خانهاخبار
اپلیکیشن S Note در گوگل‌پلی و امکان دانلود آن برای غیرسامسونگی‌ها!

اپلیکیشن S Note در گوگل‌پلی و امکان دانلود آن برای غیرسامسونگی‌ها!

قلم هوشمند سامسونگ یکی از پرطرفدارترین کالاهای تولیدی این کمپانی است که با سری نوت عرضه می‌شود. این قلم یک اپلیکیشن اختصاصی به نام اس‌نوت دارد که اخیرا در گوگل‌پلی عرضه شده است؛ نکته جالب این‌که کاربران دیگر برند‌ها نیز امکان دانلود این اپ را داشته‌اند! در ادامه به بررسی ماجرا خواهیم برداخت
۱۳۹۵/۲/۲۹

کمپانی‌های تولیدکننده گجت‌های هوشمند پیش از این اپلیکیشن‌های اختصاصی خود را فقط از طریق آپدیت‌های OTA عرضه می‌کردند؛ این بروزرسانی‌ها در قالب یک نوتیفیکیشن‌ در گوشی کاربر ظاهر شده و امکان نادیده گرفتن آن‌ها نیز به سادگی وجود داشت. این روند اخیرا دست‌خوش بعضی تغییرات شده است؛ به گونه‌ای که اپلیکیشن‌های اختصاصی نیز در گوگل‌پلی منتشر می‌شوند و آپدیت آن‌ها مانند آپدیت هر برنامه دیگری صورت می‌گیرد.

 

image

 

یکی از برنامه‌هایی که بدین‌شکل در اختیار کاربران قرار گرفته S Note است که جزو اپلیکیشن‌های اختصاصی کمپانی سامسونگ است. همان‌طور که می‌دانید این کمپانی یک قلم برای کار با گوشی‌ها و تبلت‌ها به نام S Pen دارد که همراه با سری نوت عرضه می‌شود؛ طبعا اپلیکیشن اس‌نوت نیز روی تمام گجت‌های سامسونگ نصب شده است اما بیشتر به سری نوت اختصاص دارد. از جمله ویژگی‌های این قلم می‌توان به نقاشی کشیدن، یادداشت برداری یا افزودن بعضی نکات به تصاویر و اسکرین‌شات‌ها اشاره کرد.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم اس‌نوت در گوگل‌پلی منتشر شده و روی اکثر گوشی‌های سامسونگ نیز قابل استفاده است. البته به این نکته توجه داشته باشید که حتی با وجود عرضه این اپلیکیشن همچنان بعضی قابلیت‌های قلم سامسونگ مخصوص به سری نوت باقی مانده و می‌توان گفت با نصب اس‌نوت امکان قابل توجهی به سری گلکسی اس یا دیگری گلکسی‌ها افزوده نمی‌شود. نکته جالب این‌که طبق گزارش‌های منتشرشده بعضی از کاربرانی که گوشی‌های غیر از سامسونگ دارند نیز قادر به نصب اس‌نوت بوده‌اند؛ به عنوان مثال کاربری از سوئیس این اپلیکیشن را بدون مشکل روی اچ‌تی‌سی 10 نصب کرده اما کاربر دیگری پس از نصب آن روی ال‌جی جی‌4 با اخطار Force Close مواجه شده است.

 

image

 

دلیل این‌که امکان نصب اس‌نوت روی بعضی از گوشی‌های غیرسامسونگی نیز فراهم شده همچنان بر همگان پوشیده است. البته به این نکته توجه داشته باشید که این اپلیکیشن به تازگی منتشر شده و شاید تا چند روز دیگر و در آپدیت‌های بعدی دسترسی گوشی‌های غیرسامسونگی به آن بسته شود. این احتمال هم وجود دارد که کره‌ای‌ها می‌خواهند طعم استفاده از یک دستگاه نوت را به طرفداران دیگر برندها بچشانند و آن‌ها را وادار به خرید یکی از فبلت‌های سامسونگ کنند!

image

آیا تاکنون از این اپلیکیشن استفاده کرده‌اید؟ اگر صاحب یکی از محصولات سامسونگ از جمله سری نوت، اس یا غیره هستید لطفا تجربه خود از کار با قلم‌ این شرکت را در اختیار خوانندگان جی‌اس‌ام قرار دهید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

محمد جواد

۱۴۰۰/۱/۲۷
سلام دوستان...
من بین گوشی نوت 20 و اس 20+ مونده بودم و بخاطر این دلیل که نوت20 اخرین مدل سری نوت بود و میدونستم دیگه تولید نمیشه و بخاطر رم بالاتر اس 20 + ، سری نوت رو انتخواب نکردم و اس بیست پلاس رو خریدم ...و الان سر نبود قلم و کمبودش به مشکل خوردم ....و الان نمیدونم میتونم قلم اس پن رو به گوشی خودم متصل کنم یا نه؟!!! اگر دوستان کسی تجربه ای داره و میتونه کمکم کنه ممنون میشم....

Nasim

۱۳۹۹/۶/۲۹
سلام من چندین سال هست که نوت 3 دارم ولی چندروز هس که برنامه s noteخود به خود باز میشه وگوش هنگ میکنه علتش چبه کسی این مشکل داره ؟

وحید

۱۳۹۵/۲/۳۰
همونطور که از اسمش مشخصه این برنامه برای دستگای سری نوت هست. ولی اولین گوشی بدون قلم که این برنامه رو پشتیبانی کرد galaxy s5 بود که به راحتی با ناخون یا با کلید میتونستین یاداشت سریع بکنید.. برنامه های مشابه زیاده ولی محیط گرافیکی بالا. صفحه نمایش بزرگ و کیفیت بالا دستگاه های نوت در تصویر .محبوبیت این برنامه رو چند برابر کرده

محمد خبازی

۱۳۹۵/۲/۲۹
سلام و عرض خسته نباشید
میشه راهنمایی کنید چجوری از گوگل پلی استفاده کنم؟