خانهاخبار
با Daydream VR، هدست واقعیت مجازی جدید گوگل، آشنا شوید

با Daydream VR، هدست واقعیت مجازی جدید گوگل، آشنا شوید

آن طور که انتظار می‌رفت، گوگل علاوه بر دو گوشی جدید، از یک هدست واقعیت مجازی هم پرده برداشت. این هدست، که اختصاصا برای پلتفرم Daydream VR توسعه داده شده، از امکانات خوبی برخوردار است. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا با Daydream View آشنا شویم.
۱۳۹۵/۷/۱۳

در Google I/O امسال شاهد بودیم که گوگل سرویسی جدید به نام Daydream VR معرفی کرد که درواقع یک پلتفرم برای واقعیت مجازی در اندروید بود. حال امشب این شرکت اولین هدست واقعیت مجازی برای این پلتفرم به نام Daydream View را معرفی کرد. این هدست سبک وزن که طراحی ساده و جذابی هم دارد از ماه آینده و با قیمت ۷۹ دلار عرضه می‌شود.

image

بدنه این هدست از فوم و پارچه ساخته شده تا بیش از آن که گجتی از آینده به نظر برسد، یک وسیله آشنا بین گجت‌های شما باشد. با وزنی کمتر از ۲۰۰ گرم، این هدست از رقبایی همچون Gear VR سامسونگ سبک‌تر است و استفاده از آن لذت بخش‌تر خواهد بود. Daydream View هم اکنون برای  گوشی‌هایی توسعه داده شده است که از پلتفرم Daydream VR موجود در اندروید ۷ پشتیبانی می‌کنند. اولین گوشی‌ها نیز پیکسل و پیکسل ایکس‌ال هستند که دقایقی پیش معرفی شدند. البته در بخش نگهدارنده گوشی می‌توان گوشی‌های دیگری نیز قرار داد، اما فعلا پیکسل‌ها تنها گزینه قابل استفاده برای این هدست هستند.

image

گوگل امیدوار است با این هدست بتواند VR را بیش از پیش در بین کاربران همه گیر کند. برای این منظور، دی‌دریم ویو به گونه‌ای طراحی شده که به محض قرارگیری گوشی درون محفظه خود، پلتفرم Daydream VR اجرا شود و کاربر بتواند از آن استفاده کند. این کار به کمک NFC انجام می‌شود و کاربر نیازی ندارد اپلیکیشن خاصی برای این منظور باز کند. بعد از قراردادن گوشی درون هدست، گوشی متوجه می‌شود که دقیقا باید تصویر را چطور نشان دهد تا از هردو عدسی موجود در هدست، تصویری یکسان پخش شود؛ یعنی دیگر لازم نیست گوشی را جوری تنظیم کنید که بهترین کیفیت تصویر را از عدسی‌ها دریافت کنید، بلکه خودش این‌کار را به صورت نرم‌افزاری انجام می‌دهد.

در کنار Daydream View، گوگل یک کنترلر هم برای این هدست معرفی کرده است که یک دکمه Home، یک دکمه منو و یک تاچ پد برای کار کردن با پلتفرم Daydream VR دارد. همچنین یک دکمه برای تنظیم صدا نیز در کنار این کنترلر قرار گرفته تا در این زمینه نیز مشکلی وجود نداشته باشد. علاوه بر اینها، درون این کنترلر سنسور‌هایی برای ژست‌های حرکتی قرار گرفته تا بتوانید مثل HTC Vive، از آن در Daydream VR استفاده کنید. البته این کنترلر مشکلی هم دارد و آن اندازه کوچکش است که باعث می‌شود به سادگی آن را گم کنید. ولی نگران نباشید، چراکه گوگل فکر این قسمت را هم کرده و درون هدست Daydream View جایگاهی برای نگهداری این کنترلر قرار داده است.

اما با این هدست چه کار‌هایی می‌توان انجام داد؟ احتمالا ویژگی‌ای که اکثر کاربران به دنبالش هستند بازی کردن با این هدست است. خوشبختانه گوگل فکر اینجا را هم کرده و در مراسم شاهد معرفی بازی Fantastic Beasts برای این هدست واقعیت مجازی بودیم. در کنار این بازی، کاربر می‌تواند از سرویس‌هایی مثل Street View یا تماشای ویدئو‌های ۳۶۰ درجه یوتیوب هم استفاده کند. همچنین شبکه‌هایی مثل HBO و Netflix هم از این هدست پشتیبانی می‌کنند و کاربر می‌تواند سریال‌های خود را با استفاده از این هدست تماشا کند. در کنار تمام این‌ها، باید منتظر توسعه‌دهنده‌ها باشیم تا اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مختلفی برای این هدست عرضه کنند.

image

در ابتدای عرضه، این هدست تنها در رنگ خاکستری عرضه خواهد شد ولی پس از مدتی، رنگ‌های قرمز و سفید برفی هم عرضه می‌شود. نظر شما درباره این هدست واقعیت مجازی چیست؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

محمدعلی

۱۳۹۵/۷/۱۳
باتمام علاقه ای ک ب گوگل دارم...ولی سامسونگ در این زمینه، اونا شکست میده
باوجود اینکه سامسونگم دوس ندارم

محمدعلی بهرامیان

۱۳۹۵/۷/۱۳
واقعا تنها شرکتایی که بهشون امید داشتم امسال بی تفاوت نمیمونن ماکروسافت و گوگل بودن که هر دوشونم به نوبه خودشون قوی عمل کردند . هدست های واقعیت مجازی hololens و daydream view واقعا متفاوت و عالی بودن , دستیار صوتی google assistant هم به نظرم از cortana پیشی گرفته , اسمارتفون هم که خب من تو این دو سال متوالی از هیچ گوشی خوشم نیومد حتی همین سری pixel و به نظرم نوآوری نداشته و یکنواخت بوده و یجورایی همه شرکت ها رو به بن بست رسونده حتی شرکت apple که خودش این ایده رو داده بود . تبلت ها هم که فعلا منتظرم ببینم ipad pro 2 , google pixel 3 , microsoft surface 5 چی در میاد . در کل بی طرف بگم امسال سال هوش مصنوعی و دنیای واقعیت مجازی بود و من واقعا از این موضوع خوشحال شدم .

میلاد

۱۳۹۵/۷/۱۳
چیه این بیشتر شبیه کیف ه