خانهاخبار
ارزشمندترین گوشی‌های IFA 2016 کدامند؟

ارزشمندترین گوشی‌های IFA 2016 کدامند؟

ایفا 2016 با تمام کنفرانس‌ها و هیجاناتش برای رویارویی با محصولات جدید به پایان رسید. اکنون زمان مناسبی است که به گوشی‌های معرفی شده در این نمایشگاه نگاهی بیندازیم و ببینیم کدام یک برای خرید ارزش بیشتری دارند. شاید یکی از این گوشی‌ها، گوشی بعدی شما باشد!
۱۳۹۵/۶/۲۰
image

طی سال‌های گذشته نمایشگاه ایفا محلی بوده است که شرکت‌های بزرگ پرچم‌داران نیمه دوم سال خود را در آن معرفی می‌کردند. البته یکی دو سال اخیر این روند تا حدودی تغییر کرده است. پارسال و امسال سامسونگ گلکسی نوت‌های جدید خود را خارج از این نمایشگاه معرفی کرد و امسال نیز ال‌جی تصمیم گرفت طی کنفرانس مستقلی LG V20 را معرفی کند. بر همین اساس فضا برای سایر تولیدکنندگان در ایفا 2016 بازتر از گذشته بود و شاهد معرفی گوشی‌های مختلفی در این نمایشگاه بودیم. در این مطلب قصد داریم بر 4 گوشی برتر IFA 2016 مروری داشته باشیم.

 

Nubia Z11

image

نوبیا زد 11 شاید گوشی کاملا جدیدی نباشد (زیرا قبلا در چین معرفی شده بود) اما در ایفا 2016، زد‌تی‌ای اعلام کرد که عرضه جهانی این محصول به زودی آغاز خواهد شد. نوبیا زد 11 یکی از قدرتمندترین محصولات تولید شده توسط ZTE است که در دسته گوشی‌های بدون لبه قرار می‌گیرد. گوشی‌های بدون لبه به گوشی‌هایی گفته می‌شود که فاصله‌ای بین صفحه نمایش و لبه‌های کناری وجود ندارد.

صفحه نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن 1080p، پردازنده اسنپدراگون 820 به همراه 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش با حافظه‌های جانبی از مشخصات سخت‌افزاری این محصول است. البته نسخه‌ای با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی نیز وجود دارد. باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی آن نیز  Quick Charge 3.0 پشتیبانی می‌کند.

دوربین نوبیا زد 11 قدرتمند است. زد‌تی‌ای ادعا می‌کند که دوربین 16 مگاپیکسلی دستگاه می‌تواند عکس‌هایی در حد و اندازه‌های دوربین‌های DSLR بگیرد. دوربین این محصول به لرزشگیر اپتیکال، لرزشگیر الکترونیکی و لرزشگیر دستی مجهز شده است تا دقت و کیفیت تصاویر ثبت شده شما را بالا ببرد.

نوبیا زد 11 با قیمت 550 دلاری‌اش انتخاب خوبی برای تجربه دنیای اندروید است.

 

Xperia XZ

image

سونی مانند سال گذشته از پرچم‌دار جدیدش در ایفا 2016 رونمایی کرد که تحسین افراد زیادی را برانگیخت. صفحه نمایش این محصول 5.2 اینچی و با رزولوشن 1080p است. گویا سونی دیگر قصد استفاده از صفحه نمایش‌های 4K را در پرچم‌دارانش ندارد و از طرفی سراغ QHD نیز نمی‌رود. طبق انتظار اسنپدراگون 820 به همراه 3 گیگابایت رم وظیفه پردازش این گوشی خوش‌دست را بر عهده دارد. باتری اکسپریا ایکس‌زد نسبت به پرچم‌دار قبلی خانواده ایکس، Xperia X Performance، افزایش ظرفیت داشته و اکنون ظرفیتی معادل 2900 میلی‌آمپرساعت دارد. البته عدد این باتری نباید شما را دل‌زده کند زیرا سونی همواره نشان داده است که گوشی‌هایش از نظر باتری قدرت‌ بالایی دارند. در این گوشی سونی از تکنولوژی شارژ انطباقی استفاده کرده است و پشتیبانی از Quick Charge 3.0 نیز در آن دیده می‌شود.

دوربین‌های 23 و 13 مگاپیکسلی اکسپریا ایکس‌زد نیز بسیار با کیفیت هستند. بر خلاف پرچم‌دار قبلی، دوربین اصلی اکسپریا ایکس زد می‌تواند با رزولوشن 4K فیلم‌برداری کند. در این مطلب می‌توانید در مورد تمامی ویژگی‌های جدید این محصول مطالعه کنید.

 

Moto Z Play

مدت زمان زیادی از معرفی موتو زد و موتو زد فورس، گوشی‌های ماژولار موتورولا، نگذشته است که موتورولا (یا بهتر بگوییم لنوو) تصمیم گرفته است نسخه میان‌رده پرچم‌‌داران خود را به بازار بفرستد.

صفحه نمایش 5.5 اینچی موتو زد پلی رزولوشن 1080p دارد و پردازنده اسنپدارگون 625 با 3 گیگابایت رم کاملا به ما می‌گوید که با یک میان‌رده قدرتمند رو به رو هستیم. اما نقاط قوت موتو زد به جای دیگری بر می‌گردد.

موتو زد پلی مانند دو عضو دیگر خانواده موتو زد، ماژولار است و اگر دوست دارید تجربه استفاده از موتو مدها (Moto Mods) را با پرداخت هزینه‌ای کمتر داشته باشید، موتو زد پلی برای شما ساخته شده است.

image

نکته قوت دیگر موتو زد پلی باتری آن است. باتری 3510 میلی‌آمپرساعتی باتری‌ای نیست که این روزها در میان‌رده‌ها (و حتی پرچم‌داران) شرکت‌های مختلف ببینید. زمانی این باتری جذاب‌تر می‌شود که بدانید موتو زد پلی از تکنولوژی Quick Charge 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند. بنابراین نباید آنچنان نگران مدت زمان مورد نیاز برای یک بار شارژ کاملش باشید. موتورولا ادعا می‌کند این باتری 50 ساعت دوام دارد.

موتورولا همراه با این گوشی موتو مد True Zoom را معرفی کرد که می‌تواند با اتصال به گوشی‌های سری موتو زد عکس‌هایی با زوم اپتیکال 10X بگیرد. همچنین این موتو مد قابلیت ثبت تصاویر RAW را به کاربر می‌دهد. دوربین اصلی موتو زد پلی 16 مگاپیکسلی است که فیلم‌های 4K ثبت می‌کند و با این موتو مد بسیار قدرتمند خواهد شد. دوربین سلفی آن نیز می‌تواند تصاویر واید ثبت کند که تجربه گرفتن سلفی‌های جذاب‌تری برایتان به ارمغان می‌آورد.

احتمالا با ما موافق هستید که موتو زد پلی با قیمت 408 دلاری، یکی از ارزشمندترین میان‌رده‌های بازار است.

 

Xperia X Compact

image

این روزها شرکت‌های کمی هستند که گوشی‌های قدرتمند با صفحه نمایش زیر 5 اینچ تولید کنند. اپل یکی از آن شرکت‌هاست و سونی نیز تا قبل از معرفی سری ایکس جزو این شرکت‌ها محسوب می‌شد. اما در کمال تعجب همراه با خانواده اکسپریا ایکس در CES 2016 هیچ گوشی کامپکتی از این شرکت معرفی نشد و این باعث شد که همه تصور کنند سونی نیز دیگر قصد تولید چنین محصولی را ندارد. با این حال ایفا 2016 اخبار خوبی برای طرفداران گوشی‌های کوچک داشت.

اکسپریا ایکس کامپکت میان‌رده قدرتمندی است که از طراحی خاص و زیبای سونی بهره می‌برد. صفحه نمایش 4.6 اینچی آن رزولوشن 720p را به نمایش در می‌آورد و پردازنده اسنپدراگون 650 به همراه 3 گیگابایت رم به ایکس کامپکت قدرت می‌دهد. با توجه به صفحه نمایش کوچک و رزولوشن پایین صفحه نمایش، باتری 2700 میلی‌آمپری آن احتمالا دوام بالایی خواهد داشت.

دوربین‌های 23 و 5 مگاپیکسلی، حسگر اثر انگشت، پشتیبانی از حافظه‌های جانبی و پورت USB-C از دیگر ویژگی‌های این محصول است. اگر طرفدار گوشی‌های کوچک‌ هستید و قصد مهاجرت به iOS را ندارید، اکسپریا ایکس کامپکت بهترین انتخاب برای شما است.

به نظر شما کدام یک از گوشی‌های جدید معرفی شده در ایفا 2016 ارزش خرید بالاتری دارند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

احسان

۱۳۹۵/۷/۴
Sony Xperia XZ خیلی خوشگله خیلی خوشگل من عاشق طراحی جدیدش شدم هر طور شده پولشو جور می کنم می خرم

حسین مفیدی

۱۳۹۵/۶/۲۳
خب معلومه xperia xz یه سر و گردن از همه رقباش بالاتره حتی از آیفون 7 هر چند که بین این چند گوشی حضور نداره.

mahdi.138014

۱۳۹۵/۶/۲۲
آخه آیفونننن
تو ایفااااا

mahdi.138014

۱۳۹۵/۶/۲۲
Moto Z خیلی عالیه خوشم اومد

siyavashsed

۱۳۹۵/۶/۲۲
چون بی اورزه هست معرفی نمیشه