خانهاخبار
قابلیت Autopilot تسلا جان یک مرد را نجات داد

قابلیت Autopilot تسلا جان یک مرد را نجات داد

یک مرد آمریکایی، که آمبولی ریه کرده بود، توانسته است با استفاده از ویژگی Auotopilot خود را به بیمارستان برساند و از مرگ حتمی نجات یابد.
۱۳۹۵/۵/۱۹

خودروهای برقی شرکت تسلا در کنار همه جذابیت‌هایی که دارند از ویژگی به نام Autopilot استفاده می‌کنند که شاید در مواقع عادی کاربرد زیادی نداشته باشد اما همین ویژگی سبب شده تا یک مدل 37 ساله آمریکایی از مرگ نجات یابد.

این مرد با احساس درد شدید در معده و سینه خود تصمیم می‌گیرد از قابلیت Autopilot خودرو Model X تسلای خود برای رفتن به بیمارستان استفاده کند. پزشکان مشکل این بیمار را آمبولی ریه تشخیص داده‌اند و گفته‌اند اگر دیر به بیمارستان می‌رسید معلوم نبود شانس زنده مانده پیدا می‌کرد یا خیر.

ایلان ماسک موسس و مدیرعامل شرکت تسلا اعتقاد دارد استفاده از قابلیت Autopilot، اگر به صورت جهانی مستقر شود، می‌تواند سالانه جان 500 هزار نفر را نجات دهد.

image

به جز تسلا، شرکت‌های دیگری مثل گوگل نیز در پی اضافه کردن چنین قابلیتی به خودروهای شخصی هستند تا ماشین‌ها بدون نیاز به هدایت انسان، تنها براساس هوش مصنوعی، به شکلی امن در جاده حرکت کنند.
پیش‌بینی شما از فراگیر شدن قابلیت Autopilot در خودروهای شخصی چیست؟ فکر می‌کند چند سال دیگر ماشینی داشته باشید که به صورت خودکار شما را از مبدا به مقصد برساند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

kamran

۱۳۹۵/۵/۱۹
البته اینم بگم ک شرکت گوگل تا اندازه ای ب این قابلیت دست پیدا کرده و بار ها بر روی ماشین های شخصی کارکرده ک بتوانند با هوش مصنوعی حرکت کنندو حتی چند ماه پیش تو اخبار هم ماشین گوگل رو نشون داد ک یک لکسوس بود و نوشت ک سرانجام تصادف کرد.

Armin

۱۳۹۵/۵/۱۹
فکر کنید 40 سال دیگه پرايد 181 با قابلیت autopilot مستقیم بدون دخالت خودت اونور دنیا ???