خانهاخبار
6 ویژگی قلم اس (S Pen) که نیاز شما را به لپ تاپ کمتر می‌کند!

6 ویژگی قلم اس (S Pen) که نیاز شما را به لپ تاپ کمتر می‌کند!

احتمالا شما هم با این جمله آشنایید: با وجود انگشت دست چه کسی به استایلوس احتیاج دارد؟ خب در پاسخ به این سوال باید گفت: افرادی که یکی از نوت‌های سامسونگ را خریده‌اند! در این مطلب با 6 قابلیت قلم نوت 5 آشنا می‌شویم که ممکن است با آنها آشنا نباشید.
۱۳۹۴/۸/۱۰

بدون شک محصولات سری نوت سامسونگ جزو محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمندند. کمتر کاربری یافت می‌شود که قصد خرید فبلت داشته باشد و نامی از نوت‌های سامسونگ در لیستش دیده نشود. در این مطلب قصد نداریم در مورد خود نوت 5 صحبت کنیم، بلکه بیشتر سعی می‌کنیم در مورد قلم آن صحبت کنیم که اغلب استفاده کمتری از آن می‌شود. با وجود پتانسیل بالای این قلم، افراد کمی از قدرت آن خبر دارند. سامسونگ سال‌های زیادی تلاش کرده تا قلم مناسبی تولید کند و در هر نسخه نوت شاهد قلم جدید و بهتری بوده‌ایم. شاید این سوال طرح شود: اساسا چه کسی به استایلوس احتیاج دارد؟ این سوال ممکن است حتی برای افرادی هم پیش بیاید که از محصولات سری نوت سامسونگ استفاده می‌کنند.


image

 

در این مطلب با 6 ویژگی قلم اس نوت 5 آشنا می‌شویم که ممکن است روند زندگی روزمره شما را تغییر دهند و کمک‌حال شما باشند. شایان ذکر است بیشتر این ویژگی‌ها روی نوت 4 و نوت اج نیز کار می‌کنند.

نوشتن

این قسمت شاید واضح‌ترین کاربرد قلم اس سامسونگ است. هرچند نوشتن با کمک انگشت مزایای خاص خود را دارد، با استفاده از قلم اس می‌توانید به‌راحتی میان خط‌ها و کلمات در سریع‌ترین زمان ممکن جابجا شوید، نوشته‌های ناخوانا بنویسید که ایده‌ای کلی از آنچه در ذهن دارید به شما می‌دهد یا حتی نام آکوردها را بالای ترانه هر آهنگ بنویسید؛ هر زمانی که عجله دارید! دیگر نیاز به حمل نوت‌بوک (یا مینی نوت‌بوک) و خودکار و قلم نیست؛ تنها چیزی که نیاز دارید نوت 5 و اس پن آن است.

image

 

مجموعه‌ اسکرپ‌بوک

اسکرپ‌بوک یکی از ویژگی‌هایی است که سامسونگ در تاچ‌ویز جدیدش کمتر به آن بها داده، چون بسیاری از کاربران مدت‌هاست از آن استفاده نمی‌کنند و آن را بلا استفاده می‌دانند. به‌هرحال این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا از عکس‌هایی که از صفحات وب گرفته‌اید لیستی تهیه کنید. این قابلیت، به‌صورت خودکار، محلی را که در آن عکس را بریده‌اید به خاطر می‌سپارد و اطلاعات مربوط به عکس را به آن ضمیمه می‌کند. به‌عنوان مثال، اگر عکسی از یک هتل را ببرید، اطلاعاتی نظیر آدرس وبسایت هتل، شماره تلفن و موقعیت مکانی آن به عکس ضمیمه می‌شود.
برای استفاده از این قابلیت باید وارد منوی ایر شوید و گزینش هوشمند (Smart Select) را انتخاب کنید و پس از گزینش عکس موردنظر گزینه ذخیره را انتخاب کنید.

image

 

استفاده از قلم اس به‌عنوان نشانگر موس

احتمالا در گشت‌وگذارتان در اینترنت با گوشی به سایت‌هایی برخورده‌اید که نسخه موبایل ندارند و چرخیدن در آنها بسیار زجرآور است! صفحه گوشی در مقایسه با صفحه سایت بسیار کوچک است و زیر و رو کردن قسمت‌های مختلف صفحه اغلب با سختی و دشواری همراه است. قلم اس چه کمکی می‌کند؟ خب، نشانگر قلم اس می‌تواند مانند نشانگر موس کار کند و چرخیدن در صفحه را راحت‌تر می‌کند. این قابلیت قلم اس را به ابزاری ارزشمند برای وبگردی بدل می‌سازد که شما را مدت‌های طولانی کمک می‌کند، بدون اینکه کوچک‌ترین مشکلی برایتان پیش آید.

image

 

ابزار انتخاب

می‌توانید از قلم اس برای انتخاب متن یا چندین آیتم در گالری استفاده کنید. کافی است قلم را روی صفحه حرکت دهید و دکمه فیزیکی روی قلم اس را فشار دهید و نگه دارید و همان‌طور که قسمت موردنظر را نگه داشته‌اید، آن را در میان صفحه بکشید. این عملیات تقریبا شبیه کاری است که در کامپیوتر با کلیک چپ موس و کشیدن انجام می‌شود.

image

 

ثبت قسمت بریده‌شده‌ای از نمایشگر

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گاهی نیاز دارید قسمتی از صفحه را به شخصی نشان دهید، اما دوست ندارید از کل جریاناتی که روی صفحه اتفاق می‌افتد باخبر شود. برای این کار باید اسکرین شات تهیه کنید و پس از آن وارد حالت ویرایش (Edit Mode) شوید. به کمک قلم اس این کار با سرعت بسیار بیشتری انجام می‌شود. کافی‌است گزینش هوشمند (Smart Selection) را از منوی ایر انتخاب کنید و محدوده‌ای را مشخص کنید که مایلید از آن اسکرین شات تهیه شود. بدین ترتیب به مقصود خود می‌رسید. پس از آن می‌توانید از گزینه‌های اشتراک‌گذاری یا ذخیره در گالری استفاده کنید.

image

 

اضافه کردن میان‌بر (Shortcuts) اپلیکیشن‌ها در منوی ایر

این قسمت فقط مختص نوت 5 است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید تا سقف 3 اپ را به منوی ایر اضافه کنید؛ یعنی اگر از اپ‌هایی استفاده می‌کنید که برای قلم اس طراحی شده‌اند، می‌توانید میان‌بر آنها را به منوی ایر اضافه کنید تا سریع‌تر به آنها دست یابید.
منوی ایر هرزمانی که قلم اس را از جایگاهش خارج کنید، فعال می‌شود (البته می‌توانید در تنظیمات این ویژگی را تغییر دهید). به این ترتیب این قابلیت شما و اپ‌های محبوبتان را بیش از هر زمان دیگری به هم نزدیک می‌کند.

image

 

حالا به‌نظر شما چه کسی به استایلوس احتیاج دارد؟

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

ایشیپ

۱۳۹۴/۸/۱۹
دوست عزیز نا اگاه من
تاچ 3 بعدیو شرکت هواووی برای اولین بار استفاده کرد.4k رو روی گوشی نوت 3 سال 2013 سامسونگ میتونی ببینی.سنسور ضربان قلب و قدم شمارو که الان اپل واچ داره استفاده میکنه در سال 2011 در گوشی های اندرویدی وجود داشتن.فبلتو که دیگه همه میدونن جریانش چیه.تبلت 12 اینچی و استفاده از اسم پرو !! اینم شاهکار بعدی اپله و در اخر مهم نیس شما بهش بگی بیک یا استدلر مهم اینه هر دوشون خودکارن(اینو برای اس پن گفتم) .طراحی و انقلاب ایفون رو هم نگو که خنده داره چون همه میدونن ایفون 6 کپی برابر اصل اچ تی سی ام7 بود.پردازنده 64 بیتی هم در ویندوز 7 هم میتونی ببینی که 10 سال از عمرش میگذره .و در اخر بگم همون پردازنده 64 بیتی رو برای اولین بار شرکت سامسونگ برای اپل تولید کرد
امیدوارم روزی برسه که تعصب و تبلیغات و ذهنیت منفی باعث نشه چشمامون بسته بمونه

faraz

۱۳۹۴/۸/۱۷
mohem tarin vizhegish ine ke ghalam barax mire too hich ja ham taamir nemikonan migan age bazesh konim screen asib mibine . khodam dashtam ke migam

امیر

۱۳۹۴/۸/۱۷
نوت 2 هم میتونست همچین کاری کنه عزیز

محمد

۱۳۹۴/۸/۱۷
دوست عزیز بلد نیستی در مورد محصولات اپل حرف زدن
چون اون اپل پنسیل هستش نه اس پن آیپد پرو معلومه که سواد درست و حسابیم نداری
.
.
دوما صبر کن اون گلکسی اس 7 بیاد میبینی کی از کی کپی می کنه . اون تاچ سه بعدی که تو اپل بود خب اسمشو میزاره کلیرتاچ میزاره رو گوشی کپی شده ی خودششما بگو بغیر از سنسور ضربان قلب چه نو آوری ای سامسونگ بعد از اس 5 به بازار داده؟
اما اپل اومد سیری رو گذاشت . تاچ آیدی گذاشت . طراحی جدیدو انقلابی گذاشت. از آلومینیم هواپیما استفاده کرد.تاچ سه بعدی گذاشت فیلم برداری فور کی گذاشت. امکان ویرایش همزمان دو تا فیلم فور کی رو گذاشت اونوخ گوشی آشغال سامسونگ تو فیلم برداری 5 دیقه ای فور کی مونده . اپل ایر پاد گذاشت پردازنده ی 64 بیتی گذاشت سنسور اثر انگشت گذاشت.تو اپل پنسیل میزان شیب و مقدار فشار وارده به صفحه نمایش اندازه گیری میشه ولی تو اس پن شما چی؟اگه سامسونگ شرکت بود پردازنده هاش از پردازنده های TSMC عقب نمی افتاد .میزان مصرف باتریش اونقد نمی شد. در عوض سامسونگ اومد همه رو کپی کرد
.
.
خلاصه سرتونو درد نیارم سامسونگ از اس4 با یه عالمه تقلب و کپی از اپل تبدیل شد به اس6

امیر

۱۳۹۴/۸/۱۶
معلومه دیگه نوت 5. امکاناتش بیشتره واسه طراحی هم بهتره من حتی نوت 4 هم پیشنهاد میکنم واقعا عالیه