه گوگل در کنفرانسش هیچ اسمی از HTC نبرد، گوشی‌های امسال گوگل را این شرکت صاحب‌نام تایوانی تولید کرده است.
۱۳۹۵/۷/۱۴
image

شب گذشته گوگل گوشی‌های پیکسل خود را رونمایی کرد و تاکید کرد که این گوشی‌ها را گوگل طراحی کرده و ساخته است و هیچ حرفی از HTC به میان نیامد؛ شرکتی که گفته می‌شد تولیدکننده پیکسل‌های گوگل است.

اما آیا ساخت پیکسل‌ها توسط اچ‌تی‌سی تنها شایعه بوده و این شرکت نقشی در تولید این محصولات گوگل نداشته است؟

اکنون مدیر ارشد ارتباطات آنلاین جهانی اچ‌تی‌سی، جف گاردن، در پاسخ به ایمیل سایت فون آرنا تایید کرده که اچ‌تی‌سی در تولید گوشی‌های پیکسل با گوگل همکاری کرده است.

این اولین بار نیست که اچ‌تی‌سی گوشی‌های برند گوگل را تولید می‌کند؛ این شرکت پیش‌تر Nexus One را نیز برای گوگل در سال 2010 تولید کرده بود، در حالی که نکسوس وان لوگوی HTC را روی بدنه پشتی داشت، اما اکنون خبری از اسم اچ‌تی‌سی روی گوشی‌های پیکسل نیست. نبودن اسم این کمپانی روی بدنه دستگاه به این دلیل است که مسئولیت پیکسل‌ها به طور کامل بر عهده گوگل است؛ مسئولیتی که فرایند تولید را نیز در بر می‌گیرد.

می‌دانیم گوگل امکانات لازم برای ساخت گوشی را ندارد و البته نیازی هم به آن ندارد، به همین دلیل است که تولید گوشی‌هایش را به شرکای سخت‌افزاری می‌سپارد. درواقع اچ‌تی‌سی برای گوگل همان کاری را می‌کند که Foxconn برای اپل می‌کند؛ در این میان گوگل و اپل تنها طراحی و نظارت می‌کنند و اچ‌تی‌سی و Foxconn فرایند ساخت را برعهده دارند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (37 نظر)

Cadillac

۱۳۹۵/۸/۱۴
اگه ورشکسته است پس چرا htc 10 تو کیفیت ساخت و بدنه ، صدا ، دوربین ، سرعت و باتری از s7 بهتره.

آرمین

۱۳۹۵/۷/۲۴
آقای MYi7 در بازار هم فروش پراید از مازراتی بیشتره آیا این دلیلیه که پراید بهتر از مازراتیه ؟ بهتر نیست با تفکر حرف بزنید؟؟؟ در ضمن خودم لومیا 950 ایکس ال دارم این رو گفتم که فکر نکنی من حرف الکی می زنم .

MYi7

۱۳۹۵/۷/۱۷
علیرضا اگه سامسونگ بخواد رو nتا گوشی ای میده بیرون تبلیغ کنه و اونارو بخورد مردم بده که مسخرس.تبلیغ زیاد میکنه ولی این تبلیغ عامل اصلی فروشش نیست.مردم عقل و سواد دارن خودشون میبینن خودشون مقایسه میکنن و میفهمن...یه نفر مثلا میگه فقط ایفون ولی وقتی با اس7اج کار میکنه شدیدا دودل میشه یا نظرش برمیگرده...

Elyas

۱۳۹۵/۷/۱۶
در رابطه با پیکسل باید بگم از طراحی قاب جلوییش خوشم میاد البته گوشی های شیک تری هم هستند ولی طراحی قاب جلوییش دو هیچ از طراحی قاب پشتیش جلو هه.
این مورد کاملا سلیقه ایه ممکنه بعضیا مخالف باشن باهام ولی طراحی قاب پشتیش خیییلییییی زشته به نظر من ینی تا حالا قاب پشتی به این زشتی ندیده بودم !!!
جای دوربینش هم خیلی کوچیک در نظر گرفته شده که گوشی رو از اینی هم که هست زشت تر کرده کاری به علکرد دوربینش ندارم میدونم بهترینه ولی خیلی زشته...
کاش طراحی شو میدادن همون اچ تی سی انجام بده کاااش...

رسول

۱۳۹۵/۷/۱۶
اچ تی سی هم یه کمپانی کامله البته از نظر ساخت قطعه.اگه گوگل با سامسونگ همکاری نکنه اون موقع دیگه اندرویید برا گوشیاتون بالا نمی اد چون اولین بار مایکروسافت اندرویید رو خرید بعد به شرکت های دیگه داد.الان هم اگه نخواد بده سامسونگ باید بره بلال بفروشه.