خانهاخبار
سیزدهم مهر ماه منتظر یک اتفاق بزرگ گوگلی باشید

سیزدهم مهر ماه منتظر یک اتفاق بزرگ گوگلی باشید

در حالی که همه منتظر کنفرانس سیزدهم مهر گوگل و معرفی برند و گوشی‌های Pixel هستند، Hiroshi Lockheimer یکی از مدیران ارشد گوگل می‌گوید باید منتظر اخبار بسیار مهم‌تری درباره اندروید باشید.
۱۳۹۵/۷/۵

بازار شایعات و اخبار مدت زیادی است که حول محور کنفرانس پاییزه گوگل می‌چرخد؛ کنفرانسی که در تاریخ سیزدهم مهرماه برگزار می‌شود و اکثر افراد آن را کنفرانس پیکسل می‌نامند، زیرا طبق شایعات درزکرده قرار است گوگل رسما برند Nexus را برای گوشی‌های خود بازنشسته و از دو گوشی جدید با نام Pixel رونمایی کند. اما حالا Hiroshi Lockheimer، یکی از مدیران ارشد گوگل، می‌گوید که باید در این کنفرانس منتظر خبرهایی بیش از معرفی دو گوشی جدید باشیم؛ بزرگ‌ترین اتفاقی که تا به حال برای سیستم عامل اندروید از زمان رونمایی اولیه آن افتاده است.

image

جمعه هفته گذشته، دوم مهر، در حالی گوگل هشت سالگی اندروید را جشن گرفت که حالا این سیستم عامل نسبت به نسخه اولیه‌اش کاملا دگرگون شده و سهم بسیار بزرگی در بازارهای مختلف، از گوشی‌های همراه و تبلت‌ها تا لوازم خانگی هوشمند، در اختیار دارد. اما حالا که اندروید تا به این حد پخته و بزرگ شده است، همه منتظریم تا ببینیم قدم بزرگ بعدی گوگل برای این سیستم عامل محبوب چیست.

هیروشی لاکهیمر، که علاوه بر مسئولیت در بخش اندروید، نایب رئیس قسمت‌های Chrome OS و Google Play نیز هست و احتمالا سخنران اصلی کنفرانس سیزدهم مهر خواهد بود، در توییت خود در سالگرد هشت سالگی اندروید نوشت:

ما ۸ سال پیش اولین نسخه اندروید را در چنین روزی معرفی کردیم. احساس می‌کنم هشت سال دیگر هم ما درباره ۴ اکتبر ۲۰۱۶ (۱۳مهرماه ۹۵) صحبت خواهیم کرد.

در این کنفرانس گوگل قرار است از سری جدید گوشی‌های خود تحت برند Pixel رونمایی کند. این گوشی‌ها، که قرار است جایگزین سری Nexus شوند، سیاست‌های جدیدی پیش خواهند گرفت. تا پیش از این همیشه گوشی‌های سری نکسوس به مقرون به صرفه بودن مشهور بودند، اما حالا Pixelها می‌آیند تا شانه به شانه قدرتمندترین رقیبان خود حرکت کنند و نماینده شایسته‌ای برای سیستم عامل گوگل بشوند. گوشی‌های Pixel X و Pixel XL را که قرار است اولین نسل این سری باشند، شرکت HTC می‌سازد و از لحاظ قیمت و قدرت نیز در سطح گوشی‌های رده‌بالایی مانند Samsung Galaxy S7 و Apple iPhone 7 قرار می‌گیرند. با توجه به اینکه HTC با گوشی G1 اولین سازنده سری نکسوس بود، حالا انتخاب این شرکت بعد از چندین سال به عنوان اولین سازنده گوشی‌های Pixel می‌تواند جالب توجه باشد. گوشی‌های Pixel همچنین طبق شایعات با اندروید نسخه ۷.۱ برای اولین بار عرضه می‌شوند.

هرچند به احتمال زیاد قرار است گوگل علاوه بر گوشی‌ها و سیستم عامل جدید خود از Chromecast Ultra، مودم‌ها و روترهای Google Home و Google WiFi پرده‌برداری کند، اما این‌ها چیزی نیستند که بتوانند لاکهیمر را به بیان چنین سخنی وادار کنند.

درباره این اتفاق بزرگ، بیشترین شایعات حول تغییر و تحولی اساسی درباره سیستم عامل گوگل می‌چرخد؛ شایعه‌ای که چند سال است وجود دارد و مسئولان گوگل مدام آن را رد می‌کنند، حالا رنگ و بوی واقعیت بیشتری به خود گرفته است. بر اساس گزارش‌های منتشرشده از وال استریت ژورنال، حالا گوگل یک پروژه بزرگ دارد تا دو سیستم عامل اندروید و کروم را با هم ادغام کند و یک سیستم واحد بسازد؛ سیستمی که فعلا با اسم رمز Andromeda شناخته می‌شود. ترکیب سیستم عامل لمسی اندروید و سیستم عامل مخصوص لپ‌تاپ و رایانه کروم می‌تواند یک سیستم عامل پرقدرت بسازد که تمام عاشقان گوگل را مجذوب کند. شاید هم گوگل مانند مایکروسافت به این فکر افتاده که یک پلتفرم واحد ارائه کند که بسته به دستگاه کاربر، تغییر شکل و کاربری بدهد؛ تغییری که با توجه به بازار فعلی سیستم عامل اندروید و قدرت آن، می‌تواند برگ برنده‌ای برای گرفتن سهام بیشتر در بازار باشد.

هرچند تمام این پیش‌بینی‌ها هیجان‌انگیزند و تنها چند روز دیگر تا ۱۳ مهر باقی مانده، گزارش‌ها می‌گویند حتی اگر سیستم عامل جدید اندرومدا واقعا در دستور کار گوگل باشد، در حال حاضر برای عرضه آماده نیست و شاید تنها برای بررسی توسعه‌دهندگان معرفی شود. کاربران نهایی برای چشیدن طعم دستپخت جدید گوگل باید حداقل تا سال ۲۰۱۷ صبر کنند.

نظر شما درباره کنفرانس ۱۳ مهر و شایعات پیرامون آن چیست؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

آرش

۱۳۹۵/۷/۵
خیلی جالبه ، الگویی که Apple ارائه کرد ، سيستم عامل واحد . حالا تو بزرگ ترين شرکت نرم افزاری دنيا (Microsoft) و Google درحال انجام شدنه.
کاری به اينکه کدوم شرکت بهتره و محصول کدوم شرکت بهتره ندارم. ولی اين موضوع برام جالبه که دنيای سيستم های نرم افزاری و مخابراتی به کدوم سمت در حرکته.

شهرام

۱۳۹۵/۷/۵
هنگ و حفره هاى عالى ترش هم لحاظ بفرماييد الان تمام شركت ها از جمله هواوى، سونى و سامسونگ دارن رو سيستم عامل مخصوص خودشون رو طراحى ميكنن تا از زير مشكلات اندرويد خارج بشن و سيستم مفيدتر و هماهنگ ترى با دستگاه داشته باشند

امیر

۱۳۹۵/۷/۵
13 مهر خوراک اپل برای کپی برداری

میلاد

۱۳۹۵/۷/۵
اندروید عالیه. Open Source هست و همیشه در حال Develop شدنه. ولی وقتی در مقام مقایسه قرار میگیره همه چی خراب میشه!!
iOS ترو تمیز ترین و با تموم محدودیتهای احمقانش بهترین سیستم عاملیه که میشه روی تلفن همراه داشت. بهترین استفادهو از منابع سخت افزاری میکنه و خیلی سریعتر از اندرویده.
اینو منی اعتراف میکنم که دارم از سومین گوشیه نکسسم استفاده میکنم.

sina

۱۳۹۵/۷/۵
واقعا خیلی خنده داره هر وقت اسم گوشی رده بالا میارید اسم اپل و سامسونگ میاد.پس سونی و الجی کو؟؟؟؟سونی که با xz ترکوند و حتی اگه بالا تر از اون دوتا نباشه کمتر نیست؟؟؟اصن سونی بد...الجی و htc کو؟؟؟
خز کردین اپل و سامسونگ و.