خانهاخبار
9 گوشی مقرون‌به‌صرفه مارشمالویی!

9 گوشی مقرون‌به‌صرفه مارشمالویی!

اگر قصد خرید یک گوشی ارزان‌قیمت با به‌روزترین سیستم‌عامل اندروید (۶.۰ مارشمالو) و امکانات مناسب را دارید در ادامه مطلب همراه ما باشید.
۱۳۹۵/۵/۲۹

image
image


در این مطلب #مشاورخرید به گوشی‌هایی می‌پردازیم که سیستم‌عامل آنها به صورت پیش‌فرض اندروید نسخه ۶.۰ مارشمالو است؛ بدین معنا که زمانی که گوشی را از درون جعبه خارج می‌کنید و برای اولین بار با آن کار می‌کنید بدون نیاز به به‌روزرسانی با اندروید ۶ کار خواهید کرد. گوشی‌های بسیاری نیز در محدوده قیمت زیر ۱ میلیون تومان نظیر سری A و J سال ۲۰۱۵ سامسونگ وجود دارد که سیستم‌عامل آن‌ها اندروید نسخه ۵ است و امکان به‌روزرسانی به نسخه ۶ را دارند. اما در این مطلب قصد داریم نگاهی به گوشی‌هایی بیندازیم که به صورت پیش‌فرض با اندروید نسخه ۶ عرضه می‌شوند.


(Samsung Galaxy J5 (2016

گلکسی جی۵ (۲۰۱۶) برخلاف مدل سال گذشته خود با بدنه فلزی عرضه شد که کمک شایانی به زیبایی و خوش‌دستی این دستگاه کرد. این گوشی به صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی سوپرآمولد با کیفیت اچ‌دی، پردازنده اسنپدراگون ۴۱۰ چهار‌هسته‌ای با فرکانس ۱.۲گیگاهرتز، ۲ گیگابایت رم، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین دوم ۵ مگاپیکسلی با فلاش ال‌ای‌دی، باتری ۳۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت مجهز است. جی۵ (۲۰۱۶) در رنگ‌های سفید، مشکی، طلایی و رزگلد به فروش می‌رسد که هر ۴ رنگ در بازار کشورمان موجود است. 

image
گلکسی جی۵ (۲۰۱۶) را می‌توانید با قیمت 710,000 تومان با گارانتی همراه سرویس خاورمیانه خریداری کنید.

 

(Samsung Galaxy J7 (2016

گلکسی جی۷ (۲۰۱۶) را برادر بزرگ‌تر جی ۵ (۲۰۱۶) می‌توان در نظر گرفت که در ازای اندکی هزینه‌ بیشتر صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و پردازنده قدرتمندتری در اختیار کاربر قرار می‌هد. صفحه‌نمایش جی۷ (۲۰۱۶) سوپرآمولد ۵.۵ اینچی با کیفیت اچ‌دی و پردازنده آن اگزینوس ۷۸۷۰ هشت‌هسته‌ای با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز ساخت خود سامسونگ است و همچنین از باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. دیگر موارد نظیر حافظه داخلی، دوربین اصلی و جلو همانند جی۵ (۲۰۱۶) است. جی۷ (۲۰۱۶) نیز در رنگ‌های سفید، مشکی، طلایی و رزگلد به فروش می‌رسد که هر ۴ رنگ در بازار کشورمان موجود است. 

image
گلکسی جی۷ (۲۰۱۶) را می‌توانید با قیمت 860,000 تومان با گارانتی همراه سرویس خاورمیانه خریداری کنید.

 

Huawei P9 Lite

پی۹ لایت مدتی پس از پی۹ و پی۹ پلاس معرفی و روانه بازار شد و می‌توان آن را یکی از بهترین میان‌رده‌های هوآوی در نظر گرفت. قاب پشتی این گوشی پلاستیکی از جنس پلی‌کربنات است، اما برای اینکه کاربر حس بهتری حین به دست گرفتن گوشی داشته باشد از فریم فلزی برای دور آن استفاده شده. در پی۹ لایت از لنز دوگانه لایکا، که در پی۹ استفاده شده بود، خبری نیست و یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی جایگزین آن شده است که انصافا کیفیت عکس‌برداری خوبی میان رقبای هم‌رده خود دارد. رم ۳ گیگابایتی این گوشی نسبت به هم‌رده‌هایش یک سر و گردن بالاتر است و صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی با کیفیت فول اچ‌دی آن طیف رنگی گسترده‌ای در اختیار کاربر قرار می‌دهد. پردازنده این گوشی Kirin 650 است که برای کار‌ها و برنامه‌های عادی مناسب است و کاربر کمبودی حس نمی‌کند.

image
پی۹ لایت را می‌توانید با قیمت 765,000 تومان با گارانتی اینترنشنال خریداری کنید.

 

LG Nexus 5X

ال‌جی یار دیرینه گوگل در زمینه همکاری برای ساخت گوشی‌های نکسوس است. جدیدترین محصول مشترک این دو کمپانی، نکسوس ۵ایکس، با توجه به قیمت مناسبی که داشت توانست به فروش خوبی در بازار جهانی دست پیدا کند. یکی از بهترین ویژگی‌های این گوشی اندروید خالص آن است که کار کردن با آن را بسیار لذت‌بخش‌تر از دیگر گوشی‌ها می‌کند. از مشخصات سخت‌افزاری این محصول می‌توان به پردازنده اسنپ‌دراگون  ۸۰۸ شش هسته‌ای (۴ هسته ۱.۴ گیگاهرتزی + ۲ هسته ۱.۸ گیگاهرتزی)، رم ۲ گیگابایتی، صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی IPS LCD با کیفیت فول‌ اچ‌دی، دوربین ۱۲.۳ مگاپیکسلی با توان فیلم‌برداری 4K، درگاه USB-C و باتری ۲۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد. در حال حاضر مدل ۱۶ گیگابایتی این گوشی به ندرت در بازار یافت می‌شود. چانچه قصد خرید آن را دارید با پرداخت حدود ۱۵۰ هزارتومان هزینه بیشتر می‌توانید مدل ۳۲ گیگابایتی آن را خریداری کنید که کار عاقلانه‌تری به حساب می‌آید، چراکه نکسوس ۵ایکس فاقد درگاه کارت حافظه MicroSD است.

image
نکسوس ۵ایکس نسخه ۳۲ گیگابایتی را می‌توانید با قیمت 1,080,000 تومان با گارانتی مدیاپردازش خریداری کنید.

 

Sony Xperia XA

اکسپریا ایکس‌ای میان‌رده‌ای جدید با طراحی زیبا و شیک از سونی است و تقریبا می‌توان گفت صفحه‌نمایش آن فاقد حاشیه در سمت چپ و راست است. هنگامی که این گوشی‌ را در دست خود بگیرید متوجه خوش‌دست بودن آن خواهید شد. از مشخصات بارز ایکس‌‌ای می‌توان به صفحه‌نمایش IPS LCD اچ‌دی ۵.۰ اینچی، پردازنده مدیاتک Helio P10 هشت هسته‌ای، رم ۲ گیگابایتی، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین دوم ۸ مگاپیکسلی، باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی و پشتیبانی از MicroSD تا سقف ۲۵۶ گیگابایت اشاره کرد.

image
اکسپریا ایکس‌ای را می‌توانید با قیمت 940,000 تومان بدون گارانتی و با قیمت 1,010,000 تومان با گارانتی سریر سرویس خریداری کنید.

 

LG K8

این روزها ال‌جی همانند دیگر کمپانی‌های سازنده گوشی هوشمند توجه بیشتری به بازار گوشی‌های میان‌رده خود کرده است. کی۸ یکی از میان‌رده‌هایی است که  به همراه اندروید ۶ عرضه می‌شود. دکمه‌های پاور و ولوم این گوشی همانند V10 در پشت دستگاه قرار دارد و در کل طراحی جالب و خوش‌ساختی دارد. از مشخصات این دستگاه می‌توان به صفحه‌نمایش ۵.۰ اینچی اچ‌دی IPS LCD، پردازنده مدیاتک ۴ هسته‌ای، ۱.۵ گیگابایت رم، دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی، دوربین دوم ۵ مگاپیکسلی و باتری ۲۱۲۵ میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد.

image
کی۸ را می‌توانید با قیمت 460,000 تومان با گارانتی مدیاپردازش خریداری کنید.

 

HTC Desire 830

دیزایر ۸۳۰ مانند بسیاری از گوشی‌های اچ‌تی‌سی به اسپیکر استریو مجهز است. برای ارزان‌تر شدن قیمت نهایی این گوشی، اچ‌تی‌سی تصمیم گرفته از تکنولوژی SuperLCD به جای IPS در صفحه‌نمایش استفاده کند که البته در محصولات میان‌رده جای تعجبی ندارد. اما این دستگاه با کیفیت فول‌ اچ‌دی و تراکم پیکسلی ۴۰۱ تصاویر را با کیفیت خوبی در اختیار کاربر می‌گذارد. پردازنده این گوشی هشت‌ هسته‌ای با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتزی است و رم به کار رفته ۳ گیگابایت که نکته مثبت آن به شمار می‌رود. از دیگر نکات مثبت دیزایر ۸۳۰ می‌توان به دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکی، وزن نسبتا سبک و باتری ۲۸۰۰ میلی آمپرساعتی اشاره کرد.

image
دیزایر ۸۳۰ را می‌توانید با قیمت 945,000 تومان بدون گارانتی خریداری کنید.

 

HTC Desire 630

دیزایر ۶۳۰ طراحی زیبایی دارد و  بسیار خوش‌دست است. در این گوشی صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچ، رم ۲ گیگابایت، پردازنده اسنپدراگون ۴۰۰، دوربین باکیفیت ۱۳ مگاپیکسلی و باتری ۲۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و همچنین از MicroSD تا سقف ۲۵۶ گیگابایت پشتیبانی می‌کند و گزینه خوبی برای خرید میان‌رده‌ای با اندروید ۶ به شمار می‌آید.


image

دیزایر ۶۳۰ را می‌توانید با قیمت 600,000 تومان بدون گارانتی خریداری کنید.

 

HTC Desire 530

دیزایر ۵۳۰ از لحاظ طراحی ظاهری و سخت‌افزار دقیقا مشابه دیزایر ۶۳۰ است، با این تفاوت که از پردازنده ضعیف‌تر اسنپ‌دراگون ۲۱۰، رم ۱.۵ گیگابایتی و دوربین ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد و فاقد اسپیکر استریو است؛ درنتیجه قیمت نهایی این محصول کاهش پیدا کرده، اما در نهایت برای کسانی که بودجه‌ای زیر 500,000 تومان دارند و خواستار خرید یک گوشی با اندروید ۶ هستند گوشی خوبی محسوب می‌شود. 

image
دیزایر ۵۳۰ را می‌توانید با قیمت 470,000 تومان بدون گارانتی خریداری کنید.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (40 نظر)

مسعود

۱۳۹۵/۱۲/۵
به نظر من برو سراغ مارک شیاومی. هم محصولات ارزون و هم با کیفتیته. دقیقا مثل هواوی که ابتدا به بازار اومد و همه جا رو گرفت. با مبلغ 800 میتونی redmi 4 prime بگیری. با این مشخصات : 32 گیگ حافظه داخلی - 3 گیگ رم - پردازنده 8 هسته ای 2 گیگا هرتزی با بنچ مارک 6200 - دارای حسگر اثر انگشت - طراحی زیبا و منحصر به فرد - البته هنوز با گارانتی معتبر تو ایران نیست. الآن در حال حاضر میتونی redmi 3 pro بگیری با گارانتی اسوشید تجارت ( یادت باشه حتما گارانتی معتبر داشته باشه )

Nil

۱۳۹۵/۷/۲۰
دوستان با ی بودجه بین پونصد تا شیشصد هزار تومن چ گوشی خوبه؟برند و مارکشم مهم نیس..و بیشتر پردازنده و باتریه قویش برام مهمه.ممنون

yh

۱۳۹۵/۷/۴
اگر قابلیت ارتقا به آندروید مارشاملو رو هم در نظر بگیریم e9 گوشی فوق العاده عالیی هست قیمتش هم 700 تومنه... دوربین باتری صفحه نمایش طراحی و اسپیکر و سخت افزار همگی عالی هستند... e9‌گوشی هست که خیلیا استفاده نکردن ولی در عوض خیلی از دوستان با e9+ احتمال داره آشنا باشن از اون جهت میگم اگر کسی خواست دوروبره 700 هزینه کنه بدون شک و تردید e9 برداره هیچ یک از گوشیهای بالا غیر از دیزایر 830 به پاش نمیرسن(830 هم رمش چون 3 هست گفتم ولی سخت افزاری با اون برابری میکنه) بقیه هم که اصلا قابل مقایسه باهاش نیستن خیالتون راحت e9 از همشون بهتره

sina

۱۳۹۵/۷/۴
داداچ داری اشتباه میزنی!
از کی تا حالا آیفون هنگروید بوده حالا بقول دوستمون بزرگ شدی برات میخرن میبینی :)

احسان

۱۳۹۵/۷/۳
کوچولو اول عنوان مقاله رو بخون.بزرگ شدی برات ایفون میخرن